WTOREK 12.05
PSZCZOŁY – pasieka- miód .
Pomoce :miód, rolki po papierze toaletowym, kolorowy papier, nożyczki, klej …
1 Rozgrzewka – poćwiczymy z mamą proponując ćwiczenia na rozgrzewkę- przeciągając się, rozgrzewając mięśnie nóg, rą;: naśladując bieg konika , lot biedronki… SUPER !
2 Posłuchajcie wiersza pt. „Pszczoła” Michała Jankowiaka z youtuba
Pszczołę Ulę boli brzuszek
Zjadła w sadzie mrowie gruszek
Wielką ma temperaturę
Rozpaloną całą skórę ………( czytamy dalej tekst wiersza)
Dokąd poleciała pszczoła Ula? – co powiedziała mądra królowa pszczół ? czym pszczoły chciały podleczyć Ulę ? Jaki morał z wiersza wypływa ?
3. Zabawa muzyczno- rytmiczna z apaszką – youtub: „Lot trzmiela” Rymski – Korsakow
4. Wiadomości o tym skąd mamy miód - wiadomości na poczcie grupowej – co to jest pasieka, dlaczego pszczoły są tak pożyteczne, która z pszczół jest najważniejsza ,co robią robotnice, kto zajmuje się pszczelarstwem, dlaczego musimy chronić pszczoły ? …….
5. Jak smakuje miód ? –degustacja - skosztujmy na łyżeczce miód poznając jego walory smakowe, zdrowotne. Może zasmakuje bułeczka z miodem.
6.Pszczółka Maja -praca plastyczno- konstrukcyjna – według pomysłów dzieci - wykonajmy naszą pszczołę ,wafle z miodem, ul z pudełek po artykułach spożywczych….. Ciekawe czeka niespodzianka.
7.Zabawa rytmiczna – Pszczółka śpi w ogrodzie – pamiętacie naszą zabawę :
Pszczółka śpi w ogrodzie raz, dwa trzy
Ubrudzona w miodzie raz, dwa, trzy
My dokoła niej chodzimy i się wcale nie boimy
Raz , dwa, raz dwa, trzy …….
8 Zabawy z literą H, h – wydruk z poczty grupowej
9 Zasłużony relaks -pszczółki „robotnice” się napracowały, zasłużyły na relaks, poczęstunek i spacerek. Może na trawie wśród kwiatów zobaczycie pszczółkę Maję.
Miłego popołudnia !