WTOREK 12.05        

 

PSZCZOŁY  – pasieka- miód .

 

Pomoce :miód,  rolki po papierze toaletowym, kolorowy papier, nożyczki, klej …

 

1 Rozgrzewka – poćwiczymy z mamą proponując ćwiczenia na rozgrzewkę-  przeciągając się, rozgrzewając mięśnie nóg, rą;: naśladując bieg konika , lot biedronki… SUPER !

 

2 Posłuchajcie wiersza pt. „Pszczoła” Michała Jankowiaka z  youtuba

 

Pszczołę Ulę boli brzuszek

Zjadła w sadzie mrowie gruszek

Wielką ma temperaturę

Rozpaloną całą skórę ………( czytamy dalej tekst wiersza)

 

Dokąd poleciała pszczoła Ula? – co powiedziała mądra królowa pszczół ? czym pszczoły chciały podleczyć Ulę ? Jaki morał z wiersza wypływa ?

 

3. Zabawa muzyczno- rytmiczna z apaszką – youtub: „Lot trzmiela” Rymski – Korsakow

 

4. Wiadomości o tym skąd mamy miód -  wiadomości na poczcie grupowej – co to jest pasieka, dlaczego pszczoły są tak pożyteczne, która z pszczół jest najważniejsza ,co robią robotnice, kto zajmuje się pszczelarstwem, dlaczego musimy chronić pszczoły ? …….

 

5. Jak smakuje  miód ? –degustacja - skosztujmy na łyżeczce miód poznając jego walory smakowe, zdrowotne. Może zasmakuje bułeczka z miodem.

 

6.Pszczółka Maja -praca plastyczno- konstrukcyjna – według pomysłów dzieci - wykonajmy  naszą pszczołę ,wafle z miodem, ul z pudełek po artykułach spożywczych….. Ciekawe czeka niespodzianka.

 

7.Zabawa rytmiczna – Pszczółka śpi w ogrodzie – pamiętacie naszą zabawę :

 

Pszczółka śpi w ogrodzie raz, dwa trzy

Ubrudzona w miodzie raz, dwa, trzy

My dokoła niej chodzimy i się wcale nie boimy

Raz , dwa, raz dwa, trzy …….

 

8 Zabawy z literą H, h – wydruk z poczty grupowej

 

9 Zasłużony relaks -pszczółki „robotnice” się napracowały, zasłużyły na relaks, poczęstunek i spacerek. Może na trawie wśród kwiatów zobaczycie pszczółkę Maję.

Miłego popołudnia !