ŚRODA 13.05
TEMATYKA : MUZYKA WOKÓŁ NAS
1,Zabawa na powitanie pt „ Taniec krzyżowanie ” https://youtu.be/WdqKm21snug
2.Ćwiczenia poranne razem z rodzicem z użyciem skakanki https://youtu.be/u3F0v0lO2eQ
3.Ćwiczenia słuchowe – Odgłosy wokół nas dla dzieci https://youtu.be/JwbMnvfN2y8
Dziecko słucha różnych odgłosów nie patrząc na ekran określa skąd pochodzą ?
4.Zabawa dydaktyczna pt .” Bawimy się w dyrygentów ”
Dziecko ogląda zdjęcie orkiestry w sali koncertowej ( załącznik ) , następnie rodzic przeprowadza z dzieckiem rozmowę na temat orkiestry - zadaje pytania :
- Na jakich instrumentach grają muzycy w orkiestrze ?
- Jak nazywa się osoba , która dyryguje orkiestrą ?
- Co dyrygent trzyma w dłoni ?
- Do czego służy batuta ?
5.Utrwalenie z dzieckiem poszczególnych grup i nazw określonych instrumentów .Można skorzystać z ( załącznika )
- Instrumenty strunowe jakie to …..?
- Instrumenty dęte jakie to …….?
- Instrumenty elektryczne jakie to ……?
- Instrumenty perkusyjne jakie to …...?
6.Wykonanie przez dziecko prostej batuty . Dziecko zwija stronę gazety po przekątnej w cieniutki rulonik , przykleja końcówkę fragmentu gazety tak, aby pałeczka się nie rozłożyła.
7.Zabawa naśladowcza pt . „ Jestem dyrygentem ”
Dziecko słuchając wybranego utworu muzycznego dyryguje z wykorzystaniem gazetowej batuty , Staramy zwrócić uwagę dziecka na tempo ( wolne , szybkie ) i dynamikę ( cicho , głośno ) utworu .
8.Słuchanie piosenki pt. „ Piosenka o instrumentach ”https://youtu.be/7PU-F10jPOQ
1. To jest taki dom zaklęty.
W domu grają instrumenty.
Grają, grają wciąż od nowa,
jakby ktoś je zaczarował!
Ref. Chodźmy prędko, chodźmy tam,
puzon drzwi otworzy nam!
Chodźmy prędko raz i dwa,
tam gdzie koncert ciągle trwa!
2. Czary-mary, czary-mary,
grają skrzypce i gitary,
kran w łazience jest popsuty,
kapią z niego złote nuty.
Ref. Chodźmy prędko, chodźmy tam,
puzon drzwi otworzy nam!
Chodźmy prędko raz i dwa,
tam gdzie koncert ciągle trwa!
3. Grają w domu fortepiany,
okna, ściany i dywany,
grają flety i bębenki,
wszędzie kręcą się piosenki.
Po wysłuchaniu piosenki dziecko określa cechy utworu : tempo , dynamikę i nastrój . Przy ponownym słuchaniu piosenki dziecko naśladuje grę na wymienionych instrumentach w piosence
9.„Malowanie muzyki” – rodzic daje dziecku kartkę z bloku rysunkowego , farby, pędzleDziecko z zamkniętymi oczami słucha utworu Fryderyka Chopina - Wiosna (Spring) op. 74 nr 2 - Played by Piotr Zylbert https://youtu.be/kw4aTlxQAdA ,następnie dziecko maluje to co kojarzy mu się z wysłuchaną muzyką .
10. Praca z KP4.18a – łączenie liniami ilustracji z napisem wyrażającym dźwięk.
Praca z KP4.18b – odtwarzanie rytmów narysowanych w zadaniu
11. W dalszym ciągu utrwalanie z dzieckiem poznanych liter – czytanie tekstów korzystanie z książki ( czytanki )
Pliki do pobrania: