ŚRODA 6.05
1.„Wiosenne kwiaty – stokrotki” – zabawa plastyczna – kolorowanie wg wzoru. Rodzic rozdaje dzieciom konturowe obrazki stokrotek. Pokazuje im stokrotki. Zadaniem dzieci jest pokolorowanie obrazków
2. „Łąka” – osłuchanie z piosenką E. Stadtmüller
Łąka sł. Ewa Stadtmüller
muz. Urszula Borkowska
Leci siwa mgła do góry,
wnet się zmieni w ciemne chmury.
Pada deszczyk prosto z nieba,
tego nam tu było trzeba.
Rośnie trawa, ile zdoła,
kwitną kwiaty, pachną zioła.
Obudziły się biedronki,
pszczoły, trzmiele oraz bąki.
Frunie motyl pod niebiosy,
żabie chóry ćwiczą głosy.
Środkiem łąki bociek człapie,
zmykaj żabko, bo cię złapie.
Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje dzieciom pytania dotyczące treści piosenki.
3.Zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence Łąka.
– „Biedronki” – dziecko to świerszcz i naśladuje granie na skrzypcach – wcześniejszy pokaz rodzica. Rodzic to skrzat i gra na bębenku. Gdy dzieci usłyszą melodię piosenki, wówczas naśladują przydzielone im zadania. Dziecko i rodzic zamieniają się tak, aby każde mogło zagrać na bębenku.
– „Kwiaty rosną” – zabawa ruchowa do melodii piosenki. Na początku dzieci tylko słuchają, później przykucają i wraz z realizacją dźwięków unoszą się do góry (wspinają na palce) i opadają (do pozycji kucanej) – naśladują wzrost kwiatów.
-„Taniec wiaru” – improwizacja ruchowa przy melodii piosenki
– „Rytmiczne echo” – akcentowanie metrum – wg fragmentów piosenki: rodzic podaje rytm, zadaniem dzieci jest go powtórzyć.
– „Rytmizowanie teksu piosenki”:
° klaskanie z równoczesnym recytowaniem tekstu;
° równoczesne maszerowanie i recytowanie tekstu;
° równoczesne klaskanie, maszerowanie po obwodzie koła z recytacją tekstu.
4.„Cicho – głośno” – wszyscy razem śpiewają cichutko pierwsza zwrotkę piosenki, zaś drugą bardzo głośno – i na odwrót.
5.„Tropimy owady” – zabawy na spacerze z wykorzystaniem lup. Po powrocie dzieci opowiadają o zaobserwowanych owadach, ich wyglądzie, zwyczajach.
6.„Biedronka” – praca plastyczna. Rodzic przygotowuje materiały i przybory: czerwony papierowy talerzyk, wycięte z czarnego, czerwonego, białego papieru gotowe elementy do przyklejenia, klej. Praca – wg wzoru z zachowaniem kolejnych etapów.
– Na środku czerwonego talerzyka przyklejamy pasek czarnego papieru;
– Przyklejamy czarną głowę biedronki;
– Przyklejamy na głowie – oczy, usta;
-Przyklejamy na skrzydełkach kropki – po tyle samo na każdym skrzydle;
-Od spodu talerzyka przyklejamy nóżki.
7.„Lot biedronki” – zabawa ruchowa naśladowcza. Dzieci-biedronki biegają po sali w rytmie wygrywanym przez rodzica na bębenku i naśladują lot tych owadów. Na przerwę w graniu siadają na kwiatkach – na podłodze.