ŚRODA 13.05

 

1.Zabawa na spostrzegawczość „ Jaki to kolor?”

Przygotowanie: kartoniki w różnych kolorach, nagranie dowolnej muzyki.

Rodzic włącza dowolna muzykę. Dziecko tańczy. Gdy muzyka cichnie, rodzic odczytuje zagadkę, a dziecko ma za zadanie wybrać taki kolor kartonika, który jest rozwiązaniem zagadki.

Przykłady zagadek:

-Trawa jest…..

-Gruszka jest….

-Słońce jest…..

-Jakie kolory mają jesienne liście?

-Deszcz kojarzy mi się z kolorem…..

-Owoce jarzębiny mają kolor…. Itp.

 

2.Słuchanie wiersza „ Żółty” Z. Stanieckiej .

 

Wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu i pamięci wszystkiego , co wiąże się z kolorem żółtym.

 

„ Żółty”

Żółte słońce świeci nad żółciutkim piaskiem,

Cytryny są żółte i okropnie kwaśne.

Zamiast kwaśnych cytryn jem żółte banany,

A żółty słonecznik dostałam od mamy.

 

Po wysłuchanie wierszyka rodzic rozpoczyna rozmowę na temat treści wierszyka.

Przykładowe pytania:

 

-O jakim kolorze jest mowa w wierszyku?

-Jakiego koloru jest słońce i słonecznik?

-Czy piasek i cytryna są żółte?

-Rozejrzyj się dookoła i powiedz, co jest żółte w naszym pokoju.

 

3.Zabawa badacza „ Tajemniczy bączek”.

Obserwowanie zanikanie kolorów podczas ruchu.

Dziecko siedzi na dywanie, rodzic pokazuje bączka z kolorami tęczy. Dziecko ogląda i nazywa kolory. Następnie rodzic wprawia w ruch bączka. Dziecko obserwuje zachowania bączka i stwierdza zniknięcie kolorów. Bączek jest biały. Kiedy zwalnia obroty, kolory pojawiają się.

 

4.Ćwiczenia grafomotoryczne kredą na chodniku „Żółte mlecze”- rytmiczne kreślenie wiązki z punktu.

Rodzic zaznacza na chodniku żółtą kredą punkty. Zadaniem dziecka jest kreślenie kredą wiązek z punktu tak, aby przypominały żółte mlecze.

 

5.Zabawa ruchowa z elementem podskoku „Do przodu, do tyłu”.

Rodzic  rysuje kredą na chodniku (lub w domu wyznacza linię na dywanie za pomocą szalika). Na hasło : Do przodu!- dziecko skacze obunóż lub na jednej nodze do linii. Kiedy dotrze do linii, pada hasło: Do tyłu!- wtedy dziecko wraca na pozycję wyjściową, idąc tyłem.

 

6.Malowanie farbami na temat dowolny, z użyciem farby czerwonej i żółtej.

 

 

7.Pomysły na zmysły „ W gabinecie luster”- rozwijanie percepcji wzrokowej w kształtowaniu myślenia logicznego.

Przygotowanie: dwie małe Przytulanki.

Stań z dzieckiem naprzeciwko siebie. Połóż przytulankę np. przy lewej nodze i poleć by dziecko wykonało te samą czynność jakby w lustrzanym odbiciu. Powtarzaj zabawę, z różnym położeniem Przytulanki.

 

8.Pomysły na zmysły „ Psikusy guzików”- koordynacja wzrokowo-ruchowa.

Zapnij krzywo guziki na ubraniu dziecka, laki lub misia. Poproś dziecko, żeby najpierw zastanowiło się, w która stronę przesunęły się guziki- w górę czy w dół. Następnie polec  mu , żeby zapięło guziki we właściwy sposób.