PIĄTEK 8.05
1.„Wiosenne kwiaty – sasanki” – zabawa plastyczna – kolorowanie wg wzoru. Rodzic rozdaje dzieciom konturowe obrazki sasanek. Pokazuje im sasanki. Zadaniem dzieci jest pokolorowanie obrazków.
2.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 17
Część wstępna
– „Łapiemy motylki” – zabawa ożywiająca. Rodzic rozdaje dzieciom kółeczka gimnastyczne – mówi że to siatka na motyle. Dzieci biegają, udając, że próbują złapać do siatki motyla.
Część główna
– „Bocian” – zabawa bieżna z elementami równowagi. Dzieci swobodnie biegają po sali. Udają, że są bocianami. Na hasło: Bocian! zatrzymują się i stają na jednej nodze – starają się utrzymać równowagę.
– „Wesołe biedronki” – zabawa z elementem czworakowania. Dzieci chodzą na czworakach. Na hasło: Wesołe biedronki! kładą się na plecach – ramiona i nogi wyprostowane.
– „Żabki na linie” – zabawa skoczna. Rodzic rozkłada w sali długą skakankę. Na sygnał, dzieci, przeskakują obunóż wzdłuż skakanki, raz z jednej strony raz z drugiej.
– „Zbieramy kwiaty” – zabawa z elementami gimnastyki korekcyjnej. Rodzic rozkłada woreczki lub chusteczki. Dzieci spacerują na bosaka. Na hasło Zbieramy kwiaty! dzieci podbiegają do woreczka i podnoszą go stopą.
Część końcowa
– „Odpoczynek na łące” – zabawa uspokajająca. Rodzic włącza spokojną muzykę (najlepiej z odgłosami ptaków szum drzew). Dzieci kładą się na plecach i odpoczywają.
3.„Wysoko – nisko” – zabawa dydaktyczna. Rodzic gromadzi książki w dwóch skrajnych kolorach – każdych przynajmniej po cztery sztuki. Przygotowane ma również dwie półki i prosi, aby dzieci posegregowały książki i położyły wysoko książki koloru np., czerwonego, a nisko książki koloru żółtego. Później przeliczają książki na każdej półce. Rodzic operuje pojęciami: wysoko – nisko.
4.„Kolorowa łąka” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje koła w trzech kolorach: zielone, żółte, czerwone – po trzy dla dziecka i duże do demonstracji. Zielone koła – to żabki, żółte – to motylki, czerwone to biedronki. Miesza wszystkie koła i prosi, aby dzieci pogrupowały je wg koloru. Następnie dzieci przeliczają koła każdego koloru, łącza je w pary i mówią, których jest więcej, których mniej, a których tyle samo. Na koniec kontynuują rozpoczęty rytm podany przez rodzica.
5.„Gra w zielone” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci maszerują, podskakują bądź biegają po sali, w zależności od rytmu podawanego przez rodzica Na przerwę w akompaniamencie rodzic głośno podaje nazwę koloru, np. Zielony! Zadaniem dzieci jest odszukanie takiego koloru, dobiegnięcie do niego i dotknięcie go.
6.”Była sobie żabka mała”– recytacja fragmentu popularnego tekstu lub innego w różnym tempie podanym przez rodzica – raz wolno – raz szybko. Rodzic może śpiewać lub recytować tekst, dzieci naśladują odgłosy żaby.
Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje pytania dotyczące treści: O kim była mowa w piosence / rymowance?; Czy ta żabka była grzeczna?; Co się z nią stało?; Dlaczego należy zawsze słuchać rodziców?
7.„Zielone żaby” – malowanie farbami plakatowymi konturów żab.