PIĄTEK 10. 04.
TEMAT : PISANKI, KRASZANKI , MALOWANE JAJA.
1. Zabawa na powitanie – ćwiczenie oddechowe „ Piórko”. Dziecko i rodzic podrzucają do góry piórko ( każdy swoje). Dmuchamy na piórko , aby jak najdłużej utrzymało się w powietrzu.
2. Zabawa ruchowa – dziecko próbuje odtworzyć dany układ ruchu przy melodii
https://www.facebook.com/noorabidahsaad/videos ...
3. Ćwiczenie słuchu fonemowego „Co gotujemy na święta?”
Rodzic podaje nazwę produktu, dziecko słucha jaka jest ostatnia głoska i podaje nazwę potrawy , której nazwa rozpoczyna się tą głoską, np. jajko – ogórek- kapusta – ananas- seler – rogal- legumina itd.
4. Słuchanie opowiadania „ Bajka o pisankach „ A. Galica
Zniosła Kura cztery Jajka.
– Ko-ko-ko – zagdakała zadowolona
– leżcie tu cichutko, to nikt was nie znajdzie
– i poszła szukać ziarenek na podwórku. Ale Jajka, jak to Jajka, myślały, że są mądrzejsze od kury, i zamiast leżeć cichutko, turlały się i postukiwały skorupkami, aż usłyszał je Kot.
− Miau – powiedział, przyglądając się Jajkom
– cztery świeżutkie Jajka, będzie z was pyszna jajecznica, miau!
− Nie, nie, nie! – trzęsły się ze strachu Jajka
– nie chcemy skończyć na patelni.
− Ale co robić, co robić?
– postukiwały się skorupkami.
− Ja uciekam – zawołało pierwsze Jajko i poturlało się przed siebie
– nie dam się usmażyć!
A po chwili wróciło, wesoło podśpiewując: Jestem czerwone w czarne kropeczki, nikt nie zrobi jajecznicy z takiej biedroneczki.
− Co się stało, co się stało? – dopytywały się pozostałe Jajka.
− Pomalował mnie pędzelek kolorową farbą i teraz nie jestem już zwyczajnym Jajkiem, tylko wielkanocną pisanką.
− Drugie Jajko nie zastanawiało się długo, poturlało się tak szybko, jak umiało, by po chwili wrócić i zaśpiewać grubym głosem: To nie jajko tylko tygrys, nie rusz mnie, bo będę gryzł. I rzeczywiście, Jajko wyglądało jak pisankowy tygrys w żółto-czarne paski. I ja też i ja też
– wołało trzecie Jajko, turlając się wesoło.
− Ciekawe, co ono wymyśli?
– zastanawiały się Jajko
– Biedronka, Jajko
– Tygrys i Jajko – Jako? I wtedy właśnie wróciło trzecie, całe zieloniutkie, śmiejąc się i popiskując. Jestem żabka, każdy to wie, czy ktoś zieloną żabkę zje?
– Nie!
− Jajko
– Biedronka, Jajko
– Tygrys i Jajko
– Żabka były z siebie bardzo zadowolone.
Tylko czwarte leżało i trzęsło się ze strachu.
− Pośpiesz się – mówiły kolorowe Pisanki do czwartego Jajka
– bo będzie za późno. I właśnie wtedy nadszedł Kot.
− Czy ja dobrze widzę? Zostało tylko jedno Jajko?
– mruczał niezadowolony
– trudno, zrobię jajecznicę tylko z jednego Jajka
– i pomaszerował do kuchni po patelnię. Czwarte Jajko trzęsło się ze strachu tak bardzo, że aż zaczęła pękać na nim skorupka.
− Ojej, ojej, ratunku!
– wołały przestraszone Pisanki
– teraz już na pewno zrobi z ciebie jajecznicę.
− Trach, trach, trach
– pękała skorupka na czwartym Jajku, aż pękła na drobne kawałki i… wyszedł z niej malutki, puszysty, żółty kurczaczek. Otrzepał piórka, pokręcił główką i wytrzeszczył czarne oczka, przyglądając się kolorowym pisankom. Po chwili podreptał w kierunku cukrowego Baranka, popiskując cichutko: Wielkanocna bajka
– wyklułem się z jajka. Już cukrowy Baranek czeka na mnie od rana. A w świątecznym koszyku jest pisanek bez liku.
Po przeczytaniu bajki, rodzic zadaje dziecku pytania :
- Ile jajek zniosła kura?
- Dlaczego jajka uciekły?
- Co się przydarzyło każdemu jajku?
5. Praca plastyczna „ Pisanki ”.
6. Praca z książką – ćwiczenia nr 3- KP3. 43 a -rozwiązywanie sudoku obrazkowego, wycinanie jajek po śladzie.
Pliki do pobrania: