PONIEDZIAŁEK 04.05
Witam, gotowi do zabawy, zaczynamy.
Krąg tematyczny: KTOŚ NAM NIEBO POMALOWAŁ. WITAJ, TĘCZO KOLOROWA!
1.Mamao tato przeczytaj dziecku opowiadanie Cz. Janczarskiego o misiu pt. “I ja też urosnę”
W nocy padał deszcz. „Spójrz, Uszatku – powiedziała Zosia – jak wszystko wyrosło po deszczu. Rzodkiewka
na grządce, trawy i chwasty...”. Uszatek przyglądał się trawkom, dziwił się i kręcił głową. A potem fikał koziołki. Nie zauważył, jak nadpłynęła chmura i zakryła słońce. Dopiero jak lunął rzęsisty deszcz, Uszatek zerwał się na równe nogi i chciał biec do domu. Ale pomyślał: „Pada deszcz, znów wszystko będzie rosnąć to i ja urosnę po deszczu. Postoję na dworze. Chciałbym być taki jak Duży Niedźwiedź z lasu”. Stanął niedźwiadek na środku trawnika. „Rech, rech, rech...” – usłyszał koło siebie. – To zielona żabka – pomyślał. – Ona chce też urosnąć.
Majowy deszcz trwał krótko. Błysnęło słońce, zaświergotały ptaki, zalśniły na liściach srebrne kropelki. Miś stanął na czubkach łapek i zawołał: „Zosiu, Zosiu, ja urosłem!”. „Rech, rech, rech! – zaśmiała się żabka. – Jaki ty jesteś śmieszny, Misiu! Wcale nie urosłeś, za to strasznie zmokłeś...”
By pobudzić wyobraźnię dziecka, rodzic zachęca do poszukiwania odpowiedzi na pytania:
– Czy po majowym deszczu dzieci rosną?
– Czemu sprzyja wiosenny deszcz?
– Komu jest potrzebny?
2.Zabawa ruchowa z ćwiczeniami równowagi pt. „Omiń kałuże”. Należy rozłożyć na podłodze kartki lub gazety– „kałuże”. Dziecko biega swobodnie wokół nich, stara się je ominąć lub przeskoczyć. Kto nadepnie na kartkę – „kałużę”, odchodzi na bok, żeby wyschnąć. Żeby szybciej wyschnąć, dziecko kręci się dookoła własnej osi jak wiatraczek, i znów biega.
3.Zapraszam do obejrzenia filmu pt.”Tęcza dla dzieci malowana różdżką”. Po obejrzeniu spróbujcie narysować tęczę.
https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU
4.Zestaw zabaw ruchowych.
Zapraszam do wspólnej zabawy proponuje otwórzcie okno.
Dzieci i pszczoła.
Dziecko biega swobodnie po pokoju - łące. Na hasło “pszczoła leci”, ucieka do domu (w wyznaczone wcześniej miejsce), a na hasło” pszczoła odleciała”, wraca na łąkę. (zamiana ról).
Kwiatek rośnie.
Dziecko w przysiadzie, z opuszczoną głową, powoli podnosi się do wyprostu i wyciąga ręce do góry .
Zrywanie kwiatów.
Dziecko chodzi po łące i robiąc skłon zrywa kwiaty( raz lewą ręką,raz prawą ręką)
Omijanie pokrzyw.
Dziecko maszeruje z wysokim unoszeniem kolan, w wysokiej trawie i między pokrzywami.
Wiatr kołysze trawą.
Dziecko klęczy, ręce ma opuszczone wzdłuż ciała. Wykonuje rytmiczne skłony tułowia w lewą i prawą stronę.
Zajączki skaczą po łące.
Dziecko naśladuje skoki zajączków (musi oprzeć całe dłonie przed sobą na ziemi i podciągnąć nogi do rąk). Skoki te należy przeplatać chwilami odpoczynku, np. w siadzie skrzyżnym – zajączki nasłuchują.
Przekraczanie linki.
Linka jest uwiązana między krzesłami 30 cm nad ziemią. Dziecko przekracza linkę pod i nad tak, by jej nie dotknąć.
Marsz po pokoju przy wybranej piosence.
Po ćwiczeniach łyk wody i jakaś zdrowa przekąska, może np. marchewka :)
Mail na którego proszę przesyłać zdjęcia z podjętych aktywności przez dzieci. olszczynska.a@gmail.com
Zdjęcia z wykonanych prac są dostępne pod linkiem
https://drive.google.com/drive/folders/1xzF70Z7wBLpto6tM_8VMvHHo_W8TfVHX?usp=sharing