ŚRODA 08. 04.
TEMAT: WIELKANOCNY KOSZYCZEK.
1. Zabawa na powitanie - utrwalenie zabawy tanecznej „Czarna kura”. https://youtu.be/KlEG5Ad51Hg
2. Zabawa „ Co włożymy do koszyczka?” – kształcenie kompetencji językowych.
Otwieramy książkę „Zabawy z literami” str.60.
Rodzic rozpoczyna zabawę, opowiada o wybranym z koszyczka produkcie i mówi :
- do koszyczka włożę produkt, który …..( np. ma nazwę z głoską „b” na początku).
Kiedy dziecko rozwiąże zagadkę, następuje zmiana ról. Można zaproponować dziecku, aby wybrało z „ Alfabetu” litery, którymi rozpoczynają się nazwy produktów z koszyczka.
Dziecko losuje literę , nie pokazując jej i formułuje zagadkę , określając produkt z koszyczka wielkanocnego, którego nazwa rozpoczyna się wylosowaną literą.
3.Piosenka „ Zając malowany ” https://youtu.be/4u4Jh7n0FDg
- Na kubeczku z porcelany
mieszka zając malowany.
Kiedy tylko się poruszy
to w herbacie moczy uszy.
Mówię Wam, mówię Wam,
co ja z tym zającem mam. - Siedzi zając na kubeczku,
lewą nogę moczy w mleczku.
Ale mleczko nie dla niego
on by wolał coś innego.
Mówię Wam, mówię Wam,
co ja z tym zającem mam. - Wytarł zając mokre uszy,
zrobił cztery wielkie susy.
Usiadł w lesie na polanie
co ja teraz powiem mamie?
Co ja teraz powiem? Co? No co?
Rodzic zachęca dziecko do swobodnej interpretacji ruchem treści piosenki. Podczas słuchania dziecko próbuje naśladować ruchem, co dzieje się w utworze. Przy powtórnym słuchaniu dziecko próbuje policzyć, ile razy w piosence pojawia się słowo zając. Może pomóc sobie licząc na palcach lub układając np. klocki, guziki, patyczki itp.
4. Oglądanie prezentacji pt. „Symbole Świąt Wielkanocnych"
5. Praca z książką część 3- ćwiczenie 3.41b- odnajdywanie fragmentów ilustracji i zakreślanie ich pętlą, pisanie po śladzie wyrazów : pisanki, baba.
6. Zadanie dodatkowe dla chętnych – przestrzenna praca plastyczna „Koszyczek”
Pliki do pobrania: