PIĄTEK 12.06
1. Gimnastyka– zabawy usprawniające narządy mowy w oparciu o wiersz G. Wasilewicz (poniedziałek).
2. „Przez szybkę” – ćwiczenia słownikowe. Obserwowanie przez okno otoczenia przedszkola. Opowiadanie o swoich wrażeniach. (poniedziałek)
3. Poranne zabawy ruchowe nr 16 (poniedziałek).
4. „Szanujmy zieleń” – historyjka obrazkowa.
Rodzic przygotowuje historyjkę obrazkową składającą się z trzech obrazków: 1. Dzieci rozrzucają po placu zabaw śmieci, łamią gałęzie; 2. Pani z dziećmi z przedszkola sprząta na placu zabaw; 3. Czyściutki plac zabaw, dzieci bujają się na huśtawkach.
Rodzic zadaje dzieciom pytania: Co było najpierw?; Co było potem?; Co się wydarzyło na końcu? Dzieci układają obrazki we właściwej kolejności, tak by powstałahistoryjka obrazkowa
5.„Gra w zielone” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dzieci maszerują, podskakują bądź biegają po sali w zależności od rytmu podawanego przez rodzica. Na przerwę w akompaniamencie rodzic głośno podaje nazwę koloru, np. Zielony. Dzieci muszą odszukać podany kolor w sali, podbiec do niego i go dotknąć. Zabawa powtarzana jest kilka razy. Kiedy rodzic poda nazwę innego koloru, dzieci stają prosto i nie ruszają się przez chwilę.
6. „Jak przedszkolaki szanują przyrodę?” – zabawy słownikowe.
Słuchanie rymowanek i próby powtarzania ich.
Nasze przedszkolaki
To są same zuchy.
Przyrodę szanują!
Odpady segregują!
Wody nie marnują!
Dlatego świat uratują!
7. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16.
Część wstępna
– „Szybko wolno” – zabawa ożywiająca. Rodzic akompaniuje na bębenku. Ggy podaje tempo wolne, dzieci maszerują; na tempo szybkie – biegają.
Część główna
– „Sprzątamy salę” – zabawa bieżna z elementami gimnastyki korekcyjnej. Rodzic rozkłada na dywanie obręcze hula-hoop, woreczki i szarfy. Dzieci na boska biegają po sali. Na sygnał podbiegają do woreczków i chwytają je stopami. Ich zadaniem jest włożenie woreczków do obręczy. To samo mają zrobić z szarfami.
– „Shrek i osioł” – zabawa z elementem chodzenia na czworakach. Dzieci maszerują wysoko wspięte na palcach – udają duże ogry. Na hasło: Osioł! chodzą na czworakach – są osłami.
– „Rycerze i księżniczki” – zabawa z elementem biegu. Dzieci mają laseczki gimnastyczne i udają, że są rycerzami, a laski to ich konie. Rycerze poruszają się po całej sali.
– „Skok przez płot” – zabawa z elementem skoku. Rodzic układa płot (dwie skakanki ułożone równolegle w odległości ok. pół metra). Dzieci mają za zadanie przeskoczyć płot.
Część końcowa
– „Czyste powietrze” – ćwiczenia oddechowe. Dzieci leżą na plecach. Wciągają powietrz nosem i wypuszczają ustami.
8. „Segregujemy śmieci” – praca z obrazkiem. Rodzic przygotowuje obrazek przedstawiający kontenery do segregacji śmieci. Zadaje dzieciom pytania: Dlaczego kontenery na obrazku mają różne kolory?; Co to znaczy segregacja?; Dlaczego należy segregować smieci?
9. „My też próbujemy segregować śmieci” – zabawa poprzez działanie. Rodzic przygotowuje różne odpadki tak, by można było pokazać dzieciom, do którego kosza należy je wyrzucić. Razem je wyrzucają do odpowiednich koszy – kosze oznaczone są odpowiedniki kolorami.
10. „Robimy porządki w naszej sali” – zabawa poprzez działanie.
Rodzic oznajmia dzieciom, że dzisiaj będziemy robić porządki. Wyznacza role i zadania dzieciom: wytarcie kurzu w różnych miejscach, wyczyszczenie zabawek lub umycie ich i inne wg możliwości dzieci. Wszystkie prace wykonywane są pod kierunkiem rodzica.