CZWARTEK  23. 04.

 

TEMAT :  SEGREGUJEMY ODPADY.

 

1.Zabawa na powitanie : „ Ręce , nogi się ruszają https://youtu.be/rib2jV2PmbA

 

2. Ćwiczenia ruchowe

 - „Głowa się budzi” – dziecko stoi w lekkim rozkroku, ręce trzyma na biodrach. Głowa jest „budzikiem” – dziecko  odwraca głowę w lewo i kiwa nią, następnie powtarza ćwiczenie z głową zwróconą w prawą stronę. Wykonuje po kilka serii. Na koniec dotyka czubka głowy palcami i szybko potrząsa głową, bo „budzik dzwoni”.

 - „Budzi się całe ciało” – dziecko  stoi w lekkim rozkroku i unosi się na palcach, jednocześnie podnosi wyprostowane, złączone ręce. Odlicza do 5, utrzymuje taką pozycję, następnie powoli wykonuje głęboki skłon w przód, głowę wkłada między kolana. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.

 -  „Podskoki w parach” – dziecko stoi w parze z rodzicem , dotykają się plecami. Na hasło hop! – podskakują, starając się zsynchronizować ruch w parze. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.

 - „Wałkujemy  papierowe kulki ” –dziecko kładzie przed sobą papierową kulkę. Przeskakuje przez nią  rozpoczynając skok raz jedną, raz drugą nogą. Na hasło wałkujemy  papierowe kulki   – dziecko  zatrzymuje  się i kula dłonią papierową kulkę po dywanie w przód i tył . Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy, zalecając jego wykonywanie raz prawą, raz lewą ręką .

 

3.Słuchanie i ilustrowanie treści wiersza „Łąka „Małgorzata Strzałkowska

Rodzic czyta dziecku treść wiersza. Zadaniem dziecka jest pokazywanie ruchem wszystkiego , co usłyszy. Może postarać się ilustrować również różne uczucia , które będą towarzyszyć bohaterom wiersza.

 

Jak tu pięknie dookoła!

Strumyk szemrze, kwitną zioła,

skaczą żabki, buczą bączki

– jak nie lubić takiej łączki?

Pośród kwiatków sobie łażą

Ala, Ola, Staś i Kazio.

Nagle patrzą – jakiś dołek,

a w tym dołku jest tobołek.

Staś tobołek wyjął z dołka,

po czym zajrzał do tobołka…

a tam… – Patrzcie!

Stos papierków, trzy butelki,

pięć cukierków, jedna guma…

 – Już wyżuta…

– Dwie gazety i pół buta,

dwie torebki, cztery puszki…

– I zużyte trzy pieluszki!

– Ktoś na łące biwakował i te śmieci tu wpakował.

– Cichcem, milczkiem,

po kryjomu…

– Zamiast zabrać je do domu.

– Wiecie, jak tak dalej będzie,

jak będziemy śmiecić wszędzie,

to się Ziemia zdenerwuje,

tak że każdy pożałuje!

– Będzie miała dość brudasów,

bo jest miła, lecz do czasu!

– Zagra wszystkim nam na nosie

i przepadnie gdzieś w kosmosie,

 a my zostaniemy sami,

płynąc luzem pod gwiazdami…

– A więc póki krąży w kółko,

niech się brudas puknie w czółko!!!

Jak naśmiecisz, to posprzątaj.

A jak nie – to marsz do kąta.

Po  wysłuchaniu treści wiersza rodzic zadaje pytania:

- jakie miejsce dzieci wybrały na wycieczkę?

- jak mogły się czuć , gdy spacerowały po czystej, pięknej łące?

- co znalazły na łące?

- jak się wtedy poczuły ?

- jak należy się zachować , gdy ktoś przy nas zaśmieca otoczenie ?

 

4.Praca plastyczna : WIEM JAK RATOWAĆ MOJĄ PLANETĘ.

Na kartce dowolnego formatu dziecko tworzy kompozycję w formie plakatu z  wykorzystaniem wcześniej wyciętych figur geometrycznych.

 

5.Propozycja dodatkowa  ;

- Ekologiczny dom – bajka edukacyjna.

https://youtu.be/PYd88-RyaLs

- Bajka  edukacyjna – proekologiczna

https://youtu.be/RV5IBJGAypY