ŚRODA 14.04.2021

 

Temat: Mój przyjaciel-  Pies

 

1.Obejrzyj filmik i dowiedz się w jaki sposób psy pomagają ludziom

https://www.youtube.com/watch?v=NBhkPMPY81E

- pies przewodnik- pomaga ludziom niewidomym

- pies policjant- ma bardzo dobry węch, odnajduje materiały wybuchowe na lotnisku, zaginionych ludzi

 

2. A czy wiecie kto pomaga naszym ulubieńcom kiedy są chore? Posłuchajcie opowiadania  „Czworonożni pacjenci”  Zofia Gorczycka

 

Dziadek Franka ma przyjaciela lekarza. Pewnego wieczoru przyjaciel odwiedził go.

– Jak dobrze, że jesteś – mówi dziadek. – Nasz Kusy zwichnął nogę. Poradź mi, co mam robić. Lekarz ogląda chorą łapkę, nastawia, bandażuje. I Kusy wkrótce jest zdrów. Po tygodniu doktor znów odwiedza przyjaciela. Kusy wita się z nim, a potem wybiega z pokoju. Po chwili wraca, ale nie sam. Obok niego skacze na trzech nogach kulejący buldog.

– Ach! – woła lekarz – przyprowadziłeś mi pacjenta! Nie ma rady, muszę mu pomóc. Dobry z ciebie, piesku, kolega! Kusy liże rękę lekarza. Dziękuje mu.

 

Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu:

Kim był przyjaciel dziadka?;

Kogo ten lekarz leczył?;

Komu najpierw pomógł lekarz?;

Co zrobił pies przy następnej wizycie lekarza?;

Jak nazywa się lekarz, który leczy zwierzęta?.

 

3.Zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych „ Pieski”

Dzieci wykonują proponowane przez rodzica czynności i odgłosy jakie mają pieski.  Rodzic zaczarowuje dzieci.Abrakadabra, hokus- pokus,Obracam się na pięcie, pałeczką robię zaklęcie,Niech dzieci nie czekają , tylko w pieski się zmieniają.

Psy:

- idą na spacer- czworakowanie i odgłosy: hau, hau, hau

- węszą trop- naśladują wąchanie

- piją wodę- w siadzie klęcznym, ćwiczenie języka

- idą spać- dowolna pozycja, chwila wyciszenia