WTOREK 28.04

 

1.zabawa z wierszykiem „ Kurczątko”,

Rodzic powoli recytuje wierszyk, wykonując ruchy ilustrujące wypowiadane słowa. Po każdym wersie robi krótka pauzę, by dziecko mogło [powtórzyć jego ruch lub dźwięk. Po kolejnym powtórzeniu dziecko może włączyć się do recytacji.

KURCZĄTKO

Kurczątko z jajeczka się urodziło,

(dziecko kuca)

Główkę najpierw wychyliło,

(dziecko podnosi głowę)

Na dwie nóżki wyskoczyło,

( energicznie się podnosi)

Czarne oczka otworzyło.

( podnosi rączki , z zaciśniętymi piąstkami)

Dziobek mały rozchyliło,

( układa dłonie w kształcie dziobka)

Że jest głodne zakwiliło,

( naśladuje pisklę: pi, pi, piiii! )

 

2.Pomysły na zmysły-  „ telefon na niby”.

Przygotowanie- dwa jednorazowe kubeczki, sznurek. Zrób otwory w dnie dwóch kubeczków. Przewlecz sznurek i zabezpiecz pętelką , by sznurek pozostał na swoim miejscu. Im dłuższy sznurek, tym więcej frajdyJ

Stań z dzieckiem naprzeciw siebie, tak by sznurek był naciągnięty. Nadawca nadaje wiadomość- mówiąc do kubeczka, a odbiorca w tym czasie przykłada swój kubeczek do swojego ucha i odbiera wiadomość. Pamiętaj , sznurek musi być naprężony.

Umówcie się, że każde słowo mówisz tylko raz, zachęci to dziecko do uważnego słuchania. Polecenia mogą być różne, wszystko zależy od inwencji nadawcy np.( dziecko ma przynieść przedmiot lub ma wykonać jakąś czynność).

 

3.Zabawa dydaktyczna „ Kura i kurczaki, świnka i prosiaki”- segregowanie obrazków, tworzenie kolekcji.

Przygotowanie: obrazki zwierząt wiejskich będących samcem, samicą i ich młode.

Rodzic wspólnie  dzieckiem ogląda wszystkie obrazki, dziecko podaje ich nazwy, rodzic podpowiada , kiedy dziecko nie zna nazwy. Zadanie polega , by dziecko utworzyło rodziny zwierząt składających się z taty, ,mamy i dziecka, np. kogut, kura, kurczątko. Po stworzeniu grup, rodzic prosi o prezentacje każdej rodziny, pokazanie obrazków z podobiznami zwierząt i nazwanie ich oraz wydanie ich odgłosu.

 

4.Zabawa ruchowa „ Figurki, figurki zmieniajcie się”.

Rodzic gra rytmy na dowolnym instrumencie- do marszu, biegu i podskoków. Na przerwę w muzyce- dziecko zatrzymuje się , przybierając dowolna pozę- figurkę, stojąc w bezruchu ( kilka sekund).Zabawę można powtórzyć kilka razy.

 

5.Zabawa dydaktyczna „ Nakarmimy zwierzęta”.

Odnosimy się do zwierzęcych rodzin utworzonych podczas poprzedniej zabawy. Rodzic pokazuje obrazki  z różnymi przysmakami wiejskich zwierząt, np. siano, trawę, zboże, ziemniaki, i nazywa je. Następnie dziecko zgaduje, który z tych pokarmów zjadają zwierzęta z ich rodzin. Rodzic koryguje błędy.

 

6.Spacer po najbliższej okolicy.

 

7.Utrwalenie zabawy z wierszykiem „ Kurczątko”.

 

8.Ćwiczenia  grafomotoryczne- kalkowanie.

Przygotowanie: szablon zwierzęcia - kontury( wielkość A4), kalka techniczna-biała, kredka lub ołówek.

Na kontury zwierzęcia nakładamy kalkę, przytwierdzając ja spinaczem, by nie przesuwała się. Polecamy dziecku by obrysowało rysunek, bardzo dokładnie, powoli. Następnie porównujemy oryginał z pracą dziecka. Na koniec ,dziecko może pokolorować swoja prace kredkami.