CZWARTEK 23.04 „W PACANOWIE KOZY KUJĄ”

 

1.„Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia usprawniające narządy mowy.

„Uciekające główki kapusty” – ćwiczenia oddechowe. Dzieci nabierają powietrze nosem do brzucha, a następnie wypuszczają je buzią, dmuchając na małe kawałki waty. Starają się je przesunąć.

„Mała kózka” – ćwiczenia ortofoniczne. Dzieci naśladują odgłosy wydawane przez kozę – meee.

„Przysmaki kózki” – ćwiczenia języka i policzków. Dzieci udają gryzienie trawy, a następnie jej przeżuwanie z zamkniętymi ustami.

 

2. Zestaw zabaw porannych (poniedziałek)

 

3.Koziołek Matołek – słuchanie wiersza Z. Dmitrocy.

 

Koziołek Matołek

Nie boi się przygód,

Bo przywykł od dziecka

Do różnych niewygód.

Po świecie szerokim

Samotnie się włóczy,

Lecz życie go jakoś

Niczego nie uczy…

trzylatekNawet matoł ma swój rozum,

Prawda stara jak świat,

Kiedy śmiejesz się z koziołka,

Śmiejesz się ze swoich wad.

Koziołek Matołek

Bez przerwy ma pecha,

Lecz on się nie żali

I wciąż się uśmiecha.

Nawet matoł ma swój rozum…

Nie grzeszy urodą,

Mądrością nie grzeszy,

A jednak powszechną

Sympatią się cieszy.

Nawet matoł ma swój rozum…

Po wysłuchaniu rodzic zadaje pytania dotyczące treści:

Kto był bohaterem wiersza?;

Jaki był Koziołek Matołek?;

Czym różnił się Koziołek Matołek od innych kóz?;

Czy znacie bajkę o tym koziołku?

 

4.„Bajka o Koziołku Matołku” – oglądanie filmu lub książki z ilustracjami przedstawiającymi koziołka Matołka.

 

5.„Szorty koziołka” – praca plastyczna.

Rodzic przygotowuje kontur szortów. Dzieci wyklejają kolorowym czerwonym papierem szorty Koziołka Matołka.

 

6.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16.

Część wstępna

– „Szybko wolno” – zabawa ożywiająca.

Rodzic akompaniuje dzieciom na bębenku. Gdy podaje tempo wolne, dzieci maszerują; na tempo szybkie – biegają.

Część główna

– „Sprzątamy salę” – zabawa bieżna z elementami gimnastyki korekcyjnej.

Rodzic rozkłada na dywanie obręcze hula-hop, woreczki i szarfy. Dzieci na boska biegają po sali. Na sygnał  podbiegają do woreczków i chwytają je stopami. Ich zadaniem jest włożenie woreczków do obręczy. To samo mają zrobić z szarfami.

– „Shrek i osioł” – zabawa z elementem chodzenia na czworakach.

Dzieci maszerują wysoko wspięte na palcach – udają duże ogry. Na hasło: Osioł! chodzą na czworakach – są osłami.

–„Rycerze i księżniczki” – zabawa z elementem biegu.

Rodzic rozdaje dzieciom laseczki gimnastyczne. Dzieci udają, że są rycerzami, a laski to ich konie. Rycerze poruszają się po całej sali.

– „Skok przez płot” – zabawa z elementem skoku.

Rodzic układa płot (dwie skakanki ułożone równolegle w odległości ok. pół metra). Dzieci mają za zadanie przeskoczyć płot.

Część końcowa

– „Czyste powietrze” – ćwiczenia oddechowe.

Dzieci leżą na plecach. Wciągają powietrz nosem i wypuszczają ustami.