ŚRODA 25.03 

 

I Zabawa w tworzenie rymów „Wiosenne wierszyki”

 

Rodzic czyta dziecku zagadkę ,a dziecko słucha i zgaduje odgaduje.

 

Zagadka : W marcu się zaczyna ,

gdy kończy się zima…

Przyjdzie w marcu z ciepłym wiewem,

Z pięknem kwiatów, z ptaków śpiewem. (wiosna)

 

Rodzic siedzi z dzieckiem na dywanie, czyta rymowankę i prosi aby dziecko dokończyło zdanie w taki sposób by powstał rym :

 

Radują się dzieci, gdy słonko mocno ….(świeci)

Piękna i radosna , przyszła do nas…..( wiosna)

Za chwilę zakwitną żółte …..( żonkile)

Drzew koronę zdobią pączki ….(zielone)

 

Może z dzieckiem próbować tworzyć rymy na różne tematy.

 

II Wiosną ćwiczę z radością – ćwiczenia gimnastyczne z woreczkami z grochem

 

1 Chodzenie z woreczkiem na głowie – kładziemy na głowę woreczek i chodzimy po pokoju, plecy wyprostowane, staramy się by woreczek nie spadł na podłogę.

2 Przekładanie woreczka z ręki do ręki – leżąc na brzuchu z rękoma wyprostowanymi, wyciągniętymi w przód, uniesionymi nad podłogą. W jednej ręce trzymając woreczek staramy się przenieś woreczek z ręki do ręki nad biodrami. Powtarzamy 3-5 razy BRAWO !!!

3 Rower z woreczkiem – w leżeniu na plecach palcami stóp( na zmianę raz lewa raz prawa stopa) trzymamy woreczek i unosząc nogi nad podłogę wykonujemy nogami ruchy jak przy pedałowaniu na rowerze. BRAWO !!!

4 Rzut woreczkiem nad sobą – siad skrzyżny( plecy wyprostowane, nogi na kokardę) z rękoma wyprostowanymi wyciągniętymi w bok .W jednej dłoni trzymamy woreczek. Wykonujemy rzut woreczkiem jedną ręką nad głową, aby zatoczył łuk nad głową i staramy się chwycić drugą wyprostowaną ręką.

5 Podrzuć woreczek głową – dzieci stają z woreczkiem na głowie. Wykonują energiczny wyskok w górę, tak aby woreczek odskoczył od głowy , starają się go złapać, zanim spadnie na podłogę.

6 Rzuty do celu – rzucamy woreczkiem raz lewą raz prawą ręką do np. kuwety, kosza na zabawki ….

7 Wdechy i wydechy – w 1 m odległości od rodzica – stajemy w rozkroku ,ręce w bok w górę- nabieramy powietrze nosem, ręce powoli opuszczamy - wydychamy ustami, powtórz 3-4 razy III

 

 

Kształtowanie nawyków higieny i samoobsługi – mycie dokładne rąk po zabawie i przed posiłkami, po załatwianiu potrzeb fizjologicznych.

 

III „ Ptasie radio” wysłuchanie wiersza Juliana Tuwima , rozwijanie zdolności skupiania uwagi podczas słuchania utworów literackich.

 

 

Rodzic czyta wiersz, a następnie po wysłuchaniu zachęca dziecko do zwięzłych wypowiedzi i korzystania z wyobraźni w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania :

 

 

Co w lesie może piszczeć w trawie ?

Gdzie ukrywa się echo w lesie ?

Czy echo można zobaczyć ?

Gdzie kąpią się ptaki ?

Po czy poznać ptaka?

Czytamy dziecku wiersz ponownie ,a dz. próbuje zapamiętać nazwy gatunków ptaków w wierszu.

 

 

IV Ptasi koncert – zabawa ortofoniczno- naśladowcza – dzieci naśladują głosy ptaków wskazanych przez rodzica kukułka, wróbel, kogut, kura, kaczka, indor, gołąb…. Oraz głosy ptaków z wiersza pijo- pijo, plo -plo ……