PONIEDZIAŁEK 22.06

 

TEMAT : "CZEKAMY NA WAKACJE"

 

1. „Zabawy z Tupem” – zabawa ruchowa kształtująca spostrzegawczość słuchową z wykorzystaniem tekstu.

Dzieci na słowo Tup – podskakują, zaś na słowo przedszkole obracają się dookoła własnej osi. Rodzic czyta dzieciom tekst: W naszym przedszkolu jest bardzo wesoło. W naszych salach jest dużo zabawek i jest Tup. Razem z Tupem przez cały rok poznawaliśmy ciekawe rzeczy, wiele umiemy i już po wakacjach pójdziemy do starszej grupy. Przedszkole będzie na nas czekało, Tup też będzie tęsknił za nami, tak jak my za Tupem. Nasza Pani powiedziała, że w przyszłym roku Tup również zagości w naszej sali i będzie z nami poznawał nowe rzeczy. Przedszkole to fajne miejsce, nikt w nim nie płacze, wszyscy razem się bawią.

 

2. „Jaka to melodia” – zagadki słuchowe. Rodzic odtwarza melodię wybranych piosenek, które dzieci poznawały w ciągu całego roku. Dzieci najpierw odgadują tytuł, a potem wspólnie śpiewają piosenkę, tańczą przy jej melodii.

 

3. Poranne zabawy ruchowe nr 20.

– ,,W góry lub nad morze”. Dzieci swobodnie maszerują po sali. Na hasło: W góry! dzieci naśladują marsz po górach lub wspinaczkę (wysoko unoszą kolana i wyciągają ręce w górę). Na hasło: Nad morze! dzieci naśladują ruchy pływania.

– ,,Kolory” – Rodzic rozkłada na podłodze kolorowe szarfy (żółta, zielona, niebieska, czerwona) dzieci chodzą na czworakach. Rodzic wypowiada nazwę koloru. Zadaniem dzieci jest znaleźć szarfę w tym kolorze i stanąć na niej.

– ,,Pakujemy się na biwak” – zabawa uspokajająca. Dziecko siedzi skrzyżnie (plecy proste, dłonie na kolanach) i wymienia na przemian z rodzicem po jednej rzeczy, którą należy zabrać na biwak do lasu.

 

4. Na plaży – praca z wierszem J. Ratajczaka.

Na plaży

Józef Ratajczak

Chlapu-plastu, już od brzasku

Budujemy miasto z piasku

Piękne miasto nad miastami

W jakim nie mieszkamy sami

Domy barwne aż nad podziw

Fruwa się w nich, czy też chodzi?

Można by tu żyć wspaniale

Gdyby deszcz nie padał wcale

 

Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje pytania dotyczące treści: Gdzie można zbudować zamek z piasku? (Rodzic ma naprowadzić dzieci – może wykorzystać obrazek przedstawiający plaże i bawiące się dzieci); Co wykorzystujemy do budowy takiego zamku?

 

5. „Co można robić na plaży?” – zabawa słownikowa.

Rodzic zadaje dzieciom pytanie Co można robić na plaży? Pomaga dzieciom w udzielaniu odpowiedzi, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kwestie dotyczące bezpieczeństwa.

 

6. „Rekin” – zabawa z elementem biegu.

Z jednej strony sali stoi rodzic a po drugiej dziecko. Rodzic jest rekinem, który nawołuje.

R: Rybki do domu.

D: Boimy się.

R: Czego?

D: Rekina złego.

R: Płyńcie rybki do domu.

Dzieci biegną, a rekin łapie je. Ta, która zostanie złapana – jest rekinem i zamiana ról.

 

7. „Muszelki i kamyki” – zabawa dydaktyczna – układanie rytmów 2- i 3-elementowych.

Rodzic gromadzi materiał przyrodniczy i układa z dziećmi rytmy – najpierw rodzic, później dzieci. Wszyscy razem sprawdzają poprawność wykonania zadania.

 

8.„Zamek z piasku” – konstruowanie budowli z piasku z wykorzystaniem materiałów przyrodniczych.