WTOREK  9.06

 

1. Gimnastyka– zabawy usprawniające narządy mowy w oparciu o wiersz G. Wasi­lewicz (poniedziałek).

 

2. „Przez szybkę” – ćwiczenia słownikowe. Obserwowanie przez okno otoczenia przedszkola. Opowiadanie o swoich wrażeniach. (poniedziałek)

 

3. Poranne zabawy ruchowe nr 16 (poniedziałek).

 

4. Słuchanie wiersza "Rzeka"

Rzeka

J. Wanatowicz

Jestem sobie rzeką.

Kto powącha ten ucieka.

Czemu? – zapytacie pewnie.

Co się stało, że tak płaczę rzewnie?

Byłam piękna, byłam czysta,

lecz nie trwało to zbyt długo.

Co się stało moi mili?

Po prostu mnie zanieczyścili.

 

Po wysłuchaniu rodzic zadaje pytania dotyczące treści: O czym był ten wiersz?; Dlaczego rzeka rzewnie płakała?; Jaki zapach miała rzeka?; Jak myślicie, kto zanieczyścił rzekę?

 

5. „Jak czystość rzek wpływa na nasze zdrowie?” – rozmowa kierowana pytaniami.

Dzieci udzielają swobodnych odpowiedzi na pytanie postawione przez rodzica. W celu usystematyzowania wiadomości dzieci, N. zadaje im dodatkowe pytania: Dlaczego należy dbać o czystość rzek?; Co kryje się w zanieczyszczeniach?; Kto mieszka w rzece?; Jak myślicie, rybom i zwierzętom wodnym przyjemniej jest mieszkać w brudnej wodzie?; Skąd się bierze woda w naszych kranach?

 

6. Zakręcamy krany – zabawa naśladowcza.

Rodzic recytuje wiersz i pokazuje, co dzieci mają robića a dzieci naśladują 

Zakręcamy krany

Emilia Raczek

Z kranu kapie, kap, kap, kap                  Dzieci klaszczą rytmicznie w ręce.

Woda leci chlup, chlup, chlup.              Dzieci na słowa chlup, tupią rytmicznie nogami.

Każdy przedszkolak ratuje przyrodę     Obydwo ma rękoma naśladują zakręca-

I zawsze zakręca lecącą wodę!               nie kranów – pracuje nadgarstek.

 

7. „W łazience i kuchni” – wykorzystanie wiadomości w praktyce. Rodzic razem z dziećmi udaje się do łazienki i kuchni i wspólnie sprawdzają, czy wszystkie krany są zakręcone, czy nigdzie nie kapie woda.

 

8. „Życie w wodzie” – praca plastyczno-techniczna.

Rodzic przygotowuje dla każdego dziecka niebieską kartkę, wycina z gazet rybki, muszle, rośliny wodne, dostarcza dzieciom kaszę mannę – jako piasek na dnie rzeki. Dzieci komponują pracę wg własnego pomysłu.

 

9. „Zakręcamy krany” – zabawa naśladowcza powtórzenie zabawy z poprzedniej części dnia.