CZWARTEK 23. 04.
TEMAT : SEGREGUJEMY ODPADY.
1.Zabawa na powitanie : „ Ręce , nogi się ruszają „https://youtu.be/rib2jV2PmbA
2. Ćwiczenia ruchowe
- „Głowa się budzi” – dziecko stoi w lekkim rozkroku, ręce trzyma na biodrach. Głowa jest „budzikiem” – dziecko odwraca głowę w lewo i kiwa nią, następnie powtarza ćwiczenie z głową zwróconą w prawą stronę. Wykonuje po kilka serii. Na koniec dotyka czubka głowy palcami i szybko potrząsa głową, bo „budzik dzwoni”.
- „Budzi się całe ciało” – dziecko stoi w lekkim rozkroku i unosi się na palcach, jednocześnie podnosi wyprostowane, złączone ręce. Odlicza do 5, utrzymuje taką pozycję, następnie powoli wykonuje głęboki skłon w przód, głowę wkłada między kolana. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.
- „Podskoki w parach” – dziecko stoi w parze z rodzicem , dotykają się plecami. Na hasło hop! – podskakują, starając się zsynchronizować ruch w parze. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.
- „Wałkujemy papierowe kulki ” –dziecko kładzie przed sobą papierową kulkę. Przeskakuje przez nią rozpoczynając skok raz jedną, raz drugą nogą. Na hasło wałkujemy papierowe kulki – dziecko zatrzymuje się i kula dłonią papierową kulkę po dywanie w przód i tył . Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy, zalecając jego wykonywanie raz prawą, raz lewą ręką .
3.Słuchanie i ilustrowanie treści wiersza „Łąka „Małgorzata Strzałkowska
Rodzic czyta dziecku treść wiersza. Zadaniem dziecka jest pokazywanie ruchem wszystkiego , co usłyszy. Może postarać się ilustrować również różne uczucia , które będą towarzyszyć bohaterom wiersza.
Jak tu pięknie dookoła!
Strumyk szemrze, kwitną zioła,
skaczą żabki, buczą bączki
– jak nie lubić takiej łączki?
Pośród kwiatków sobie łażą
Ala, Ola, Staś i Kazio.
Nagle patrzą – jakiś dołek,
a w tym dołku jest tobołek.
Staś tobołek wyjął z dołka,
po czym zajrzał do tobołka…
a tam… – Patrzcie!
Stos papierków, trzy butelki,
pięć cukierków, jedna guma…
– Już wyżuta…
– Dwie gazety i pół buta,
dwie torebki, cztery puszki…
– I zużyte trzy pieluszki!
– Ktoś na łące biwakował i te śmieci tu wpakował.
– Cichcem, milczkiem,
po kryjomu…
– Zamiast zabrać je do domu.
– Wiecie, jak tak dalej będzie,
jak będziemy śmiecić wszędzie,
to się Ziemia zdenerwuje,
tak że każdy pożałuje!
– Będzie miała dość brudasów,
bo jest miła, lecz do czasu!
– Zagra wszystkim nam na nosie
i przepadnie gdzieś w kosmosie,
a my zostaniemy sami,
płynąc luzem pod gwiazdami…
– A więc póki krąży w kółko,
niech się brudas puknie w czółko!!!
Jak naśmiecisz, to posprzątaj.
A jak nie – to marsz do kąta.
Po wysłuchaniu treści wiersza rodzic zadaje pytania:
- jakie miejsce dzieci wybrały na wycieczkę?
- jak mogły się czuć , gdy spacerowały po czystej, pięknej łące?
- co znalazły na łące?
- jak się wtedy poczuły ?
- jak należy się zachować , gdy ktoś przy nas zaśmieca otoczenie ?
4.Praca plastyczna : WIEM JAK RATOWAĆ MOJĄ PLANETĘ.
Na kartce dowolnego formatu dziecko tworzy kompozycję w formie plakatu z wykorzystaniem wcześniej wyciętych figur geometrycznych.
5.Propozycja dodatkowa ;
- Ekologiczny dom – bajka edukacyjna.
- Bajka edukacyjna – proekologiczna