CZWARTEK 7.05.
1.Zabawa taneczna z wykorzystaniem fragmentu utworu M. Rimskiego-Korsakowa Lot trzmiela.
Dzieci otrzymują chustki (może być chusteczka higieniczna). Poruszają się w takt muzyki po sali-łące, machają chustkami, naśladują fruwającego owada.
https://www.youtube.com/watch?v=ucrKUO9FVfY
2.Ćwiczenia relaksacyjne pt. “Wiosenny spacer po łące”.
Dziecko kładzie się na dywanie, zamyka oczy i słucha opowieści rodzica, wczuwając się w tekst.
Wyobraź sobie, że idziesz na łąkę. Ciepły wiatr owiewa cię, z góry świeci słońce. Wsłuchujesz się w odgłosy – gdzieś brzęczy osa szukająca słodkiej koniczyny, w górze słychać śpiew skowronka. A wokół ciebie barwy – zieleń miesza się z czerwienią maków, błękitem chabrów, żółcią mniszków. Wąchasz to łąkowe powietrze i czujesz się wypoczęta (y). Otwórz oczy. Czy była to przyjemna wycieczka?
3.Ćwiczenia narządów mowy z elementami ćwiczeń artykulacyjnych pt. „Nasze słoneczko”. Razem poćwiczmy narządy mowy
Kończy się noc. Słoneczko w naszej buzi wstaje pomalutku – czubek języka wspina się stopniowo od górnych zębów, poprzez wargę, aż do nosa – jak najwyżej. Jest jeszcze trochę senne – ziewa – ziewanie z równoczesnym wypowiadaniem głoski aaa. Ach, jaki piękny dzisiaj dzień! Uśmiech w prawo, uśmiech w lewo – odciąganie kącików zamkniętych ust raz w prawo, raz w lewo. – I uśmiech na całego! – usta zamknięte, odciąganie kącików obu
ust tak mocno, jak się da. Teraz uśmiech połączony z wypowiadaniem głoski eeee. Słoneczko musi ogrzać całą ziemię – przesuwanie czubkiem języka po wargach, ruch okrężny. I jeszcze prawą stronę i lewą – szybkie ruchy języka od kącika do kącika, bez opierania go na wardze. – Ojej, nadpłynęły gęste chmury i przesłoniły słoneczko! Ale ono da sobie radę, przeciśnie się przez nie – przeciskanie płaskiego języka między zbliżonymi zębami. – Mały deszczyk nie zaszkodzi – czubek języka uderza kilkakrotnie o podniebienie górne. – Teraz słoneczko bierze pędzel i maluje tęczę – przesuwanie języka od górnych zębów, środkiem podniebienia górnego w kierunku gardła.
– A przy pracy, przyśpiewuje sobie – powtarzanie la, la la. – Dzień szybko mija, słoneczko już zachodzi – wysuwanie języka na brodę. – Pa, pa słoneczko – powtarzanie: pa, pa.
4.Zabawa ruchowa z pt. “ Dzień noc”.
Kładziemy na podłodze poduszkę, na hasło jest “dzień” dziecko biega lub spaceruje, na hasło - “ noc” dziecko kładzie się na poduszce.
Rodzic mówi- jest dzień: świeci słońce, płyną chmurki, śpiewają ptaszki, kończy się dzień jest noc: mrugają gwiazdki, płyną chmurki, huczy sowa, kończy się noc, wstaje dzień. Zabawę powtarzamy kilka razy.
5.Zabawa pt. “dorysuj drugą połowę obrazka”
https://drive.google.com/open?id=1YudaMqjQOuQzfDRC7EksZqqwnWMhKf0D
6.Połącz linią motyla z jego cieniem
https://drive.google.com/open?id=1uSQJ75lRijGU7eb-8-s8d5L1_jJvEtH4
7.Praca plastyczna rysowanie świecą pt. “ Barwny motyl”
Do pracy potrzebujemy: świeczkę, farby akwarelowe, pędzel, wodę, białą kartkę.
Na białej kartce rysujemy świeczką motyla, następnie farbami akwarelowymi zamalowujemy kartkę. Nagle na białej kartce mamy obrazek.
Kochane przedszkolaki teraz zasłużony odpoczynek na świeżym powietrzu.