PIĄTEK 8.05
1.Nauka piosenki pt. „Tęcza nad łąką”
DZIECKO: - potrafi określić nastrój, tempo, dynamikę piosenki, - próbuje śpiewać fragment piosenki zachowując tempo i rytm,
1.Ogromna chmura zakryła słońce,
lecą na ziemię deszczu kropelki.
Mokną biedronki, mokną zające,
małym ślimakom mokną muszelki.
Ref.: Tęcza, tęcza! Jaka ładna!
Błyszczy w górze kolorami!
Weźmy wszyscy się za ręce,
namalujmy tęczę sami!
2.Zza wielkiej chmury wybiegło słońce,
wpadło na łąkę tyle promieni,
patrzą biedronki, patrzą zające
– to kolorami tęcza się mieni!
Ref.: Tęcza, tęcza! Jaka ładna!...
2.Zabawa rytmiczna do wiersza M. Kownackiej pt. „Słonko po deszczu”
-dziecko przejmuje na siebie określone role ilustrując je ruchem
Słonko po deszczu Pada deszczyk!
Pada deszczyk! i po liściach tak szeleści...
Kap! Kap! Kap! (dzieci w przysiadzie bębnią rytmicznie palcami o podłogę)
Zatuliły kwiatki płatki, główki chylą do rabatki!
Kap! Kap! Kap! (dzieci opuściły nisko głowy)
Deszcz ustaje – płyną chmury – kwiaty wznoszą się do góry.
Ho! Ho! Ho! (dzieci wznoszą stopniowo głowy i ramiona w górę)
Wiatr tu pędzi na wyścigi, wiatr kołysze nam łodygi!
Wiu! Wiuu! Wiuuu! (dzieci w rozkroku kołyszą się na boki)
Biegną dzieci tu z ochotą: Uważajcie – takie błoto!
Wiuu! Wiuu! Wiuuu! (dzieci biegną na palcach)
Byle słonko nam nie zaszło – róbmy prędko z błota – masło!
Chlap! Ciap! Ciap! (dzieci przebierają nogami w miejscu)
Teraz – baczność – kroki duże – przeskoczymy przez kałużę!
Hop! Hop! Hop! (bieg i podskoki)
Już pogoda – słonko świeci,
maszerują w pole dzieci – Raaz – dwaa – trzyy! (dzieci maszerują rytmicznie, akcentując stopą pierwszy krok i klaskaniem następny)
3.Zabawy ruchowe
Dzieci i pszczoła.
Dziecko biega swobodnie po pokoju - łące. Gdy usłyszy brzęczenie pszczoły, ucieka do domu (za linię wyznaczoną wcześniej pod ścianą). Gdy pszczoła przeleci, wracają na łąkę. (Pszczołą może być rodzic lub dziecko).
Kwiatek rośnie.
Dziecko w przysiadzie, z opuszczoną głową, powoli podnosi się do wyprostu z wyciągniętymi do góry rękami.
Zrywanie kwiatów.
Dziecko chodzi po łące i zrywa kwiaty. Gdy ma ich dużo, pokazuje rodzicowi – wyciągając lewą rękę i prawą.
Omijanie pokrzyw.
Dziecko maszeruje z wysokim unoszeniem kolan, w wysokiej trawie i między pokrzywami.
Wiatr kołysze trawą.
Dziecko klęczy, ręce ma opuszczone wzdłuż ciała. Wykonuje rytmiczne skłony tułowia w lewą stronę i w prawą.
Zajączki skaczą po łące.
Dziecko naśladuje skoki zajączków (musi oprzeć całe dłonie przed sobą na ziemi i podciągnąć nogi do rąk). Skoki te należy przeplatać chwilami odpoczynku, np. w siadzie skrzyżnym – zajączki nasłuchują.
Przekraczanie linki.
Linka jest uwiązana 30 cm nad ziemią, drugi jej koniec trzyma rodzic. Dziecko przekracza linkę tak, by jej nie dotknąć.
Marsz po pokoju przy wybranej piosence.