PIĄTEK  15.05       

 

RECYTUJEMY   WIERSZE   JANA   BRZECHWY

 

Pomoce : piosenki z youtuba, ćwiczenia z wydruku, kolorowe karki , farby, nożyczki ….

 

1.Rozgrzeweczka – # wygibasy # piosenki dla dzieci -Duży i mały skok

W dalszym ciągu doskonalimy określanie stosunków przestrzennych w otoczeniu . Dzieci nabywają tą umiejętność  w ćwiczeniach ruchowych, w zabawie – np. co widzisz po lewej stronie , po której stronie jest …. siedzi …..Takie zabawy są bardzo potrzebne. Zabawmy się z naszymi pociechami.

Każdy teraz zrobi mały skok

To do przodu będzie skok , a potem w bok

Jeden skok do przodu, w prawo dwa i znowu

Skok do przodu i na prawo skok

Do przodu raz i w prawo dwa

Do przodu raz i w prawo raz ……….

 

2.Policzanki – kształtowanie pojęć matematycznych to ciągły proces. Dzieci nabywają tej umiejętności w trakcie zabawy, zadań stawianych do wykonania. Ćwicząc w rysunkach , kolorowankach, policzankach  mają możliwość wykazania się swoimi umiejętnościami dlatego nie wyręczajmy a raczej naprowadzajmy na prawidłowe wykonanie zadania. Nabywanie wiary w siebie jest  bardzo motywujące dla każdego dziecka.       Karty pracy – biedronki, ule,

 

3. „Biedronka i Żuk” - # bajki #brzechwa #dla dzieci – Żuk – Jan Brzechwa - wierszyk bajka, animacja dla dzieci. Poznajemy wiersze znanych poetów . Może w domu jest książeczka z wierszami Jana Brzechwy. Pooglądajmy z dziećmi ilustracje, uświadomimy że każdy wiersz ma tytuł, autora ,ilustracje. Pokuśmy się o przybliżenie sylwetki naszego wielkiego poety dla dzieci. Wiadomości znajdziemy w goglach. Zanim dzieci zaczną uczyć się wiersza na pamięć wyjaśnijmy  niezrozumiałe słownictwo, treści… no to po pierwszym obejrzeniu filmiku porozmawiajmy o czym tak naprawdę jest ten wiersz. Ponownie posłuchajmy czyniąc próby nauki na pamięć . A teraz spróbujmy pięknie recytować z mamą , lektorem nie patrząc w ekran. Jak wam się udaje ? Poćwiczycie jeszcze nie raz. Zastanówmy się jaki morał wypływa z tego wiersza.

 

4.Biedronka i Żuk -wykonajmy sylwety  biedronki i żuka ( wykorzystując wcześniej przygotowaną makietę) razem z rodzicami stworzymy nasz teatrzyk .Zabawimy się w aktorów- kto jest nam potrzebny do recytacji . Wy  już potraficie -  narrator , biedronka i żuk. Życzę udanej zabawy.

 

5.Zasłużyliście na  przerwę – relaks, łyk wody, przekąska.

 

6.Zasłużony spacerek, zabawy terenowe  na świeżym powietrzu.

Kto rysować patykiem umie

Ten mnie zrozumie

Że rysunek na ziemi

Łatwo zrobić się uda

Nawet każdego dnia.

 

 Miłego rodzinnego weekendu, pełnego radości i uśmiech