PIĄTEK 16.04.2021
"Zwierzątka ze schroniska"
1. Ćwiczenie pamięci słuchowej "Miauczymy i szczekamy" z elem.ćwiczeń artykulacyjnych:
Rodzic miauczy i szczeka określoną ilość razy i w określonej kolejności, wg własnego pomysłu, np:
- miau miau hau hau hau
- hau miau hau miau
- miau hau hau itp.
Dziecko słucha, a potem odtwarza te same dźwięki, w tej samej kolejności.
2. Słuchanie wiersza:
Był sobie pewien piesek malutki, uroczy – mówię wam!
Czepiały się go troski i smutki, bo był zupełnie sam.
Nie miał rodziny, siostry ni braci, w schronisku mieszkał gdzieś,
aż raz ktoś przyszedł, spojrzał, zapłacił, a był to rudy Grześ.
Przytulił pieska – zostali razem na dobre i na złe,
znikła samotność, bo przyjaciele nie są samotni, nie.
- rozmowa Rodzica z dzieckiem na temat wiersza :
- Jak czuł się mały piesek z wiersza?
- Dlaczego?
- Gdzie mieszkał?
- Kto wziął go ze schroniska?
- Jak piesek czuł się z Grzesiem?
- Czy można zaprzyjaźnić się z psem?
- Co to jest schronisko dla zwierząt?
Jeżeli dziecko nie wie – Rodzic wyjaśnia i opowiada o schronisku.
- Które zwierzęta trafiają do schroniska ?
- Czy zwierzęta w schronisku są wesołe, czy smutne?
Rodzic wyjaśnia, że można zawozić do schroniska karmę dla zwierząt, można też zaadoptować psa czy kotka.
3. Zabawa: "Pocieszanie pieska".
- Rodzic w parze z dzieckiem dzielą się rolami - jedna osoba jest smutnym pieskiem, a druga go pociesza. Po chwili następuje zmiana ról.
4.Ćwiczenie grafomotoryczne "Piesek" (karta pracy "Piesek po śladzie") lub "Kotek"(karta pracy "Kotek po śladzie") - do wyboru:
- dziecko rysuje pieska lub kotka po śladzie, dorysowuje mu elementy pyszczka, koloruje obrazek.
Pliki do pobrania: