WTOREK 5.05
1.„Wiosenne kwiaty – konwalie” – zabawa plastyczna – kolorowanie wg wzoru. Rodzic daje dzieciom konturowe obrazki konwalii. Pokazuje im konwalie. Zadaniem dzieci jest pokolorowanie obrazków.
2.”Pierwszy motylek „– praca z wierszem W. Broniewskiego
Pierwszy motylek
Władysław Broniewski
Pierwszy motylek wzleciał nad łąką,
W locie radośnie witał się z słonkiem,
W górze zabłądził w chmurkę i w mgiełkę,
Sfrunął, trzepocząc białym skrzydełkiem.
A gdy już dosyć miał tej gonitwy,
Pytał się kwiatów, kiedy rozkwitły.
Pytał się dzieci, kiedy podrosły.
Tak mu upłynął pierwszy dzień wiosny.
Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje pytania dotyczące treści: O kim była mowa w wierszu?; Co robił pierwszy wiosenny motylek?; Jak wyglądają motyle?; Co one robią zimą? N. pokazuje obrazki przedstawiające piękne kolorowe motyle i opowiada o ich zwyczajach, życiu, krótko o cyklu rozwojowym.
3.„Motyle” – dzieci siedzą w rozsypce na dywanie. Kiedy w tle słychać wolną muzykę, zamieniają się w piękne kolorowe motylki – chodzą powoli, machając rękoma. Gdy usłyszą pauzę muzyczną, motyle siadają na kwiatku i odpoczywają – powrót do pozycji wyjściowej.
4.„Wysoko – nisko” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje sylwetę motyla i umieszcza go na kiju, druciku – chwyta za koniec kijka i prosi dzieci, aby naśladowały ruch motyla i przyjrzały się wysokości, na której będzie latał motyl. Następnie rodzic porusza motylem przy samej podłodze. Zadaje dzieciom pytanie: Motyl latał wysoko, czy nisko? Następnie wykonuje takie same ćwiczenie tylko wysoko przy suficie. I znów zadaje pytanie: Motyl latał wysoko, czy nisko? Na koniec dzieci mają naśladować lot motyla: – nisko – przy podłodze – dzieci kucają i rękoma naśladują trzepot skrzydeł motyla; wysoko – dzieci wspięte na palce.
5.„Motyl” – Malowanie konturu połowy skrzydła motyla farbami, składanie go na pół – odbijanie farby.