CZWARTEK 30.04

 

1.Zabawa naśladowcza „ Na pastwisku”.

Dziecko zmienia się w krowę, przyjmuje pozycję na czworakach. Chodzi po „ łące”, „ żuje trawę”- poruszając szczęką w jedną i druga stronę. Od czasu do czasu wydając odgłos: Muu, muu.

 

2.Słuchanie wiersza „ Co słychać na łące?” (H. Bechlerowej)

 

CO SŁYCHAC NA ŁĄCE?

IDĄ DROGA KOTKI DWA,

KAŻDY WIELKI KOSZYK MA.

A NA ŁĄCE, KOŁO CHATY

STOI KROWA W CZARNE ŁATY.

- KRÓWKO, CZY MASZ MLEKO SŁODKIE?

- DAJ NAM DUŻO!- PROSZĄ KOTKI,

- DAJ NAM MLEKO PEŁNE KOSZE,

ZAPŁACIMY CI DWA GROSZE.

NIC NIE RZEKŁA KROWA W ŁATY,

JADŁA TRAWĘ, GRYZŁA KWIATY.

A KOŃ , CO ZA PŁOTEM STAŁ,

NA CALUŚKI GŁOS SIĘ ŚMIAŁ.

 

Po przeczytaniu rodzic sprawdza co dziecko zapamiętało i zwraca na elementy humorystyczne. Może zapytać:

- Jak wyglądała krowa?

- co robiła krowa na łące?

- O co kotki poprosiły krowę?

- Czy kotki miały właściwe naczynie na mleko?

- Z czego śmiał się koń?

 

Po rozmowie  rodzic pokazuje dziecku obrazki różnie umaszczonych krów: brązowych, białych w czarne łaty, czerwonych, czerwono-białych 9 rudawych) i wspólnie z dzieckiem opisuje ich wygląd.  Może przedstawić kilka ciekawostek: krowa oprócz trawy je także kukurydzę i siano, które dostaje w oborze. Jest przeżuwaczem, to znaczy, że długo i wolno rozgniata trawę zębami. Dziecko krowy to cielę itp.

 

3.Pomysły na zmysły-„ Skąd to mamy?”

Rodzic przygotowuje woreczek, w którym znajdują się różne produkty pochodzące od zwierząt hodowlanych, takie jak: wełniane skarpety, poduszeczka z piórami, jaja kurze( ugotowane na twardo). Zadaniem dziecko jest zbadanie dotykiem, co znajduje się w worku, a następnie wskazanie , dzięki któremu wiejskiemu zwierzęciu mamy wylosowana rzecz.

 

4.Zagadki smakowe.

Rodzic  przeznacza do degustacji: ugotowane jajko kurze, biały ser, kotlet schabowy, mleko. Po odgadnięciu  i spróbowaniu produktów dziecko próbuje łączyć je ze zwierzętami od których pochodzą.  Na koniec wyciągają  wspólny wniosek, że ZWIERZETA NA WSI HODUJEMY DLA NASZYCH KORZYŚCI: SKÓRY, FUTRA, MLEKO.

 

5.Zabawa ruchowa „ Skacząca kózka”

Dziecko naśladuje kózkę, przebiegając z miejsca na miejsce, meczy.

Na hasło KÓZKA U PŁOTU- staje szybko pod ścianą.

Na hasło KÓZKA NA ŁĄCE- przy rytmicznej muzyce podskakuje, bryka, a także przeskakuje przez płotki- szaliki porozkładane w różnych miejscach pokoju.

 

6.Zabawa logarytmiczna „Czarna krowa”

Dziecko wraz z rodzicem recytuje rymowankę , jednocześnie gimnastykując mięśnie twarzy ( naśladując „ kręcenie mordą”).

Następnie stara się powiedzieć wierszyk możliwie jak najszybciej.

CZARAN KROW W KROPKI BORDO

GRYZŁA TRAWE KRECĄC MORDĄ.

 

7.Praca plastyczna- wyklejanie kolorowym papierem szablonu krowy w łaty czarno –białe.

 

8.Spacer po najbliższej okolicy –„ łapanie” dźwięków  do  „Dzienniczka tropiciela dźwięków”.

 

9.Wspólne uzupełnianie „Dzienniczka tropiciela dźwięków”