WTOREK : 12. 05.

 

TEMAT : MAŁA  ORKIESTRA.

 

1.Na powitanie : Zabawa do piosenki „ Głowa, ramiona, kolana, pięty " https://youtu.be/30BVfTvlsrE  .Powtórka zabawy  w języku angielskim : YouTubeHead SholdersKnees and Toes ( Speeding  Up)

 

2.Ćwiczenia poranne  .

 

3.Oglądanie i opowiadanie  dziecka na temat ilustracji w książce  “ Zabawa z literkami “  KZ str. 70 – 71 – tworzenie zbiorów wg instrukcji, czytanie prostych wyrazów związanych z instrumentami.

 

4.Zabawa relaksacyjna „ Posłuchaj ciszy „

Dziecko kładzie się na dywanie lub wygodnie siada, zamyka oczy i wsłuchuje się w dźwięki z otoczenia. Po chwili otwiera oczy i opowiada, czy i jakie głosy słyszało.

Można zadać dziecku pytania :

  • W jakich miejscach jest bardzo cicho?
  • Co to jest cisza?
  • Czy cisza jest potrzebna?
  • Jak się czujesz po dniu spędzonym w hałasie?

 

5.Zabawa słuchowa „ Zgadnij co to za dźwięk” https://youtu.be/QazLc_9fNIQ

YouTube.COM – Zgadnij co to za dźwięk” / Instrumenty/ Jazzowanki

 

6.Zabawa badawcza „ Grająca woda „

Przed dzieckiem stawiamy butelkę z wodą i kieliszki na nóżce.

Dziecko trzyma mocno za nóżkę kieliszek i suchym palcem wodzi po brzegu kieliszka . Zadajemy pytanie , czy słyszy jakiś dźwięk. Następnie  dziecko wykonuje tę samą czynność mokrym palcem. Powinno usłyszeć dźwięki. 

Do kieliszka dziecko nalewa wody i ponownie, mokrym palcem próbuje na nim grać. Do kolejnych kieliszków nalewamy różną ilość wody i porównujemy dźwięki. Dziecko sprawdza od czego zależy wysokość dźwięku.

 

7.Praca z książką – ćwiczenia KP4 .18a – łączenie liniami ilustracji z napisem wyrażającym dźwięk

 

8.Praca z książką – ćwiczenia KP4.18b –odtwarzanie rytmów narysowanych w zadaniu.