1. Chcę być Świętym Mikołajem.
Dziecko: dzieli wyrazy na sylaby, zauważa zmiany w przyrodzie, bierze aktywny udział w zabawie, przestrzega zasad grupy, odnajduje rymy i je wypowiada, odczytuje imiona, słucha poleceń nauczyciela, odpowiada na pytania, wypowiada się pełnymi zdaniami na temat obrazka, tańczy do muzyki, przestrzega zasad dobrej zabawy, ćwiczy spostrzegawczość, zna sposoby pomocy innym, zna znak graficzny cyfry 6,przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi, zachowuje bezpieczeństwo w czasie spaceru, układa wspólnie z innymi zdania, liczy słowa w zdaniach, szybko reaguje na zmianę tempa w muzyce, rozwija kreatywność i twórczość, dba o porządek w miejscu pracy, jest precyzyjne w wykonaniu zadania grafomotorycznego, bawi się zgodnie z innymi, rysuje i koloruje wg wzoru, rozpoznaje znak graficzny litery R,r, pisze literę R,r po śladzie, rozpoznaje je wśród innych liter.
2. Pada śnieg – Święta tuż, tuż.
Dziecko: wypowiada się nt cech charakterystycznych dla zimy, zna historię choinki, tworzy dłuższe wypowiedzi, rysuje świecą na określony temat, starannie wykonuje pracę plastyczną, jest twórcze w wypowiedziach, aktywnie uczestniczy w zabawie, nazywa rozpoznane dźwięki, układa bałwanka z elementów tworząc jego postać, zna i wymienia właściwości śniegu, interesuje się zjawiskami przyrodniczymi, śpiewa poznaną piosenkę, liczy słowa w wypowiadanych zdaniach, zna znak graficzny cyfry 7, przelicza liczebnikami porządkowymi w zakresie 7 i więcej, poprawnie posługuje się przyborem nietypowym, samodzielnie podejmuje decyzje odnośnie zabaw, współpracuje z innymi dziećmi, podaje wyraz na określoną literę i układa zdanie z tym wyrazem.
3. Zbliżają się Święta.
Dziecko: zna tradycje świąt Bożego Narodzenia, śpiewa kolędy, ubiera choinkę, wypowiada się na temat tradycji kultywowanych w domu, odwołuje się w wypowiedziach do własnych przeżyć, łączy paski papieru tworząc łańcuch, posługuje się określeniami długości, klasyfikuje przedmioty, stara się precyzyjnie rysować po śladzie, bawi się we właściwy sposób nie wywołujący hałasu, przelicza głoski w słowach, rozróżnia dźwięki wysokie i niskie, tworzy dłuższe wypowiedzi, przestrzega ustalonego kodeksu przedszkolaka, rozpoznaje i nazywa figury geometryczne płaskie, wymienia cechy poszczególnych figur, aktywnie uczestniczy w zajęciach, wycina poszczególne elementy swojej pracy, bezpiecznie bawi się na śniegu, szanuje wytwory prac innych, zauważa zmiany w zimowym krajobrazie, układa zdania z nazwą jednego lub kilku przedmiotów.
Piosenka: „Mikołaj”
I. Już Mikołaj jedzie drogą
przytupuje lewą nogą
przytupuje nogą prawą
wszystkie dzieci biją brawo
II. Dziś Mikołaj szuka dzieci
zaraz prezent do nich wleci
Wszyscy dzisiaj świętujemy
za prezenty dziękujemy