ŚRODA 01.04 – ZDROWIE NA WIOSNĘ
Kochani Rodzice. Jesteśmy ciekawe Waszych wspólnych zabaw z dziećmi.
Prosimy o przesyłanie zdjęć z aktywności Waszych dzieci na e-maile: malgorzata.paszkiet@gmail.com sobczak.anna@op.pl
Zabawa ruchowa „Duży i mały skok”
:https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
Zabawa ruchowa – ilustrowanie gestami treści wiersza„Na zdrowie” – Barbara LewandowskaRodzic czyta wiersz a dziecko wymyśla gesty zgodnie z treścią wiersza:
Doktor rybka niech nam powie
Jak należy dbać o zdrowie!
Kto chce prosty być jak trzcina,
Gimnastyką dzień zaczyna!
Całe ciało myje, co dzień
Pod prysznicem, w czystej wodzie.
Wie, że zęby białe czyste
Lubią szczotkę i dentystę!
Pije mleko, wie, że zdrowo
Chrupać marchew na surowo.
Kiedy kicha, czysta chustka
Dobrze mu zasłania usta.
Chcesz, to zobacz, jak jeść jabłka
Na obrazku bez zarazków.
Rób to samo, bo chcesz chyba
Tak zdrowy być jak ryba.
Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat treści wiersza np.Co trzeba robić, żeby być zdrowym?Dlaczego wiosna zachęca nas do dbania o zdrowie?
Zabawa „Części ciała” z wykorzystaniem ruchomego alfabetu
Dziecko układa z kartoników z literami wyrazy będące nazwami ciała człowieka (np.: oko, nos, głowa, ucho, noga, ręka, plecy, udo, kolano, broda, stopa…)
Zabawa polisensoryczna „Owoce i warzywa”
Rodzic zawiązuje dziecku oczy chustką. Następnie wręcza dziecku owoc lub warzywo. Dziecko za pomocą dotyku i węchu musi odgadnąć, co to za warzywo lub owoc – podać jego nazwę. Jeśli dziecko ma problem z odgadnięciem, może zadać rodzicowi pytania, ale tylko takie, na które można odpowiedzieć tak lub nie, np.: Czy to jest słodkie?, Czy to rośnie na drzewie? Gdy dziecko odgadnie nazwę warzywa lub owocu, dzieli te nazwę na sylaby, podaje pierwszą i ostatnią głoskę nazwy, a potem zamiana
Praca plastyczna „Nasze zdrowie”
Dziecko do wykonania pracy wykorzystuje kolorowe gazety jeśli mamy w domu lub kolorowe kartki, arkusz papieru, nożyczki, klej. Przygotowuje pracę promującą zdrowy tryb życia (ciekawa jestem waszych pomysłów)
Zabawa ruchowa „Rytmy wiosny” do utworu „Wiosna” A. Vivaldiego
A teraz przyszedł czas na chwilę relaksu przy utworze A. Vivaldiego „Wiosna” Zatańczcie razem z apaszkami ,wstążkami itp. Wsłuchajcie się w muzykę. Spróbujcie rozpoznać instrumenty.
Praca z książką część 3 s. 33b – nazywanie części ciała, zapisywanie pierwszej głoski, czytanie tekstu z poznanych liter, rysowanie ilustracji do tekstu (KP3, ołówek, kredki)
Praca z książką część 3 s. 39a – kącik grafomotoryczny, samodzielne pisanie litery „g, G”, pisanie wyrazów po śladzie (KP3, ołówek)
Po południu:
- Mamo, wyjmij swoje zapasy fasoli i wspólnie z dzieckiem poukładaj litery „g, G”.
- Mamo, aby wzbogacić swój organizm w witaminy, możesz zaprosić dziecko do wykonania sałatki owocowej. Dodatkowo dziecko może rozpoznawać owoce po smaku.
- Praca z książką część 3 s. 34a – przeliczanie elementów na ilustracji, wpisywanie właściwych liczb (KP3, ołówek)
- Praca z książką część 3 s. 34b – wskazywanie obrazków zapamiętanych z poprzedniej strony, wpisywanie liczb, rysowanie wzoru po śladzie (KP3, ołówek)