PONIEDZIAŁEK : 11. 05.
TEMAT : W KRAINIE MUZYKI – INSTRUMENTY MUZYCZNE.
1.Na powitanie : zabawa ruchowa z piosenką „Jestem muzykantem konszabelantem „ YOUTUBE – ZabawyPanaMichała.
2.Ćwiczenia poranne :
- „ Podaj kulkę” – z gazety, dziecko , jedną ręką zgniata kulkę. Rodzic z dzieckiem stają, dotykając się plecami , w lekkim rozkroku. Stopy mocno przylegają do podłogi. Dziecko w jednej ręce trzyma kulkę z gazety. Na sygnał „hop”, przekazuje rodzicowi kulkę, wykonując skręt tułowia raz w lewą, raz w prawą stronę. Należy zwrócić uwagę, by dziecko nie odrywało stóp od podłoża.
- „ Miesiące w roku” – dziecko wysuwa jedną nogę do przodu z podskokiem, następnie zamienia nogi. Podczas przeskakiwania z nogi na nogę wymienia kolejno nazwy miesięcy.
- „ Rulony” – dziecko otrzymuje stronę gazety. Leży na brzuchu, dłonie trzymając na gazecie. Na hasło „Zwiń rulon”- podnosi ramiona, łokcie i dłonie i stara się zwinąć gazetę w rulon. Ćwiczenie powtarzamy 4-5 razy.
- „ Sufit – podłoga” – rodzic rytmicznie klaszcze w dłonie, dziecko maszeruje w miejscu , wysoko unosząc kolana. Na hasło „ sufit” – stają na palcach i wysoko wyciągają ramiona, na hasło „podłoga” – kładą się na brzuchu.
- Na zakończenie – przybijamy z dzieckiem „piątkę” i dziękujemy.
3.Zabawa słuchowa „ Etiuda zza ściany”.
Rodzic czyta dziecku wiersz E. Żylińskiej „Muzyka
Czy śpiewanie czajnika to też muzyka ?
A mruczenie kota,
A granie na płotach?
A płacz dzieci?
A szelest śmieci?...
Nie dowiesz się z wierszyka,
Gdzie chowa się muzyka.
Może w tobie jest właśnie?
Następnie dziecko siada tyłem z zamkniętymi oczami, a rodzic przygotowuje i przekazuje krótką fabułę za pomocą dźwięków np. : otwarcie i zamknięcie drzwi, kroki, odsunięcie krzesła, westchnienie, szelest kartek, nalewanie wody, mieszanie łyżeczką, picie, ziewanie, chrapanie. Zadaniem dziecka jest : rozpoznanie źródła dźwięku, nazwanie go, podanie w kolejności usłyszanych odgłosów i określenie czynności bohatera etiudy. Możemy zaproponować dziecku stworzenie etiudy.
4.Oglądanie prezentacji :
YOUTUBE. COM – INSTRUMENTY MUZYCZNE ( PERKUSYJNE DĘTE STRUNOWE) Pozytywnie nakręcona
5.Układanie z Alfabetu wyrazów „ Zabawa literkami”
Rodzic na środku dywanu ( stołu, dużej kartki papieru ) układa z liter słowo : MUZYKA. Dziecko dookoła układa z liter wyrazy związane z muzyką np.: dyrygent, orkiestra, flet. harfa, gitara, fortepian, pianino itp.
6.Praca z książką : ćwiczenia – KP4.17a – rysowanie linii po śladzie, łączenie odpowiednich rysunków z podpisami.
7.Praca z książką : ćwiczenia - KP4.17b – wyklaskiwanie sylab wg wzoru, łączenie sylab w wyrazy, pisanie nazw instrumentów po śladzie.