WTOREK 23.06

 

1. Poranne zabawy ruchowe nr 20

 

2. Pociąg krasnoludków – osłuchanie z piosenką.

Pociąg krasnoludków

sł. Andrzej Koszewski

muz. Antoni Sikorski

Ze stacyjki siedmiu smutków

Rusza pociąg krasnoludków

Maszynista z kozią bródką

Zagwizdał cichutko

Wyruszają na wycieczkę

Zaczynają w drodze sprzeczkę

Czy ma pociąg jechać z planem

Czy może w nieznane

trzylatekJeden prosi do Warszawy

Drugi woła Huta Nowa

Trzeci chce wziąć kurs na Sopot

To ci mieli kłopot

Dwóch w pociągu łowi ryby

Ten na niby zbiera grzyby

Gdy się jeden z drugim kłócił

Pociąg się wywrócił.

Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje pytania dotyczące treści.

 

3. Zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence Pociąg krasnoludków

 

– „Pociąg krasnoludków” – improwizacja ruchowa do piosenki. Dziecko z rodzicem ustawione w pociąg naśladują czynności wykonywane przez krasnoludki w piosence.

– „Rytmiczne echo” – akcentowanie metrum – wg fragmentów piosenki: rodzic podaje rytm, zadaniem dzieci jest go powtórzyć.

– „Rytmizowanie teksu piosenki”:

° klaskanie z równoczesnym recytowaniem tekstu;

° równoczesne maszerowanie i recytowanie tekstu;

° równoczesne klaskanie, maszerowanie po obwodzie koła z recytacją tekstu.

– ,,Cicho – głośno” – wszyscy razem śpiewają cichutko zwrotki piosenki, zaś refren bardzo głośno – i na odwrót.

 

4. „Gdzie jedziemy na wakacje?” – zabawa słownikowa.

 Rodzic rozmawia z dzieckiem, gdzie można wybierać się na wakacje. Dzieci opowiadają na podstawie własnych doświadczeń lub obrazków zgromadzonych przez rodzica.

 

5. „W górach” – praca z obrazkiem.

Dzieci opisują wygląd gór, ich kształt, kolory oraz sposób spędzania czasu wolnego.

 

6. „Pociągi jadą w góry” – zabawa ruchowa pobudzająco-hamująca.

Dziecko porusza się według rytmu podanego przez rodzica: szybki rytm, to pociąg pospieszny, gdy średnio – pociąg osobowy, a gdy wolno – pociąg towarowy.