ŚRODA 13.05

 

TEMATYKA : MUZYKA WOKÓŁ NAS

 

 

1,Zabawa na powitanie pt „ Taniec krzyżowanie https://youtu.be/WdqKm21snug

 

2.Ćwiczenia poranne razem z rodzicem z użyciem skakanki https://youtu.be/u3F0v0lO2eQ

 

3.Ćwiczenia słuchowe – Odgłosy wokół nas dla dzieci https://youtu.be/JwbMnvfN2y8

Dziecko słucha różnych odgłosów nie patrząc na ekran określa skąd pochodzą ?   

  

4.Zabawa dydaktyczna pt .” Bawimy się w dyrygentów ”

   Dziecko ogląda zdjęcie orkiestry w sali koncertowej ( załącznik ) , następnie rodzic    przeprowadza z dzieckiem rozmowę na temat orkiestry  - zadaje pytania :

  • Na  jakich instrumentach grają muzycy w orkiestrze ?
  • Jak  nazywa się osoba , która dyryguje orkiestrą ?
  • Co  dyrygent  trzyma w dłoni ?
  • Do  czego służy batuta ?

5.Utrwalenie z dzieckiem  poszczególnych grup i nazw określonych  instrumentów .Można  skorzystać z ( załącznika )

- Instrumenty strunowe  jakie to …..?

- Instrumenty dęte jakie to …….?

- Instrumenty  elektryczne  jakie to ……?

- Instrumenty perkusyjne jakie to …...?

 

6.Wykonanie przez dziecko prostej batuty . Dziecko zwija stronę  gazety po przekątnej w cieniutki rulonik , przykleja końcówkę fragmentu gazety tak, aby pałeczka się nie rozłożyła.

 

7.Zabawa naśladowcza  pt . „ Jestem dyrygentem ”

Dziecko słuchając wybranego utworu muzycznego dyryguje z wykorzystaniem gazetowej batuty , Staramy zwrócić  uwagę dziecka na tempo ( wolne , szybkie ) i dynamikę ( cicho , głośno ) utworu .

 

8.Słuchanie piosenki pt. „ Piosenka o instrumentach https://youtu.be/7PU-F10jPOQ

 

1. To jest taki dom zaklęty.
W domu grają instrumenty.
Grają, grają wciąż od nowa,
jakby ktoś je zaczarował!

Ref. Chodźmy prędko, chodźmy tam,
puzon drzwi otworzy nam!
Chodźmy prędko raz i dwa,
tam gdzie koncert ciągle trwa!

2. Czary-mary, czary-mary,
grają skrzypce i gitary,
kran w łazience jest popsuty,
kapią z niego złote nuty.

Ref. Chodźmy prędko, chodźmy tam,
puzon drzwi otworzy nam!
Chodźmy prędko raz i dwa,
tam gdzie koncert ciągle trwa!

3. Grają w domu fortepiany,
okna, ściany i dywany,
grają flety i bębenki,
wszędzie kręcą się piosenki.

Po wysłuchaniu piosenki dziecko określa cechy utworu : tempo , dynamikę i nastrój . Przy ponownym słuchaniu piosenki dziecko naśladuje grę na wymienionych instrumentach  w piosence

 

9.„Malowanie muzyki” – rodzic  daje dziecku kartkę z bloku rysunkowego , farby, pędzleDziecko z zamkniętymi oczami słucha utworu   Fryderyka Chopina - Wiosna (Spring) op. 74 nr 2 - Played by Piotr Zylbert  https://youtu.be/kw4aTlxQAdA  ,następnie dziecko  maluje to co kojarzy mu się z wysłuchaną muzyką .

 

10. Praca z KP4.18a – łączenie liniami ilustracji z napisem wyrażającym dźwięk.

Praca z KP4.18b – odtwarzanie rytmów narysowanych w zadaniu

                        

11. W dalszym ciągu utrwalanie z dzieckiem poznanych liter – czytanie tekstów korzystanie z  książki ( czytanki )