CZWARTEK 7.05

 

1.„Wiosenne kwiaty – jaskry” – zabawa plastyczna – kolorowanie wg wzoru. Rodzic rozdaje dzieciom konturowe obrazki jaskrów. Pokazuje im jaskry. Zadaniem dzieci jest pokolorowanie obrazków.

 

2.”Żaby i bociany „– praca z wierszem Z. Dmitrocy.

 

Na wiosennej łące,

Niedaleko wody,

Bociany z żabami

Bawią się w podchody.

Żaby dobrze wiedzą,

Co bociany jedzą,

Ale się nie boją

I cicho nie siedzą…

Trzylatek rzekła pierwsza żaba:

– Jestem taka słaba…

Powiedziała druga:

– Jeden do mnie mruga!...

Powiedziała trzecia:

– Dla mnie tu przyleciał!

Powiedziała czwarta:

– Jestem więcej warta…

Zaśmiała się piata:

– To mnie się przygląda…

Na to rzekła szósta:

– Strzeżcie się oszusta!

Pierwszy bocian na to:

– Już niedługo lato…

Drugi bocian: – E tam,

Pleciesz jak poeta…

Na to trzeci bocian:

– Plecie twoja ciocia!

Zarechotał czwarty:

– Plecie nie na żarty…

Piaty zaklekotał:

– Ale dziś spiekota…

Na to bocian szósty:

-A ja brzuch mam pusty…

Trzylatek gdy tylko bociany

Do żab się zbliżają,

Mądre żabki szybko

Nurka w wodę dają…

Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje pytania dotyczące treści: Kto bawił się na zielonej łące?; Co jedzą bociany?; Co robią mądre żabki?

 

3.„Wiosenne rytmy – ile jest…?” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje sylwety: żab, bocianów, motyli – po cztery i układa rytmy dwu-, trzyelementowe. Zadaniem dzieci jest kontynuowanie rytmów rozpoczętych przez rodzica

 

B, Ż, B, Ż, B, Ż...

M, B, M, B, M, B...

B, Ż, M, B, Ż, M, B, Ż, M,...

Następnie dzieci grupują te same zwierzęta i starają się je przeliczyć. Rodzic zadaje pytania: Ile było żab?; Ile było bocianów?

 

4.„Bocian patrzy” – zabawa pobudzająco-hamująca. Rodzic-bocian stoi tyłem do dzieci-żab. Dzieci-żaby starają się w tym czasie, skacząc, dobiec do bociana – zaczynają z wyznaczonej wcześniej linii. Kiedy bocian powie: Raz, dwa, trzy bocian patrzy! dzieci nieruchomieją. To dziecko, które się poruszy wraca na linię startu.

 

5. Oglądanie w internecie zdjęć z różnymi gatunkami żab i trybu ich życia.