PONIEDZIAŁEK  04.05

 

Witam,  gotowi do zabawy, zaczynamy.

 

Krąg tematyczny: KTOŚ NAM NIEBO POMALOWAŁ. WITAJ, TĘCZO KOLOROWA!

 

1.Mamao tato przeczytaj dziecku opowiadanie Cz. Janczarskiego o misiu pt. “I ja też urosnę”

W nocy padał deszcz. „Spójrz, Uszatku – powiedziała Zosia – jak wszystko wyrosło po deszczu. Rzodkiewka

na grządce, trawy i chwasty...”. Uszatek przyglądał się trawkom, dziwił się i kręcił głową. A potem fikał koziołki. Nie zauważył, jak nadpłynęła chmura i zakryła słońce. Dopiero jak lunął rzęsisty deszcz, Uszatek zerwał się na równe nogi i chciał biec do domu. Ale pomyślał: „Pada deszcz, znów wszystko będzie rosnąć to i ja urosnę po deszczu. Postoję na dworze. Chciałbym być taki jak Duży Niedźwiedź z lasu”. Stanął niedźwiadek na środku trawnika. „Rech, rech, rech...” – usłyszał koło siebie. – To zielona żabka – pomyślał. – Ona chce też urosnąć.

Majowy deszcz trwał krótko. Błysnęło słońce, zaświergotały ptaki, zalśniły na liściach srebrne kropelki. Miś stanął na czubkach łapek i zawołał: „Zosiu, Zosiu, ja urosłem!”. „Rech, rech, rech! – zaśmiała się żabka. – Jaki ty jesteś śmieszny, Misiu! Wcale nie urosłeś, za to strasznie zmokłeś...”

 

By pobudzić wyobraźnię dziecka, rodzic zachęca  do poszukiwania odpowiedzi na pytania:

– Czy po majowym deszczu dzieci rosną?

– Czemu sprzyja wiosenny deszcz?

– Komu jest potrzebny?

 

2.Zabawa ruchowa z ćwiczeniami równowagi pt. „Omiń kałuże”. Należy rozłożyć  na podłodze kartki lub gazety– „kałuże”. Dziecko biega swobodnie wokół nich, stara się je ominąć lub przeskoczyć. Kto nadepnie na kartkę – „kałużę”, odchodzi na bok, żeby wyschnąć.  Żeby szybciej wyschnąć, dziecko kręci się dookoła własnej osi jak wiatraczek, i znów biega.

 

3.Zapraszam do obejrzenia filmu pt.”Tęcza dla dzieci malowana różdżką”. Po obejrzeniu spróbujcie narysować tęczę.

https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU

 

4.Zestaw zabaw ruchowych. 

Zapraszam do wspólnej zabawy proponuje otwórzcie okno. 

Dzieci i pszczoła.

Dziecko biega swobodnie po pokoju - łące. Na hasło “pszczoła leci”, ucieka do domu (w wyznaczone wcześniej miejsce), a na hasło” pszczoła odleciała”, wraca na łąkę. (zamiana ról).

Kwiatek rośnie.

Dziecko w przysiadzie, z opuszczoną głową, powoli podnosi się do wyprostu i wyciąga ręce do góry .

Zrywanie kwiatów.

Dziecko chodzi po łące i robiąc skłon zrywa kwiaty( raz lewą ręką,raz prawą ręką) 

Omijanie pokrzyw.

Dziecko maszeruje z wysokim unoszeniem kolan, w wysokiej trawie i między pokrzywami.

Wiatr kołysze trawą.

Dziecko klęczy, ręce ma opuszczone wzdłuż ciała. Wykonuje rytmiczne skłony tułowia w lewą  i  prawą stronę.

Zajączki skaczą po łące.

Dziecko naśladuje skoki zajączków (musi oprzeć całe dłonie przed sobą na ziemi i podciągnąć nogi do rąk). Skoki te należy przeplatać chwilami odpoczynku, np. w siadzie skrzyżnym – zajączki nasłuchują.  

Przekraczanie linki.

Linka jest uwiązana między krzesłami 30 cm nad ziemią. Dziecko przekracza linkę  pod i nad tak, by jej nie dotknąć.

Marsz po pokoju  przy wybranej piosence.

 

Po ćwiczeniach łyk wody i jakaś zdrowa przekąska, może np. marchewka :) 

 

Mail na którego proszę przesyłać zdjęcia  z podjętych aktywności przez dzieci. olszczynska.a@gmail.com

Zdjęcia z wykonanych prac są dostępne pod linkiem 

https://drive.google.com/drive/folders/1xzF70Z7wBLpto6tM_8VMvHHo_W8TfVHX?usp=sharing