ŚRODA 13.05
JAK POWSTAJE MIÓD
Pomoce : karty pracy z wydruku, tacka, kasza manna,
1.Skaczemy , biebniemy – youtub:#wygibasy#piosenkidladzieci- skaczemy, biegniemy@ WYGIBASY TV
Chodź słonko dawno wstało, świeci i budzi nas
Chodź rozruszamy ciało, wstań ruszyć się czas…….
Już od rana gimnastyka, świeci słonko ,gra muzyka
Ciepła trawa stopy grzeje, nawet trener już się śmieje
Każdy ćwiczy w pocie czoła, tęga mina dookoła
Rozruszamy wszystkie stawy, zapraszamy do zabawy !
2.Ćwiczenia paluszkowe -mała motoryka – wzmacnianie mięśni dłoni - na tacce rozsypujemy kaszę mannę , dziecko palcami rysuje esy-floresy raz prawą raz lewą dłonią; wskazującym palcem prawej dłoni pisze znane literki, cyferki; narysuje pszczołę .Można w tym zadaniu działać kreatywnie.
3.Bajka edukacyjna dla dzieci – „Pszczoła miododajna” youtube: Pszczoła miododajna;, Z kamerą wśród pszczół odcinek 1-3
Czy już wiecie jak powstaje miód ? Ile pszczoły się napracują by go wyprodukować ? jak długo żyje pszczoła? Ile lat żyje Królowa pszczół ?
4.Nauka piosenki pt. Co robią pszczółki ?- youtube: Muzyczne pszczółki – Co robią pszczółki ?
Pszczółki, pszczółki, pszczółki …to MY
I Wiosną sprzątamy w ulu by był bardzo czysty
Wiosną wypacamy wosk by ulepić komórki
II Latem w naszej rodzinie rodzą się małe pszczółki
Latem lecimy na łąkę by zebrać dla nich nektar
III Jesienią tańczymy w ulu by ze sobą porozmawiać
Jesienią robimy zapasy by mieć co jeść na zimę.
IV Zimą tworzymy kokon by ogrzać królową
Zimą bronimy ula i czekamy na wiosnę.
Już wiecie co w ciągu roku robią pszczoły. A teraz zilustrujcie ruchem piosenkę słuchając ponownie.
5.Więcej – najmniej – utrwalamy pojęcia matematyczne – karty do wydruku na poczcie grupowej – s.50 , s.40 - kolorowe kredki, s.24 pokoloruj te elementy których jest najwięcej .
Pokoloruj kredki zgodnie z instrukcją. Zaznacz krzyżykiem których jest najwięcej.
6.Wypatrywanki – bystre oczy mamy dlatego w mig zadania wykonamy. Karta pracy s. 54 – odszukaj na obrazku i pokoloruj elementy pokazane w ramce. Super !