WTOREK 23.06
1. Poranne zabawy ruchowe nr 20
2. Pociąg krasnoludków – osłuchanie z piosenką.
Pociąg krasnoludków
sł. Andrzej Koszewski
muz. Antoni Sikorski
Ze stacyjki siedmiu smutków
Rusza pociąg krasnoludków
Maszynista z kozią bródką
Zagwizdał cichutko
Wyruszają na wycieczkę
Zaczynają w drodze sprzeczkę
Czy ma pociąg jechać z planem
Czy może w nieznane
trzylatekJeden prosi do Warszawy
Drugi woła Huta Nowa
Trzeci chce wziąć kurs na Sopot
To ci mieli kłopot
Dwóch w pociągu łowi ryby
Ten na niby zbiera grzyby
Gdy się jeden z drugim kłócił
Pociąg się wywrócił.
Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje pytania dotyczące treści.
3. Zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence Pociąg krasnoludków
– „Pociąg krasnoludków” – improwizacja ruchowa do piosenki. Dziecko z rodzicem ustawione w pociąg naśladują czynności wykonywane przez krasnoludki w piosence.
– „Rytmiczne echo” – akcentowanie metrum – wg fragmentów piosenki: rodzic podaje rytm, zadaniem dzieci jest go powtórzyć.
– „Rytmizowanie teksu piosenki”:
° klaskanie z równoczesnym recytowaniem tekstu;
° równoczesne maszerowanie i recytowanie tekstu;
° równoczesne klaskanie, maszerowanie po obwodzie koła z recytacją tekstu.
– ,,Cicho – głośno” – wszyscy razem śpiewają cichutko zwrotki piosenki, zaś refren bardzo głośno – i na odwrót.
4. „Gdzie jedziemy na wakacje?” – zabawa słownikowa.
Rodzic rozmawia z dzieckiem, gdzie można wybierać się na wakacje. Dzieci opowiadają na podstawie własnych doświadczeń lub obrazków zgromadzonych przez rodzica.
5. „W górach” – praca z obrazkiem.
Dzieci opisują wygląd gór, ich kształt, kolory oraz sposób spędzania czasu wolnego.
6. „Pociągi jadą w góry” – zabawa ruchowa pobudzająco-hamująca.
Dziecko porusza się według rytmu podanego przez rodzica: szybki rytm, to pociąg pospieszny, gdy średnio – pociąg osobowy, a gdy wolno – pociąg towarowy.