PIĄTEK 17.04
CZTERY PORY ROKU W GOSPODARSTWIE .
1. Zabawa ruchowa na powitanie - " Przywitajmy się wesoło " https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4
2.Rodzic zachęca dziecko do wysłuchania wiersza : Proszę zamknijcie oczy i spróbujcie wyobraźić sobie ,co takiego dzieje się na świecie opisanym w wierszu ?
OD WIOSNY DO WIOSNY
Zdzitowiecka Hanna
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące...
Z lodu uwalnia się rzeka
i ze snu budzą się drzewa,
ptaki wracają z daleka,
będą wić gniazda i śpiewać.
Sady zabielą się kwieciem...
To wiosna! Wiosna na świecie!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące...
Dni coraz dłuższe, gorętsze
pod lipą ciche pszczół brzęki,
woń siana płynie powietrzem,
z pól żniwne słychać piosenki,
zakwitły malwy przed chatą...
Lato na świecie! Już lato!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące...
W sadzie już jabłko dojrzewa
niebem sznur ptaków mknie długi.
Liście się złocą na drzewach
idą jesienne szarugi
wiatr nagle drzewa gnie w lesie...
Jesień na świecie! Już jesień!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące...
Długie i ciemne są noce
śniegową włożył świerk czapę
śnieg w słońcu tęczą migoce
i sople lśnią pod okapem,
rzekę pod lodem mróz trzyma...
Zima na świecie! Już zima!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące...
Ze snu się budzi leszczyna
i nową wiosnę zaczyna!
Dziecko odpowiada na pytania:
-Jakie pory roku przedstawione są w wierszu?
-Jakie prace gospodarskie wykonuje się w ogrodzie lub w polu wiosną, latem, jesienią a jakie zimą?
3.Zabawa w klasyfikowanie „Rok w domu i w przyrodzie”
Rodzic rozkłada na podłodze cztery pętle z wełny(lub 4 kartki), każdą z nich podpisuje nazwą jednej pory roku. Następnie dziecko podaje przykłady oznak związanych z daną porą roku, a rodzic zapisuje na karteczce (lub rysuje wspólnie z dzieckiem obrazki), np.: bocian, bazie, przebiśniegi, krokusy, truskawki, maliny, borówki, jabłka, gruszki, śliwki, parasol, dynie, sople, bałwan, choinka itp. Dziecko układa wyrazy lub obrazki w odpowiednich miejscach.
5.Zabawa językowa z wykorzystaniem „Alfabetu”- mini krzyżówka
Rodzic wspólnie z dzieckiem układa z kartoników z literami wyrazy – mogą się krzyżować pionowo i poziomo, wykorzystując kartonik z jedną literą. Na koniec dziecko odczytuje samodzielnie lub z pomocą rodzica wszystkie ułożone wyrazy, przelicza je, porównuje liczbę liter między wyrazami.
Karta pracy 3 str. 47b i 48Zabawa usprawniająca aparat mowy „Karmimy kurki”
Dziecko za pomocą pokrywki rysuje na kartkach duże koła i je wycina. Niepotrzebne fragmenty papieru tnie na niewielkie kawałki wielkości paznokcia kciuka) – będą udawać pokarm kurek. Następnie dziecko za pomocą słomki przenosi papierowe ścinki na wycięte koła, przelicza je, porównuje liczbę przeniesionych „ziarenek” z rodzeństwem lub z rodzicami.
Praca plastyczna „Kurka” z papierowych kółek lub talerzyków .Możecie wykorzystać wcześniej wycięte koło i wyciąć do tego mniejsze. Jestem ciekawa, czym mnie tym razem zaskoczycie. Miłej zabawy
Dla przykładu podaje link do strony. https://zszywka.pl/p/kurkiz-talerzt-papierowych-1010178.html
Zadanie dla chętnych dzieci
Plik do pobrania:
Karta pracy – połącz kreski i pokoloruj
Karta pracy – pokoloruj odpowiednie kwadraty
Pliki do pobrania: