WTOREK  14.04

 

TEMAT: NA POLU

 

Zabawa ruchowa „Rozgrzewka”

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica „Wspólna praca” – Ludwik Wiszniewski

 

Kwaknął kaczor raz i drugi:
- Na podwórku widzę pługi... Kwa, kwa!
Wróbel siedzi na stodole:
- Już gospodarz jedzie w pole... Ćwir, ćwir!
Zając przysiadł na ugorze:
- Już gospodarz w polu orze... Hop, hop!
Na płoteczku kogut pieje:
- Już gospodarz w polu sieje... Ko, ko!
Na topoli kraczą wrony:
- Już koniki ciągną brony... Kra, kra!
Teraz krzyczą wszyscy razem:
- Oraliśmy z gospodarzem... Hej! hej!

 

Rozmowa dotycząca wiersza:

Jakie zwierzęta występowały w wierszu?

Jakie prace polowe wykonywał gospodarz?

Czy wiecie, jakie inne prace wykonuje rolnik?

Dziecko podaje przykłady: np. hoduje zwierzęta, uprawia rośliny.

 

A teraz możecie obejrzeć pokaz maszyn rolniczych i prac polowych:

https://www.youtube.com/watch?v=FSYrHo-8S44

 

 

Zabawa ruchowa „Orzemy pole”

Dziecko jest rolnikiem i prowadzi traktor, w pasie ma przełożony pasek, skakankę, hula-hop (co jest dostępne w domu).Rodzic/rodzeństwo stoi z tyłu za rolnikiem i jest pługiem-trzyma obiema rękami pasek itp. Na sygnał podany przez rodzica „Rolnik”! dziecko maszeruje  po pokoju, a rodzic/rodzeństwo-pług idzie wolniej i stawia opór. Na następny sygnał następuje zmiana ról.

Zabawa badawcza „Co potrzebują rośliny do życia? na przykładzie ziarenek fasoli lub ziarenek grochu.

Dziecko z rodzicem przygotowuje 3 słoiczki lub pudełeczka plastikowe do doświadczenia. Do jednego słoiczka  nalewa wody, przykrywa  gazikiem i obwiązuje gumką. Nakłada 3 ziarenka na gazik, tak aby były zamoczone w wodzie i ustawia na parapecie okna. Do 2 pozostałych  słoiczków sypie ziemię. Do słoiczków z ziemią wkłada również po 3 ziarenka i lekko je przysypuje codziennie podlewając. Jeden pojemnik z  ziemią ustawia w ciemnym miejscu a drugi na parapecie okna. Dziecko wykonuje dzienniczek obserwacji (liczę na wasze ciekawe pomysły), gdzie rysuje  zauważone obserwacje rozwoju fasoli z posadzonych ziarenek. Zabawę badawczą wykonujemy przez 2 tygodnie. Może już wrócimy do przedszkola i będziecie mogli pochwalić się wyhodowanymi fasolkami.

 

Karta pracy 3 str. 44

Karta pracy 3 str. 45

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych „Zabawy z woreczkiem kaszy lub małej maskotki”                                                                                                           

1. Utrzymaj woreczek na głowie
Dziecko chodzi po pokoju z woreczkiem na głowie. Na umówiony sygnał wykonuje klęk prosty, po czym wstaje i chodzi dalej, nie przytrzymując woreczka rękoma.                                  

2. Rzuty woreczkiem w górę
Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, podrzuca woreczek i stara się go chwycić oburącz, dla odmiany:  jedną ręką rzuca drugą łapie lub  przed złapaniem woreczka klaszcze w dłonie 1- 2 - 3 razy.

3. Rzuty woreczkiem do celu (wiaderka, miski)

Dziecko i rodzic stoją w odległości około 2- 3 metrów i rzucają woreczkiem do wiaderka. Za każdy trafiony rzut otrzymują 1 punkt. Wygrywa ten, kto w 10 rzutach zdobędzie najwięcej punktów.                                                                                                                                    

4. Rzut woreczkiem obunóż
Dziecko leżąc trzyma woreczek stopami i przenosi go unosząc nogi do rąk. 6 powtórzeń

5. Rzut woreczkiem w górę
Dziecko siedzi trzymając woreczek palcami jednej stopy. Na dany sygnał  podrzucają woreczek jak najwyżej w górę. Rzuty wykonuje raz prawą, raz lewą nogą.

6. Skakanie z woreczkiem między kolanami
Dziecko skacząc pokonuje slalom między pustymi pudełkami, nie gubiąc woreczka.

7. Spacer z woreczkiem
Dziecko przy dowolnej muzyce spaceruje, przekładając woreczek z ręki do ręki wokół własnego ciała.  


Pliki do pobrania: