PIĄTEK 16.04.2021

 

"Zwierzątka ze schroniska"

 

1. Ćwiczenie pamięci słuchowej "Miauczymy i szczekamy" z elem.ćwiczeń artykulacyjnych:

Rodzic miauczy i szczeka określoną ilość razy i w określonej kolejności, wg własnego pomysłu, np:

- miau miau hau hau hau

- hau miau hau miau

- miau hau hau itp.                                                                                                                                                                         

Dziecko słucha, a potem odtwarza te same dźwięki, w tej samej kolejności.

 

2. Słuchanie wiersza: 

 

Był sobie pewien piesek malutki, uroczy – mówię wam!

Czepiały się go troski i smutki, bo był zupełnie sam.
Nie miał rodziny, siostry ni braci, w schronisku mieszkał gdzieś, 

aż raz ktoś przyszedł, spojrzał, zapłacił, a był to rudy Grześ.
Przytulił pieska – zostali razem  na dobre i na złe,

znikła samotność, bo przyjaciele nie są samotni, nie.

 

- rozmowa Rodzica z dzieckiem na temat wiersza :

- Jak czuł się mały piesek z wiersza?

- Dlaczego?

- Gdzie mieszkał?

- Kto wziął go ze schroniska?

- Jak piesek czuł się z Grzesiem?

- Czy można zaprzyjaźnić się z psem?

- Co to jest schronisko dla zwierząt? 

 

Jeżeli dziecko nie wie – Rodzic wyjaśnia i opowiada o schronisku.         

- Które zwierzęta trafiają do schroniska ?

- Czy zwierzęta w schronisku są wesołe, czy smutne?

 Rodzic wyjaśnia, że można zawozić do schroniska karmę dla zwierząt, można też zaadoptować psa czy kotka.

 

3. Zabawa: "Pocieszanie pieska".

- Rodzic w parze z dzieckiem dzielą się rolami - jedna osoba jest smutnym pieskiem, a druga go pociesza. Po chwili następuje zmiana ról.

 

4.Ćwiczenie grafomotoryczne "Piesek" (karta pracy "Piesek po śladzie") lub "Kotek"(karta pracy "Kotek po śladzie") - do wyboru:

- dziecko rysuje pieska lub kotka po śladzie, dorysowuje mu elementy pyszczka, koloruje obrazek.