PIĄTEK  12.06

 

1. Gimnastyka zabawy usprawniające narządy mowy w oparciu o wiersz G. Wasi­lewicz (poniedziałek).

 

2. „Przez szybkę” – ćwiczenia słownikowe. Obserwowanie przez okno otoczenia przedszkola. Opowiadanie o swoich wrażeniach. (poniedziałek)

 

3. Poranne zabawy ruchowe nr 16 (poniedziałek).

 

4. „Szanujmy zieleń” – historyjka obrazkowa.

Rodzic przygotowuje historyjkę obrazkową składającą się z trzech obrazków: 1. Dzieci rozrzucają po placu zabaw śmieci, łamią gałęzie; 2. Pani z dziećmi z przedszkola sprząta na placu zabaw; 3. Czyściutki plac zabaw, dzieci bujają się na huśtawkach.

Rodzic zadaje dzieciom pytania: Co było najpierw?; Co było potem?; Co się wydarzyło na końcu? Dzieci układają obrazki we właściwej kolejności, tak by powstałahistoryjka obrazkowa

 

5.„Gra w zielone” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dzieci maszerują, podskakują bądź biegają po sali w zależności od rytmu podawanego przez rodzica. Na przerwę w akompaniamencie rodzic głośno podaje nazwę koloru, np. Zielony. Dzieci muszą odszukać podany kolor w sali, podbiec do niego i go dotknąć. Zabawa powtarzana jest kilka razy. Kiedy rodzic poda nazwę innego koloru, dzieci stają prosto i nie ruszają się przez chwilę.

 

6. „Jak przedszkolaki szanują przyrodę?” – zabawy słownikowe.

Słuchanie rymowanek i próby powtarzania ich.

Nasze przedszkolaki

To są same zuchy.

Przyrodę szanują!

Odpady segregują!

Wody nie marnują!

Dlatego świat uratują!

 

7. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16.

Część wstępna

– „Szybko wolno” – zabawa ożywiająca. Rodzic akompaniuje na bębenku. Ggy podaje tempo wolne, dzieci maszerują; na tempo szybkie – biegają.

Część główna

– „Sprzątamy salę” – zabawa bieżna z elementami gimnastyki korekcyjnej. Rodzic rozkłada na dywanie obręcze hula-hoop, woreczki i szarfy. Dzieci na boska biegają po sali. Na sygnał  podbiegają do woreczków i chwytają je stopami. Ich zadaniem jest włożenie woreczków do obręczy. To samo mają zrobić z szarfami.

– „Shrek i osioł” – zabawa z elementem chodzenia na czworakach. Dzieci maszerują wysoko wspięte na palcach – udają duże ogry. Na hasło: Osioł! chodzą na czworakach – są osłami.

– „Rycerze i księżniczki” – zabawa z elementem biegu. Dzieci mają  laseczki gimnastyczne i udają, że są rycerzami, a laski to ich konie. Rycerze poruszają się po całej sali.

– „Skok przez płot” – zabawa z elementem skoku. Rodzic układa płot (dwie skakanki ułożone równolegle w odległości ok. pół metra). Dzieci mają za zadanie przeskoczyć płot.

Część końcowa

– „Czyste powietrze” – ćwiczenia oddechowe. Dzieci leżą na plecach. Wciągają powietrz nosem i wypuszczają ustami.

8. „Segregujemy śmieci” – praca z obrazkiem. Rodzic przygotowuje obrazek przedstawiający kontenery do segregacji śmieci. Zadaje dzieciom pytania: Dlaczego kontenery na obrazku mają różne kolory?; Co to znaczy segregacja?; Dlaczego należy segregować smieci?

 

9. „My też próbujemy segregować śmieci” – zabawa poprzez działanie. Rodzic przygotowuje różne odpadki tak, by można było pokazać dzieciom, do którego kosza należy je wyrzucić. Razem je wyrzucają do odpowiednich koszy – kosze oznaczone są odpowiedniki kolorami.

 

10. „Robimy porządki w naszej sali” – zabawa poprzez działanie.

Rodzic oznajmia dzieciom, że dzisiaj będziemy robić porządki. Wyznacza role i zadania dzieciom: wytarcie kurzu w różnych miejscach, wyczyszczenie zabawek lub umycie ich i inne wg możliwości dzieci. Wszystkie prace wykonywane są pod kierunkiem rodzica.