WTOREK : 12. 05.
TEMAT : MAŁA ORKIESTRA.
1.Na powitanie : Zabawa do piosenki „ Głowa, ramiona, kolana, pięty " https://youtu.be/30BVfTvlsrE .Powtórka zabawy w języku angielskim : YouTubeHead SholdersKnees and Toes ( Speeding Up)
2.Ćwiczenia poranne .
3.Oglądanie i opowiadanie dziecka na temat ilustracji w książce “ Zabawa z literkami “ KZ str. 70 – 71 – tworzenie zbiorów wg instrukcji, czytanie prostych wyrazów związanych z instrumentami.
4.Zabawa relaksacyjna „ Posłuchaj ciszy „
Dziecko kładzie się na dywanie lub wygodnie siada, zamyka oczy i wsłuchuje się w dźwięki z otoczenia. Po chwili otwiera oczy i opowiada, czy i jakie głosy słyszało.
Można zadać dziecku pytania :
- W jakich miejscach jest bardzo cicho?
- Co to jest cisza?
- Czy cisza jest potrzebna?
- Jak się czujesz po dniu spędzonym w hałasie?
5.Zabawa słuchowa „ Zgadnij co to za dźwięk” https://youtu.be/QazLc_9fNIQ
YouTube.COM – Zgadnij co to za dźwięk” / Instrumenty/ Jazzowanki
6.Zabawa badawcza „ Grająca woda „
Przed dzieckiem stawiamy butelkę z wodą i kieliszki na nóżce.
Dziecko trzyma mocno za nóżkę kieliszek i suchym palcem wodzi po brzegu kieliszka . Zadajemy pytanie , czy słyszy jakiś dźwięk. Następnie dziecko wykonuje tę samą czynność mokrym palcem. Powinno usłyszeć dźwięki.
Do kieliszka dziecko nalewa wody i ponownie, mokrym palcem próbuje na nim grać. Do kolejnych kieliszków nalewamy różną ilość wody i porównujemy dźwięki. Dziecko sprawdza od czego zależy wysokość dźwięku.
7.Praca z książką – ćwiczenia KP4 .18a – łączenie liniami ilustracji z napisem wyrażającym dźwięk
8.Praca z książką – ćwiczenia KP4.18b –odtwarzanie rytmów narysowanych w zadaniu.