PONIEDZIAŁEK 20.04

 

Krąg tematyczny: STOP! ZABRANIAM! ZAKAZUJĘ! ŚMIECI W WORKI SIĘ PAKUJE! 

 

1.Słuchanie piosenka Śpiewające Brzdące pt. “ Nasza planeta”

   https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

 

2.Rozwiązanie zagadki słownej 

   O tym wiedzą wszystkie dzieci,

   że do kosza wrzucamy … (śmieci).

 

3.Wysłuchanie wiersza W. Broniewskiego pt.„Kosz na śmieci”

Rodzic czyta wiersz, zachęca dziecko do uważnego słuchania.

 

Kosz na śmieci

Jestem sobie kosz na śmieci

do mnie, do mnie chodźcie dzieci.

Stoję sobie przy tym świerku.

Pełno chciałbym mieć papierków.

 

Rodzic zadaje pytania:

– Gdzie stoi kosz na śmieci?

– Na co czeka?

– Dlaczego trzeba wrzucać papiery do kosza?

– Czy zawsze o tym pamiętacie?

– Jak wyglądają kosze na śmieci, czy łatwo je znaleźć i rozpoznać?

 

4.Po rozmowie dzieci rysują ilustrację do wiersza – las, choinki i kosz na śmieci przy drzewie.

 

5.Zabawa naśladowcza pt. „Wielkie sprzątanie”.

Dziecko do dowolnej muzyki  za pomocą ruchu i gestów  naśladuje czynności związane ze sprzątaniem np. mycie okien, ścieranie kurzu, mycie podłogi.

 

6.W czasie kiedy mamy mało ruchu na świeżym powietrzu otwórzmy okno i razem poćwiczmy.:) 

Rodzic jak n-l pokazuje ćwiczenie i  razem ze swoim dzieckiem ćwiczy. Dziecko maszeruje i dostaje laskę gimnastyczną (może być rolka po ręczniku papierowym, lub to co mamy dostępne).

Rodzic mówi: Jesteś ogrodnikiem, będziesz sadzić kwiaty!

- „Wyrównywanie ziemi– siad klęczny, wysuwanie laski jak najdalej do przodu i przysuwanie do siebie; przerwa – plecy proste, laska leży z przodu. Ćwiczenie można  powtórzyć kilka razy.

- „Przygotowywanie dołków”– dziecko maszeruje wzdłuż pokoju; co dwa kroki „robią dołek” – stukają laską w podłogę; powrót – laska w drugiej ręce; na końcu sali odkładają laski na podłogę.

- „Sadzenie nasion” – dziecko maszeruje wzdłuż pokoju; co dwa kroki wykonują skłon na prostych nogach i „sadzi nasionka”, najpierw prawą ręką, w drodze powrotnej – lewą. – Teraz w swoim ogródku namalujecie piękną, dużą tęczę.

- „Malowanie tęczy” – siad skrzyżny,  dziecko trzyma laskę oburącz, wysoko nad głową; wykonuje skłony w prawo i w lewo; odpoczynek – ręce opuszczone. Ćwiczenie można powtórzyć kilka razy. 

  Rodzic zbiera laski, a na podłodze rozkłada kartki w czterech kolorach: czarne, żółte, niebieskie i zielone. Pod ścianą ustawia cztery kosze oznaczone takimi kolorami, jak kartki papieru. – Aby wokół było czysto, musicie pozbierać wszystkie            śmieci i posegregować do pojemników.

- „Segregowanie śmieci” – na sygnał szklane butle mój kolego - wrzuć do wora zielonego /podnoszą zieloną kartkę i wrzucają do odpowiedniego kosza. A papiery? Do którego? Papiery do niebieskiego. /podnoszą niebieską kartkę. A plastiki?          Gdzie mam wrzucić? Tam gdzie metal- worek żółty. /podnoszą żółtą kartkę. A zmieszane? Do którego? - Wrzuć zmieszane do czarnego. /podnoszą czarną kartkę. 

  – Las jest już czysty i piękny. Biegają w nim zadowolone zwierzęta, latają ptaki. Pospacerujcie i popatrzcie. Dziecko  maszeruje. Kiedy usłyszy nazwę zwierzęcia, odpowiednio reaguje.

 - „Zwierzęta w lesie” – zajączki – skoki obunóż, kolana lekko ugięte; sowa – bieg, wymachy szeroko rozłożonymi rękami; żabki – przysiad podparty, dłonie na podłodze między nogami, podskoki; jeże – leżenie na boku, głowa schowana w                 ramiona, kolana podciągnięte pod brodę; ćwiczenia można powtórzyć kilka razy, zmieniając kolejność. 

   – Teraz, po sprzątaniu i spacerze, możecie odpocząć. Rodzic włącza muzykę relaksacyjną lub nagrane odgłosy lasu, a dzieci odgrywają opowieść.

   Kładziecie się na trawie, zamykacie oczy. Oddychajcie głęboko, wciągając powietrze nosem i wypuszczając ustami. Las tak pięknie pachnie. Leżycie cichutko i nasłuchujecie ptaków. Odpoczywają wasze ręce i nogi. Leżycie bez ruchu. Stajecie         się  jakby częścią lasu. Niestety, czas wracać. Wstajecie i maszerujecie do domu.

 

Mail na którego proszę przesyłać zdjęcia  z podjętych aktywności przez dzieci.olszczynska.a@gmail.com

Drodzy rodzice dziękuję za fantastyczną współpracę, jesteście prawdziwym wzorem do naśladowania.

Kochane przedszkolaki sprawiacie mi wyjątkową radość wykonując perfekcyjnie zadania.

Miłej  zabawy !!!

Zdjęcia z wykonanych prac są dostępne pod linkiem 

https://drive.google.com/drive/folders/1xzF70Z7wBLpto6tM_8VMvHHo_W8TfVHX?usp=sharing