ŚRODA 24.06

 

1. Poranne zabawy ruchowe zestaw nr 20

 

2. „Letnie motyle” – zabawa ruchowa.

Dziecko stojąc wyciąga przed siebie proste ręce złączone dłońmi. To samo robi rodzic. Przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej rodzic zaczyna rysować leniwą ósemkę (syfra osiem w poziomie). Dzieci naśladują jego ruchy. Na końcu rodzic – ,,dolatuje” do obrazka przedstawiającego wiejskie podwórko.

 

3. „Na wsi” – praca z obrazkiem.

Rodzic zadaje pytanie: Jak można spędzić wakacje na wsi?; Czy dzieci mogą pomagać dorosłym w pracach polowych?; Jak bezpiecznie można bawić się na wiejskim podwórku?

 

4. „Orzemy pole” – zabawa ruchowa.

Dziecko jest rolnikiem i prowadzi traktor (w pasie ma przełożoną szarfę lub hula-hoop). Rodzic stoi za rolnikiem i jest pługiem i (trzyma się obiema rękami za szarfę lub hula-hoop).

Dziecko-rolnik maszeruje po sali, zaś rodzic idzie wolniej i stawia opór. Następuje zamiana ról.

 

5. „Kurczątka do kurnika” – zabawa muzyczno-ruchowa.

Rodzic rozkłada na podłodze gazetę dla dziecka, które będzie domkiem – kurnikiem. Dziecko zajmują miejsce na gazecie i kuca. Gdy usłyszy melodię piosenki Kurczątka biega po sali i naśladują małe kurczątka – chodząc po całej sali i naśladując dziobanie ziarenek. Na przerwę w muzyce powraca do swojego domku i odpoczywa.

 

6. Lato – gimnastyka buzi i języka.

NRodzic czyta tekst, dzieci wykonują odpowiednie ruchy.

Lato

Joanna Graban

Zbliża się lato. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dzieci naśladują głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak lata. Jechał na koniu („kląskają”, uderzając szerokim językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (wymawiają kle, kle). Zatrzymał się na leśnej polanie (wymawiają prr). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizują wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonują krótki wdech nosem, chwilę zatrzymują powietrze – bezdech – i długo wypuszczają ustami). Było ciepło i przyjemnie (uśmiechają się rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły letnie kwiaty. Pachniało latem (dzieci oddychają głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami) języczek pochylił się i powąchał kwiaty (wdychają powietrze nosem, wydychając ustami) i kichnął (kichają wymawiając apsik). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (ziewają; przeciskają język między złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu („kląskają”, uderzając szerokim językiem o podniebienie).

trzylatek

 

7. „Przejście przez tunel” – zabawa ruchowa na czworakach.

Rodzic staje w rozkroku i wykonuje skłon, robiąc tunel a dziecko czołgając się pełznie przez tunel.