ŚRODA 14.04.2021
Temat: Mój przyjaciel- Pies
1.Obejrzyj filmik i dowiedz się w jaki sposób psy pomagają ludziom
https://www.youtube.com/watch?v=NBhkPMPY81E
- pies przewodnik- pomaga ludziom niewidomym
- pies policjant- ma bardzo dobry węch, odnajduje materiały wybuchowe na lotnisku, zaginionych ludzi
2. A czy wiecie kto pomaga naszym ulubieńcom kiedy są chore? Posłuchajcie opowiadania „Czworonożni pacjenci” Zofia Gorczycka
Dziadek Franka ma przyjaciela lekarza. Pewnego wieczoru przyjaciel odwiedził go.
– Jak dobrze, że jesteś – mówi dziadek. – Nasz Kusy zwichnął nogę. Poradź mi, co mam robić. Lekarz ogląda chorą łapkę, nastawia, bandażuje. I Kusy wkrótce jest zdrów. Po tygodniu doktor znów odwiedza przyjaciela. Kusy wita się z nim, a potem wybiega z pokoju. Po chwili wraca, ale nie sam. Obok niego skacze na trzech nogach kulejący buldog.
– Ach! – woła lekarz – przyprowadziłeś mi pacjenta! Nie ma rady, muszę mu pomóc. Dobry z ciebie, piesku, kolega! Kusy liże rękę lekarza. Dziękuje mu.
Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu:
Kim był przyjaciel dziadka?;
Kogo ten lekarz leczył?;
Komu najpierw pomógł lekarz?;
Co zrobił pies przy następnej wizycie lekarza?;
Jak nazywa się lekarz, który leczy zwierzęta?.
3.Zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych „ Pieski”
Dzieci wykonują proponowane przez rodzica czynności i odgłosy jakie mają pieski. Rodzic zaczarowuje dzieci.Abrakadabra, hokus- pokus,Obracam się na pięcie, pałeczką robię zaklęcie,Niech dzieci nie czekają , tylko w pieski się zmieniają.
Psy:
- idą na spacer- czworakowanie i odgłosy: hau, hau, hau
- węszą trop- naśladują wąchanie
- piją wodę- w siadzie klęcznym, ćwiczenie języka
- idą spać- dowolna pozycja, chwila wyciszenia
Pliki do pobrania: