PONIEDZIAŁEK 27.04

 

1.Zabawa ruchowa „Gąski”.

Dziecko zamienia się w „gąskę”. Kiedy rodzic w szybkim tempie uderza w bębenek lub inny przedmiot, mała „gąska” wybiega  na spacer w różnych kierunkach. Na miarowe , marszowe uderzenie, małą „gąska” ucieka do wcześniej wyznaczonego miejsca i odpoczywa. Kiedy usłyszy szybki rytm , ponownie wybiega.

 

2. Zabawa dźwiękonaśladowcza „ Co słychać na wsi”.

Rodzic demonstruje obrazki zwierząt występujących na wsi. Zadaniem dziecka jest wydawanie odgłosów tych zwierząt.

 

3. Zabawa słuchowa „ Głosy z wiejskiego podwórka”.

Rodzic prezentuje nagrania odgłosów wiejskich zwierząt, a dziecko odgaduje, do jakiego zwierzęcia należą, naśladuje te odgłosy i sposób poruszania tych zwierząt.

 

4. Zabawa emisyjno-ortofoniczna.

Rodzic wraz z dzieckiem śpiewa znaną dziecku piosenkę i proponuje , by dziecko samodzielnie wykonało piosenkę głosami różnych zwierząt. Zwrotkę może śpiewać , udając krowę, kozę, barana, gęś, na sylabach: , mu, me, be, gę. Refren na sylabach : pi ,ko ,kwa, wcielając się postać kurcząt, kur, kaczek, świnek.

 

5. Słuchanie piosenki „ W kurniku” ( muzyka i słowa Elżbieta Jancewicz).

Kogut zapiał : kukuryku!

Tyle kurek jest w kurniku,

Wszystkie ładnie poprosimy

I operę urządzimy.

R. Ko, ko, ko , kukuryku!

To opera jest w kurniku! (2x)

Kogut zapiał : Kukuryku!

Tyle kaczek jest w kurniku,

Wszystkie ładnie poprosimy i operę urządzimy.

R. Kwa, kwa , kwa, kukuryku!

To opera jest w kurniku.

Kogut zapiał : Kukuryku!

Tyle gąsek jest w kurniku.

Wszystkie ładnie poprosimy

I operę urządzimy.

R. Ge, gę, gę, kukuryku!

To opera jest w kurniku.

Małe pieski z boku stały,

Też zaśpiewać z nimi chciały,

Podskoczyły, zaszczekały,

Przestraszyły  kurnik cały.

R. Ko, ko, ko, kwa, kwa, kwa,

Gę, gę, gę, hau, hau, hau, kukuryku!

I już pusto jest w kurniku.

 

5. Zabawa wokalna „ Opera w domu”.

Rodzic wyjaśnia dziecko, że opera to rodzaj teatru, w którym aktorzy zamiast mówić swoje role- śpiewają je.Prosi by dziecko wyobraziło sobie , że dom jest teraz operą i wszystko to , co chcą powiedzieć, musi zaśpiewać. W tym celu rodzic , śpiewając zadaje dziecku różne pytania, np. Jak masz na imię? Co to jest? ( wskazując zabawki, przedmioty. Zachęca dziecko by odpowiadając , śpiewało.

 

6. Spacer po najbliższej okolicy- obserwacja zmian w przyrodzie.

 

7.zabawa ruchowa „ Koniki”.

Rodzic kładzie na podłodze, płasko szaliki, apaszki, przez które będzie przeskakiwał dziecko-konik, oraz wyznacza stajnię dla konika.

Na hasło- Konik na łące- dziecko wybiega  i: biegnie kłusem- na palcach, idzie stępa-powoli z wysokim unoszeniem kolan, galopem- z odbijaniem się, to z jednej, to z drugiej nogi. Rodzic podaje tempo , grając na jakimś instrumencie lub przedmiocie.Na hasło- skok przez przeszkodę- konik obunóż przeskakuje przez przeszkodę (szalik).

 

8. Kolorowanka „ zwierzęta w zagrodzie”. Rodzic zwraca uwagę na sposób trzymania narzędzia do rysowania przez dziecko oraz to czy mieści w konturach ( koryguje).

 

9. Zabawa ruchowa „ Magiczna różdżka”.

Kiedy dziecko skończy pracę, rodzic zachęca do zabawy. Za pomocą „ magicznej różdżki” , „ zmienia „ dziecko w zwierzęta z obrazka. Zadaniem dziecka jest poruszanie się po „ gospodarstwie” jak wymienione zwierzęta, a także naśladowanie wydawanych przez nie odgłosów. Zabawa na zmianę z rodzicem.