CZWARTEK 26.03
I Zabawa ruchowa- Ptaki do gniazd – wyznaczamy dziecku miejsce , które będzie symbolicznym gniazdem ptaka .Na polecenie -Ptaki lecą- dziecko opuszcza gniazdo i biega w różnych kierunkach trzepocze skrzydełkami. Na sygnał -Ptaki do gniazd – dziecko powraca na wyznaczone miejsce.
II Zajęcia plastyczno-konstrukcyjne -Robimy ptaka dziwaka – potrzebne materiały nadmuchany balon, karton, kartka z bloku, kolorowy papier, bibuła, krepina, skrawki materiału, taśma samoprzylepna, farby ,kredki, plastelina, guziki, nożyczki ( w zależności od możliwości). W trakcie pracy zwracamy uwagę na prawidłowe posługiwanie się przez dziecko nożyczkami. Zadaniem dziecka jest wykonanie Ptaka dziwaka korzystając z dostępnych wybranych materiałów i łączyć je w dowolny sposób. Po zakończeniu pracy dziecko może opowiedzieć o swoim ptaku : jaki on jest? co lubi? do czego mu potrzebne skrzydła ? do czego potrzebny mu dziób ? ……….
III Zabawa ruchowa z Ptakiem dziwakiem - ptak leci, skubie trawę, siedzi w gnieździe, karmi młode.
IV Dziecko porządkujemy stanowisko pracy, myje ręce.
V Rytmizowanie tekstu piosenki Rodzic czyta tekst dziecko z uwagą słucha. Wypowiada się swobodnie na temat wysłuchanego tekstu. „Ptasie głosy” muzyka: K. Heerling słowa: Józef Soliński
1. Słowik nuci, wróbel ćwierka, kukułeczka kuka.
,,Stuku-puk" wtóruje dzięcioł, gdy korników szuka.
Pięknie dziś wygląda dudek: wachlarz, piórka nowe.
,,Put-put" woła swoją żonę: Gniazdo już gotowe!
2. ,,Cici-giurrr" - czubatka w dziupli dzieciom zapowiada:
Zaraz tata na kolację przyniesie owada.
Może kiedyś o północy ,,Puh-huh" usłyszycie.
To na pewno będzie puchacz, co zna nocne życie.
3. Słowik nuci, wróbel ćwierka, kukułeczka kuka.
,,Stuku-puk" wtóruje dzięcioł, gdy korników szuka.
Ponownie czytamy dziecku tekst, dziecko rytmizuje wg uznania fragmenty ,które próbuje wypowiadać z rodzicem. Do wykorzystania klocki, rolki po papierze np. toaletowym, łyżki.. Szczególnie rytmizujemy fragmenty w których słychać odgłosy ptaków : stu-puk, puk-puk ….
VI Zabawa oddechowa –„ dmuchamy na piórka” – przed rozpoczęciem zabawy przygotowujemy dla dziecka piórka - wykonane piórko z papieru- na nitce. Zadanie polega na dmuchaniu na piórko ( z zachowaniem prawidłowego toru oddechu) w taki sposób, aby jak najdłużej było ono odchylone od pionu.