CZWARTEK  23.04.

 

1.Piosenka na powitanie pt. “Wszyscy są…”- dzieci znają piosenkę zapraszam do wspólnej zabawy.

Wszyscy są!  Witam was ! 

Zaczynamy, już czas. 

Jestem ja, Jesteś ty, 

Raz, dwa, trzy. 

 

2.Zabawa dydaktyczna, pt. „Wielkie sprzątanie małego świata”.

Rodzic chowa do torby różne zabawki  ( np. samochody, klocki, piłki, naczynia  z serwisu dla lalek itp.) tak, aby dziecko nie widziało co jest wkładane do torby.  Następnie dziecko po dotyku próbuje odgadnąć co to za przedmiot, po wyjęciu z torby wszystkich zabawek, wspólnie  zastanówcie  się w jaki sposób można uporządkować zgromadzone przedmioty np. według rodzaju zabawek (samochody, naczynia itd.), kolorów (czerwone, niebieskie, czarne itd.), wielkości (małe duże, średnie). Na zakończenie dziecko odkłada zabawki na miejsce. 

 

 3.Zabawa ruchowa pt. “Wyruszamy na wycieczkę” 

- Idziemy przez las - marsz w miejscu z jednoczesną  pracą  rąk,

- Przeskakujemy strumyk - przeskakujemy przez np.  gazetę lub maskotki,  

- Zbiegamy z górki - biegając po dywanie robimy  małe kroczki,

- Odpoczywamy po wyprawie - kładziemy się na dywanie i odpoczywamy.

 

4.Zabawa badawcza pt. “Co pływa, a co tonie?”.

Do przeprowadzenia doświadczenia potrzebna będzie miska z wodą oraz różne przedmioty dostępne w domu ( kartka papieru, klocek,  plastelina,   piórko, guzik, nakrętka od butelki,  gąbka itp.) Sprawdźcie co się stanie z kartką papieru  gdy położycie ją na wodzie?  Czy tonie czy utrzymuje się na wodzie? Po kolei wkładajcie różne przedmioty do wody i ustalcie które toną, a które pływają?

 

 5.Zabawa logopedyczna  pt. „Krasnoludek w buzi”.

Rodzic czyta opowiadanie i razem z dzieckiem wykonuje ćwiczenia.

Pewnego dnia krasnoludek, który mieszka u każdego w buzi, robił wielkie porządki.

Najpierw umył dokładnie ściany (przesuwamy językiem po wewnętrznej powierzchni lewego, potem prawego policzka). Potem umył sufit (przesuwamy język po podniebieniu w przód i w tył). Podłoga też była brudna, więc umył ją bardzo dokładnie (język opuszczony jak najniżej myje dolne dziąsła). Okna też musiały zostać umyte. Najpierw umył je od zewnątrz, a potem od środka (język wędruje po stronie zewnętrznej, a potem wewnętrznej zębów). Potem umył schody w przedsionku (język przesuwa się w stronę dolnej wargi i wysuwa na brodę). Komin też musiał zostać wyczyszczony (język wysuwa się w kierunku wargi górnej i nosa). Kiedy spostrzegł z okna przechodzącą sąsiadkę, pomachał jej ściereczką (język wędruje z jednego kącika ust do drugiego).

Na koniec wytrzepał dywany (wyciągnięty język, pochylenie głowy i potrząsania nią). W ten sposób cały dom został wysprzątany.

Uwaga! W czasie ćwiczeń usta powinny być szeroko otwarte.

 

Film edukacyjny pt. “Ekokultura” - ma na celu kształtowanie świadomości ekologicznej przedszkolaków.

https://www.youtube.com/watch?v=6jIaQJIaNCs&fbclid=IwAR0f4yTkV96jTcGaWm5yFBYkvhmolNabccxpcrM23vziPT3UNEjsClCPssA

 

Zadanie dla chętnych  

Proponuję wspólne wykonanie instrumentu muzycznego z surowców wtórnych dostępnych w domu. To zadanie będzie źródłem świetnej zabawy przy okazji możliwość  dania drugiego życia odpadom. Dzięki tej zabawie dziecko dowie się, co to jest recykling?

Przygotowałam małą niespodziankę (piękne uśmiechy moich przedszkolaków)

https://padlet.com/julia280/cg196qyl4g4bqv4r

 

Brawo dzieci, dajecie mi powody do radości.

Mail na którego proszę przesyłać zdjęcia  z podjętych aktywności przez dzieci.

olszczynska.a@gmail.com

Zdjęcia z wykonanych prac są dostępne pod linkiem 

https://drive.google.com/drive/folders/1xzF70Z7wBLpto6tM_8VMvHHo_W8TfVHX?usp=sharing