PONIEDZIAŁEK :  11. 05.

 

TEMAT  : W KRAINIE MUZYKI – INSTRUMENTY  MUZYCZNE.

 

1.Na powitanie  : zabawa ruchowa z piosenką „Jestem muzykantem konszabelantem „  YOUTUBE – ZabawyPanaMichała.

 

2.Ćwiczenia poranne :             

  • „ Podaj kulkę” – z gazety, dziecko , jedną  ręką zgniata kulkę. Rodzic z dzieckiem stają, dotykając się plecami , w lekkim rozkroku. Stopy mocno przylegają do podłogi. Dziecko w jednej ręce trzyma kulkę z gazety. Na sygnał „hop”, przekazuje rodzicowi kulkę, wykonując skręt tułowia raz w lewą, raz w prawą stronę. Należy zwrócić uwagę, by dziecko nie odrywało stóp od podłoża.
  • „ Miesiące w roku” – dziecko wysuwa jedną nogę do przodu z podskokiem, następnie zamienia nogi. Podczas przeskakiwania z nogi na nogę wymienia kolejno nazwy miesięcy.
  • „ Rulony” – dziecko otrzymuje stronę gazety. Leży na brzuchu, dłonie trzymając na gazecie. Na hasło „Zwiń rulon”- podnosi ramiona, łokcie i dłonie i stara się zwinąć gazetę w rulon. Ćwiczenie powtarzamy 4-5 razy.
  • „ Sufit – podłoga” – rodzic rytmicznie klaszcze w dłonie, dziecko maszeruje w miejscu , wysoko unosząc kolana. Na hasło „ sufit” – stają na palcach i wysoko wyciągają ramiona, na hasło „podłoga” – kładą się na brzuchu.
  • Na zakończenie – przybijamy z dzieckiem „piątkę” i dziękujemy.

3.Zabawa słuchowa „ Etiuda zza ściany”.

Rodzic czyta dziecku wiersz E. Żylińskiej „Muzyka

 

Czy śpiewanie czajnika to też muzyka ?

A mruczenie kota,

A granie na płotach?

A płacz dzieci?

A szelest śmieci?...

Nie dowiesz się z wierszyka,

Gdzie chowa się muzyka.

Może w tobie jest właśnie?

Następnie dziecko siada tyłem z zamkniętymi oczami, a rodzic przygotowuje i przekazuje krótką fabułę za pomocą dźwięków np. : otwarcie i zamknięcie drzwi, kroki, odsunięcie krzesła, westchnienie, szelest kartek, nalewanie wody, mieszanie łyżeczką, picie, ziewanie, chrapanie.  Zadaniem dziecka jest : rozpoznanie źródła dźwięku, nazwanie go, podanie w kolejności usłyszanych odgłosów i określenie  czynności bohatera etiudy. Możemy zaproponować dziecku stworzenie etiudy.

 

 

4.Oglądanie prezentacji :

YOUTUBE. COM – INSTRUMENTY MUZYCZNE ( PERKUSYJNE DĘTE  STRUNOWE)  Pozytywnie nakręcona

 

5.Układanie z Alfabetu wyrazów „ Zabawa literkami”                  

Rodzic na środku dywanu ( stołu, dużej kartki papieru ) układa z liter słowo : MUZYKA. Dziecko dookoła układa z liter wyrazy związane z muzyką  np.: dyrygent, orkiestra, flet. harfa, gitara, fortepian, pianino itp.

 

6.Praca z książką : ćwiczenia – KP4.17a – rysowanie linii po śladzie, łączenie odpowiednich rysunków z podpisami.

 

7.Praca z książką :  ćwiczenia  - KP4.17b – wyklaskiwanie sylab wg wzoru, łączenie sylab w wyrazy, pisanie nazw instrumentów po śladzie.