PIĄTEK 17.04

 

CZTERY PORY ROKU W GOSPODARSTWIE .

 

1. Zabawa ruchowa na powitanie - " Przywitajmy  się wesołohttps://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

 

2.Rodzic zachęca dziecko do wysłuchania wiersza : Proszę zamknijcie oczy i spróbujcie wyobraźić sobie ,co takiego dzieje się na świecie opisanym w wierszu ?

 

OD WIOSNY DO WIOSNY

Zdzitowiecka Hanna

 

Na niebie jaśnieje słońce,

dni płyną, płyną miesiące...

Z lodu uwalnia się rzeka

i ze snu budzą się drzewa,

ptaki wracają z daleka,

będą wić gniazda i śpiewać.

Sady zabielą się kwieciem...

To wiosna! Wiosna na świecie!

 

Na niebie jaśnieje słońce,

dni płyną, płyną miesiące...

Dni coraz dłuższe, gorętsze

pod lipą ciche pszczół brzęki,

woń siana płynie powietrzem,

z pól żniwne słychać piosenki,

zakwitły malwy przed chatą...

Lato na świecie! Już lato!

 

Na niebie jaśnieje słońce,

dni płyną, płyną miesiące...

W sadzie już jabłko dojrzewa

niebem sznur ptaków mknie długi.

Liście się złocą na drzewach

idą jesienne szarugi

wiatr nagle drzewa gnie w lesie...

Jesień na świecie! Już jesień!

 

Na niebie jaśnieje słońce,

dni płyną, płyną miesiące...

Długie i ciemne są noce

śniegową włożył świerk czapę

śnieg w słońcu tęczą migoce

i sople lśnią pod okapem,

rzekę pod lodem mróz trzyma...

Zima na świecie! Już zima!

 

Na niebie jaśnieje słońce,

dni płyną, płyną miesiące...

Ze snu się budzi leszczyna

i nową wiosnę zaczyna!

 

 Dziecko odpowiada na pytania:

-Jakie pory roku przedstawione są w wierszu?

-Jakie prace gospodarskie wykonuje się w ogrodzie lub w polu wiosną, latem, jesienią a jakie zimą?

 

3.Zabawa w klasyfikowanie „Rok w domu i w przyrodzie”

Rodzic rozkłada na podłodze cztery pętle z wełny(lub 4 kartki), każdą z nich podpisuje nazwą jednej pory roku. Następnie dziecko podaje przykłady oznak związanych z daną porą roku, a rodzic zapisuje na karteczce (lub rysuje wspólnie z dzieckiem obrazki), np.: bocian, bazie, przebiśniegi, krokusy, truskawki, maliny, borówki, jabłka, gruszki, śliwki, parasol, dynie, sople, bałwan, choinka itp. Dziecko układa wyrazy lub obrazki w odpowiednich miejscach.

 

5.Zabawa językowa z wykorzystaniem „Alfabetu”- mini krzyżówka

Rodzic wspólnie z dzieckiem układa z kartoników z literami wyrazy – mogą się krzyżować pionowo i poziomo, wykorzystując kartonik z jedną literą. Na koniec dziecko odczytuje samodzielnie lub z pomocą rodzica wszystkie ułożone wyrazy, przelicza je, porównuje liczbę liter między wyrazami.

 

Karta pracy 3 str. 47b i 48Zabawa usprawniająca aparat mowy „Karmimy kurki”

Dziecko za pomocą pokrywki rysuje na kartkach duże koła i je wycina. Niepotrzebne fragmenty papieru tnie na niewielkie kawałki wielkości paznokcia kciuka) – będą udawać pokarm kurek. Następnie dziecko za pomocą słomki przenosi papierowe ścinki na wycięte koła, przelicza je, porównuje liczbę przeniesionych „ziarenek” z rodzeństwem lub z rodzicami.

 

Praca plastyczna „Kurka” z papierowych kółek lub talerzyków .Możecie wykorzystać wcześniej wycięte koło i wyciąć do tego mniejsze. Jestem ciekawa, czym mnie tym razem zaskoczycie. Miłej zabawy

 

Dla przykładu podaje link do stronyhttps://zszywka.pl/p/kurkiz-talerzt-papierowych-1010178.html

 

Zadanie dla chętnych dzieci

Plik do pobrania:

Karta pracy – połącz kreski i pokoloruj

Karta pracy – pokoloruj odpowiednie kwadraty