PIĄTEK   10. 04.

 

TEMAT : PISANKI, KRASZANKI , MALOWANE JAJA.

 

1. Zabawa na powitanie – ćwiczenie oddechowe „ Piórko”. Dziecko i rodzic podrzucają do góry piórko ( każdy swoje). Dmuchamy na piórko , aby jak najdłużej utrzymało się w powietrzu.

 

2. Zabawa ruchowa – dziecko próbuje odtworzyć dany układ ruchu przy melodii

    https://www.facebook.com/noorabidahsaad/videos ...   

 

3. Ćwiczenie słuchu fonemowego „Co gotujemy na święta?”

    Rodzic podaje nazwę produktu, dziecko słucha jaka jest ostatnia głoska i podaje nazwę potrawy , której nazwa rozpoczyna się tą głoską, np. jajko –  ogórek- kapusta – ananas- seler – rogal- legumina itd.

 

 

4. Słuchanie  opowiadania „ Bajka o pisankach „  A. Galica

 

Zniosła Kura cztery Jajka.

– Ko-ko-ko – zagdakała zadowolona

– leżcie tu cichutko, to nikt was nie znajdzie

– i poszła szukać ziarenek na podwórku. Ale Jajka, jak to Jajka, myślały, że są mądrzejsze od kury, i zamiast leżeć cichutko, turlały się i postukiwały skorupkami, aż usłyszał je Kot.

− Miau – powiedział, przyglądając się Jajkom

– cztery świeżutkie Jajka, będzie z was pyszna jajecznica, miau!

− Nie, nie, nie! – trzęsły się ze strachu Jajka

– nie chcemy skończyć na patelni.

− Ale co robić, co robić?

– postukiwały się skorupkami.

− Ja uciekam – zawołało pierwsze Jajko i poturlało się przed siebie

– nie dam się usmażyć!

A po chwili wróciło, wesoło podśpiewując: Jestem czerwone w czarne kropeczki, nikt nie zrobi jajecznicy z takiej biedroneczki.

− Co się stało, co się stało? – dopytywały się pozostałe Jajka.

− Pomalował mnie pędzelek kolorową farbą i teraz nie jestem już zwyczajnym Jajkiem, tylko wielkanocną pisanką.

− Drugie Jajko nie zastanawiało się długo, poturlało się tak szybko, jak umiało, by po chwili wrócić i zaśpiewać grubym głosem: To nie jajko tylko tygrys, nie rusz mnie, bo będę gryzł. I rzeczywiście, Jajko wyglądało jak pisankowy tygrys w żółto-czarne paski. I ja też i ja też

– wołało trzecie Jajko, turlając się wesoło.

− Ciekawe, co ono wymyśli?

– zastanawiały się Jajko

– Biedronka, Jajko

– Tygrys i Jajko – Jako? I wtedy właśnie wróciło trzecie, całe zieloniutkie, śmiejąc się i popiskując. Jestem żabka, każdy to wie, czy ktoś zieloną żabkę zje?

– Nie!

− Jajko

– Biedronka, Jajko

– Tygrys i Jajko

– Żabka były z siebie bardzo zadowolone.

Tylko czwarte leżało i trzęsło się ze strachu.

− Pośpiesz się – mówiły kolorowe Pisanki do czwartego Jajka

– bo będzie za późno. I właśnie wtedy nadszedł Kot.

− Czy ja dobrze widzę? Zostało tylko jedno Jajko?

– mruczał niezadowolony

– trudno, zrobię jajecznicę tylko z jednego Jajka

– i pomaszerował do kuchni po patelnię. Czwarte Jajko trzęsło się ze strachu tak bardzo, że aż zaczęła pękać na nim skorupka.

− Ojej, ojej, ratunku!

– wołały przestraszone Pisanki

– teraz już na pewno zrobi z ciebie jajecznicę.

− Trach, trach, trach

– pękała skorupka na czwartym Jajku, aż pękła na drobne kawałki i… wyszedł z niej malutki, puszysty, żółty kurczaczek. Otrzepał piórka, pokręcił główką i wytrzeszczył czarne oczka, przyglądając się kolorowym pisankom. Po chwili podreptał w kierunku cukrowego Baranka, popiskując cichutko: Wielkanocna bajka

– wyklułem się z jajka. Już cukrowy Baranek czeka na mnie od rana. A w świątecznym koszyku jest pisanek bez liku.

 

Po przeczytaniu bajki, rodzic zadaje dziecku pytania :

  • Ile jajek zniosła kura?
  • Dlaczego jajka uciekły?
  • Co się przydarzyło każdemu jajku?

5. Praca plastyczna „ Pisanki ”.

https://youtu.be/dgWcLIbH7qQ

https://youtu.be/1S0rDnxNZZg

https://youtu.be/VTJ5jtpnnAE

https://youtu.be/ZzVB93VoMYU

 

6. Praca z książką – ćwiczenia nr 3- KP3. 43 a  -rozwiązywanie sudoku obrazkowego, wycinanie jajek po śladzie.