PIĄTEK  8.05

 

1.Nauka piosenki pt. „Tęcza nad łąką”

 DZIECKO: - potrafi określić nastrój, tempo, dynamikę piosenki, - próbuje śpiewać fragment piosenki zachowując tempo i rytm,

 

1.Ogromna chmura zakryła słońce,

lecą na ziemię deszczu kropelki.

Mokną biedronki, mokną zające,

małym ślimakom mokną muszelki.

 

Ref.: Tęcza, tęcza! Jaka ładna!

Błyszczy w górze kolorami!

Weźmy wszyscy się za ręce,

namalujmy tęczę sami!

 

2.Zza wielkiej chmury wybiegło słońce,

wpadło na łąkę tyle promieni,

patrzą biedronki, patrzą zające

– to kolorami tęcza się mieni!

 

 

Ref.: Tęcza, tęcza! Jaka ładna!...

 

2.Zabawa rytmiczna do wiersza M. Kownackiej pt. „Słonko po deszczu”

-dziecko przejmuje na siebie określone role ilustrując je ruchem

 

Słonko po deszczu Pada deszczyk!

Pada deszczyk! i po liściach tak szeleści...

Kap! Kap! Kap! (dzieci w przysiadzie bębnią rytmicznie palcami o podłogę)

Zatuliły kwiatki płatki, główki chylą do rabatki!

Kap! Kap! Kap! (dzieci opuściły nisko głowy)

Deszcz ustaje – płyną chmury – kwiaty wznoszą się do góry.

Ho! Ho! Ho! (dzieci wznoszą stopniowo głowy i ramiona w górę)

Wiatr tu pędzi na wyścigi, wiatr kołysze nam łodygi!

Wiu! Wiuu! Wiuuu! (dzieci w rozkroku kołyszą się na boki)

Biegną dzieci tu z ochotą: Uważajcie – takie błoto!

Wiuu! Wiuu! Wiuuu! (dzieci biegną na palcach)

Byle słonko nam nie zaszło – róbmy prędko z błota – masło!

Chlap! Ciap! Ciap! (dzieci przebierają nogami w miejscu)

Teraz – baczność – kroki duże – przeskoczymy przez kałużę!

Hop! Hop! Hop! (bieg i podskoki)

Już pogoda – słonko świeci,

maszerują w pole dzieci – Raaz – dwaa – trzyy! (dzieci maszerują rytmicznie, akcentując stopą pierwszy krok i klaskaniem następny)

 

3.Zabawy ruchowe

Dzieci i pszczoła.

Dziecko biega swobodnie po pokoju - łące. Gdy usłyszy brzęczenie pszczoły, ucieka do domu (za linię wyznaczoną wcześniej pod ścianą). Gdy pszczoła przeleci, wracają na łąkę. (Pszczołą może być rodzic lub dziecko).

Kwiatek rośnie.

Dziecko w przysiadzie, z opuszczoną głową, powoli podnosi się do wyprostu z wyciągniętymi do góry rękami.

 

Zrywanie kwiatów.

Dziecko chodzi po łące i zrywa kwiaty. Gdy ma ich dużo, pokazuje rodzicowi – wyciągając lewą rękę i prawą.

 

Omijanie pokrzyw.

Dziecko maszeruje z wysokim unoszeniem kolan, w wysokiej trawie i między pokrzywami.

 

Wiatr kołysze trawą.

Dziecko klęczy, ręce ma opuszczone wzdłuż ciała. Wykonuje rytmiczne skłony tułowia w lewą stronę i w prawą.

 

Zajączki skaczą po łące.

Dziecko naśladuje skoki zajączków (musi oprzeć całe dłonie przed sobą na ziemi i podciągnąć nogi do rąk). Skoki te należy przeplatać chwilami odpoczynku, np. w siadzie skrzyżnym – zajączki nasłuchują.

 

Przekraczanie linki.

Linka jest uwiązana 30 cm nad ziemią, drugi jej koniec trzyma rodzic. Dziecko przekracza linkę tak, by jej nie dotknąć.

Marsz po pokoju przy wybranej piosence.