ŚRODA  13.05      

 

 

JAK   POWSTAJE   MIÓD

 

Pomoce :   karty pracy z wydruku, tacka, kasza manna,

 

 

1.Skaczemy , biebniemy  – youtub:#wygibasy#piosenkidladzieci- skaczemy, biegniemy@ WYGIBASY TV

 

 Chodź słonko dawno wstało, świeci i budzi nas

 Chodź  rozruszamy ciało, wstań ruszyć się czas…….

 Już od rana gimnastyka, świeci słonko ,gra muzyka

 Ciepła trawa stopy grzeje, nawet trener już się śmieje

 Każdy ćwiczy w pocie czoła, tęga mina dookoła

 Rozruszamy wszystkie stawy, zapraszamy do zabawy !

 

2.Ćwiczenia paluszkowe -mała motoryka – wzmacnianie mięśni dłoni -  na tacce rozsypujemy kaszę mannę , dziecko palcami rysuje esy-floresy raz prawą raz lewą dłonią; wskazującym palcem prawej dłoni pisze znane literki, cyferki; narysuje pszczołę .Można w tym zadaniu działać  kreatywnie.

 

3.Bajka edukacyjna dla dzieci – „Pszczoła miododajna”  youtube: Pszczoła miododajna;, Z kamerą wśród pszczół odcinek 1-3

Czy już wiecie jak powstaje miód ? Ile pszczoły się napracują by go wyprodukować ? jak długo żyje pszczoła? Ile lat żyje Królowa pszczół ?

 

4.Nauka piosenki pt. Co robią pszczółki ?- youtube: Muzyczne pszczółki – Co robią pszczółki ?

 

Pszczółki, pszczółki, pszczółki …to MY

  I      Wiosną sprzątamy w ulu by był bardzo czysty

         Wiosną wypacamy wosk by ulepić komórki

 II      Latem w naszej rodzinie rodzą się małe pszczółki

         Latem lecimy na łąkę by zebrać dla nich nektar

III     Jesienią tańczymy w ulu by ze sobą porozmawiać

        Jesienią robimy zapasy by mieć co jeść na zimę.

 IV    Zimą tworzymy kokon by ogrzać królową

         Zimą bronimy ula i czekamy na wiosnę.

 

Już wiecie co w ciągu roku robią pszczoły. A teraz zilustrujcie ruchem piosenkę słuchając ponownie.  

 

5.Więcej  – najmniej – utrwalamy pojęcia matematyczne – karty do wydruku na poczcie grupowej – s.50 , s.40   -  kolorowe kredki, s.24 pokoloruj te elementy których jest najwięcej .

Pokoloruj kredki zgodnie z instrukcją. Zaznacz krzyżykiem których jest najwięcej.

 

6.Wypatrywanki – bystre oczy mamy dlatego w mig zadania wykonamy. Karta pracy s. 54 – odszukaj na obrazku i pokoloruj elementy pokazane w ramce.  Super !