ŚRODA  15.04    

                                                          

TEMAT: WIEJSKIE PRODUKTY

 

Śpiewające Brzdące - Muzyczne stop!

https://www.youtube.com/watch?v=dqk_IongIzI

 

Rozwiązywanie zagadek – czytanych przez rodzica:  

                                                                   

Nie na polu, nie pod miedzą, lecz na hali trawkę jedzą.                                                           

Wełniane kubraczki mają, wełnę na sweterki dają.  (owce)

 

Cztery kopytka, rogi, bródka.
Już wiesz, kto wyjadł kapustę z ogródka?
(koza)

 

Lubię pływać w stawie każdy z was mnie zna.
Wśród wrzasków domowych ptaków słychać moje: kwa, kwa.  (kaczka)

 

Może być dzika, może też domowa.

Z jej miękkich piórek jest kołdra puchowa. (gęś)

 

Wytworny jest niebywale, czerwone nosi korale.

Gdy na drodze mu ktoś stanie, to usłyszysz…gulgotanie.  (indyk)

 

Siedzi na grzędzie w kurniku i nie woła kukuryku.

O pisklęta swoje dba, gdy dasz ziarno, jajo da.  (kura)

 

Budzi się przed świtem, w przytulnym kurniku.
Potem budzi innych, swoim kukuryku! 
(kogut)

 

Mieszka w chlewiku tłuścioszka znana.
Przez ludzi na słoninkę i mięso chowana.  (świnia)

 

Czarne, białe i łaciate, spotkasz je na łące latem.

Nikt przed nimi nie ucieka, dać Ci mogą dużo mleka. (krowy)

 

Zabawa dydaktyczna „Tajemnicze pudełko”

Rodzic przygotowuje pudełko z niewielkim otworem przez które można włożyć rękę. Dziecko wyciąga z pudełka różne produkty pochodzenia zwierzęcego. Podaje ich nazwy, a następnie wskazuje na obrazku zwierzę, od którego dany produkt pochodzi, np.: jajko, mleko, kłębek wełny, pasek skórzany, piórko, mięso, szynka.   

       

„Stary Donald farmę miał” - przypomnienie zabawy przy piosence

https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA&t=83s

 

Zabawa w dobieranie rymów „Rymowanki”

Dziecko wspólnie z rodzicem może narysować obrazki do zabawy

Rodzic ma jeden komplet rysunków, drugi ma dziecko (dla dzieci zdolnych rodzic może napisać nazwy obrazków). Rodzic wykłada kolejno swoje kartoniki wymawiając nazwę np. płotek, a dziecko podnosi obrazek ze zwierzątkiem, którego nazwa rymuje się z podanym wyrazem np. kotek. Przykłady: góra – kura,

głowa – krowa, bałwanek – baranek, balonik – konik, taczka – kaczka, bucik – kogucik, malinka – świnka.


Zabawa „Burza mózgów” – co można zrobić lub do czego wykorzystać produkty otrzymane od zwierząt.

 

Karty pracy część 3 str. 46

 

Dyktando matematyczne w przestrzeni „Słuchaj i rób”

 

Rodzic prosi dziecko, aby wykonało wskazane czynności dokładnie tak, jak mówi:

Idź 5 kroków do przodu; Teraz trzy kroki w lewą stronę; 3 kroki do tyłu; 2 kroki w prawą stronę; Prawą ręką dotknij lewego kolana; Lewym kolanem dotknij podłogi; Prawym łokciem dotknij lewego kolana; Lewą rękę połóż na lewym uchu itp. Po wyczerpaniu pomysłów dziecko może wydawać polecenia rodzicowi.

Na podwieczorek lub kolację możecie przygotować twarożek z różnymi dodatkami: czekam na wasze kulinarne przepisy lub zdjęcia

 

Pliki do pobrania, gdy będziesz się nudził.

Karta pracy – połącz kropki i cyfry

Karta pracy – odszukaj odpowiednią drogę

Karta pracy – odszukaj odpowiednią drogę

Karta pracy – dokończ i pokoloruj

 

 

 

 

 

 

 


Pliki do pobrania: