WTOREK 14.04
TEMAT: NA POLU
Zabawa ruchowa „Rozgrzewka”
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w
Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica „Wspólna praca” – Ludwik Wiszniewski
Kwaknął kaczor raz i drugi:
- Na podwórku widzę pługi... Kwa, kwa!
Wróbel siedzi na stodole:
- Już gospodarz jedzie w pole... Ćwir, ćwir!
Zając przysiadł na ugorze:
- Już gospodarz w polu orze... Hop, hop!
Na płoteczku kogut pieje:
- Już gospodarz w polu sieje... Ko, ko!
Na topoli kraczą wrony:
- Już koniki ciągną brony... Kra, kra!
Teraz krzyczą wszyscy razem:
- Oraliśmy z gospodarzem... Hej! hej!
Rozmowa dotycząca wiersza:
Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
Jakie prace polowe wykonywał gospodarz?
Czy wiecie, jakie inne prace wykonuje rolnik?
Dziecko podaje przykłady: np. hoduje zwierzęta, uprawia rośliny.
A teraz możecie obejrzeć pokaz maszyn rolniczych i prac polowych:
https://www.youtube.com/watch?v=FSYrHo-8S44
Zabawa ruchowa „Orzemy pole”
Dziecko jest rolnikiem i prowadzi traktor, w pasie ma przełożony pasek, skakankę, hula-hop (co jest dostępne w domu).Rodzic/rodzeństwo stoi z tyłu za rolnikiem i jest pługiem-trzyma obiema rękami pasek itp. Na sygnał podany przez rodzica „Rolnik”! dziecko maszeruje po pokoju, a rodzic/rodzeństwo-pług idzie wolniej i stawia opór. Na następny sygnał następuje zmiana ról.
Zabawa badawcza „Co potrzebują rośliny do życia? na przykładzie ziarenek fasoli lub ziarenek grochu.
Dziecko z rodzicem przygotowuje 3 słoiczki lub pudełeczka plastikowe do doświadczenia. Do jednego słoiczka nalewa wody, przykrywa gazikiem i obwiązuje gumką. Nakłada 3 ziarenka na gazik, tak aby były zamoczone w wodzie i ustawia na parapecie okna. Do 2 pozostałych słoiczków sypie ziemię. Do słoiczków z ziemią wkłada również po 3 ziarenka i lekko je przysypuje codziennie podlewając. Jeden pojemnik z ziemią ustawia w ciemnym miejscu a drugi na parapecie okna. Dziecko wykonuje dzienniczek obserwacji (liczę na wasze ciekawe pomysły), gdzie rysuje zauważone obserwacje rozwoju fasoli z posadzonych ziarenek. Zabawę badawczą wykonujemy przez 2 tygodnie. Może już wrócimy do przedszkola i będziecie mogli pochwalić się wyhodowanymi fasolkami.
Karta pracy 3 str. 44
Karta pracy 3 str. 45
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych „Zabawy z woreczkiem kaszy lub małej maskotki”
1. Utrzymaj woreczek na głowie
Dziecko chodzi po pokoju z woreczkiem na głowie. Na umówiony sygnał wykonuje klęk prosty, po czym wstaje i chodzi dalej, nie przytrzymując woreczka rękoma.
2. Rzuty woreczkiem w górę
Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, podrzuca woreczek i stara się go chwycić oburącz, dla odmiany: jedną ręką rzuca drugą łapie lub przed złapaniem woreczka klaszcze w dłonie 1- 2 - 3 razy.
3. Rzuty woreczkiem do celu (wiaderka, miski)
Dziecko i rodzic stoją w odległości około 2- 3 metrów i rzucają woreczkiem do wiaderka. Za każdy trafiony rzut otrzymują 1 punkt. Wygrywa ten, kto w 10 rzutach zdobędzie najwięcej punktów.
4. Rzut woreczkiem obunóż
Dziecko leżąc trzyma woreczek stopami i przenosi go unosząc nogi do rąk. 6 powtórzeń
5. Rzut woreczkiem w górę
Dziecko siedzi trzymając woreczek palcami jednej stopy. Na dany sygnał podrzucają woreczek jak najwyżej w górę. Rzuty wykonuje raz prawą, raz lewą nogą.
6. Skakanie z woreczkiem między kolanami
Dziecko skacząc pokonuje slalom między pustymi pudełkami, nie gubiąc woreczka.
7. Spacer z woreczkiem
Dziecko przy dowolnej muzyce spaceruje, przekładając woreczek z ręki do ręki wokół własnego ciała.
Pliki do pobrania: