ŚRODA  10.06

 

1. Gimnastyka– zabawy usprawniające narządy mowy w oparciu o wiersz G. Wasilewicz (poniedziałek).

 

2. „Przez szybkę” – ćwiczenia słownikowe. Obserwowanie przez okno otoczenia przedszkola. Opowiadanie o swoich wrażeniach. (poniedziałek)

 

3. Poranne zabawy ruchowe nr 16 (poniedziałek).

 

4.Wszędzie czysto – słuchanie wiersza I.R. Salach.

Wszędzie czysto

 

Czysty dom i czysty ogród,

w lesie czysto, w polu też.

Czysta rzeka i jezioro

samo zdrowie wierz mi, wierz.

Brudu nie chce widzieć wcale

ani morze, ani niebo.

Taką cichą mam nadzieję,

nie wiecie dlaczego?

trzylatekBo od kogo to zależy,

aby czysty był nasz świat.

By ptak śpiewał, strumyk szemrał

by w ogrodzie zakwitł kwiat?

Po wysłuchaniu wiersza rodzic zadaje pytania dotyczące treści: Kto nie lubi brudu?; Od kogo zależy to, aby nasz świat był czysty?; Co my możemy zrobić, aby nasze środowisko było czyste?  Rodzic tłumaczy znaczenie pojęcia środowisko.

 

5 .„Gra w zielone” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dzieci maszerują, podskakują bądź biegają po sali w zależności od rytmu podawanego przez rodzica. Na przerwę w akompaniamencie rodzic głośno podaje nazwę koloru, np. Zielony. Dzieci muszą odszukać podany kolor w sali, podbiec do niego i go dotknąć. Zabawa powtarzana jest kilka razy. Kiedy rodzic poda nazwę innego koloru, dzieci stają prosto i nie ruszają się przez chwilę.

 

6. „Na ulicy” – praca z obrazkiem. Rodzic przygotowuje obrazek przedstawiający ulicę lub miasto (widać jadące samochody, kominy fabryk, dym w powietrzu). Wspólnie z dzieckiem ogląda obrazek i prowadzi rozmowę o tym co widać na obrazku. Następnie tak kieruje rozmowę aby dziecko odpowiedziało na pytanie : Co zatruwa nasze środowisko?

 

7.„Różne odgłosy” – zagadki słuchowe. Rozpoznawanie efektów dźwiękowych pochodzących z ulicy.

 

8. „Wszędzie zielono” – praca plastyczna – malowanie zieloną farbą plakatową wg pomysłu dzieci.