WTOREK 5.05

 

1. Praca plastyczna pt. „Malowanie deszczu” z wykorzystaniem farb plakatowych - Dziecko potrafi zaplanować swoją pracę plastyczną, prawidłowo trzyma pędzelek w dłoni

 

 

2. Opowieść ruchowa „Tęcza nad łąką” - dziecko potrafi określić czy to jest drobny deszczyk – kapuśniaczek , ulewa bądź burza. Pierwszą zwrotkę inscenizują ruchem „zwierzęta” i „kropelki deszczu”: dzieci „zwierzęta” kucają w rozsypce, „kropelki deszczu” biegają delikatnie na palcach między „zwierzętami”. Podczas refrenu wybiegają na środek sali dzieci – „kolory tęczy” i stojąc, machają w górze wstążkami.

 

 

1. Ogromna chmura zakryła słońce,

     lecą na ziemię deszczu kropelki.

     Mokną biedronki, mokną zające,

     małym ślimakom mokną muszelki.

                                                           

Ref.: Tęcza, tęcza! Jaka ładna!

          Błyszczy w górze kolorami!

          Weźmy wszyscy się za ręce,

          namalujmy tęczę sami!

 

2. Zza wielkiej chmury wybiegło słońce,

    wpadło na łąkę tyle promieni,

    patrzą biedronki, patrzą zające

    – to kolorami tęcza się mieni!

 

Ref.: Tęcza, tęcza! Jaka ładna!...

 

 

3. Zabawa rytmiczna do wiersza M. Kownackiej pt. „Słonko po deszczu” -dziecko przejmuje na siebie określone role ilustrując je ruchem Słonko po deszczu

 

 

Pada deszczyk! Pada deszczyk!

 i po liściach tak szeleści...

Kap! Kap! Kap! (dzieci w przysiadzie bębnią rytmicznie palcami o podłogę)

Zatuliły kwiatki płatki,

główki chylą do rabatki!

 Kap! Kap! Kap! (dzieci opuściły nisko głowy)

Deszcz ustaje – płyną chmury

 – kwiaty wznoszą się do góry.

Ho! Ho! Ho! (dzieci wznoszą stopniowo głowy i ramiona w górę)

Wiatr tu pędzi na wyścigi,

wiatr kołysze nam łodygi!

 Wiu! Wiuu! Wiuuu! (dzieci w rozkroku kołyszą się na boki)

Biegną dzieci tu z ochotą:

Uważajcie – takie błoto!

Wiu! Wiuu! Wiuuu! (dzieci biegną na palcach)

 Byle słonko nam nie zaszło

– róbmy prędko z błota – masło!

Chlap! Ciap! Ciap! (dzieci przebierają nogami w miejscu)

Teraz – baczność – kroki duże

 – przeskoczymy przez kałużę!

Hop! Hop! Hop! (bieg i podskoki)

Już pogoda – słonko świeci,

maszerują w pole dzieci

– Raz – dwa – trzy! (dzieci maszerują rytmicznie, akcentując stopą pierwszy krok i klaskaniem następny)