ŚRODA  15.04

 

1.Pomysły na zmysły „Złap to , co stuka, puka, szeleści”

   Przygotowanie: przedmioty , którymi można stukać (np. dwa drewniane klocki lub dwie   kredki), szeleści ( kawałek gazety, opakowanie po czekoladzie), gwizdać ( np. gwizdek), szumieć (np. piasek w plastikowym opakowaniu). Zadbaj aby te     przedmioty były dość drobne, by mieściły się w dłoni dziecka. Ustaw te przedmioty przed dzieckiem. Zadaniem dziecka jest uważne słuchanie twoich poleceń. Kiedy powiesz: Złap to , co stuka (puka, szeleści, szumi)dziecko jak szybciej ma             znaleźć odpowiedni przedmiot i zaprezentować ,jaki dźwięk wydaje.

 

2.Opowieść ruchowa „ W górę i w dół”

  Przygotuj z dzieckiem emblemat słońca i księżyca.Rodzic wprowadza dziecko w zabawę, tłumacząc: Jak już wiesz, aby zwierzęta, rośliny i ludzie mogli urosnąć, potrzeba czasu. Ten czas można odmierzyć upływającymi dniami i nocami. Kiedy        świeci słońce, jest dzień, a kiedy na niebie pojawia się księżyc, jest noc. Następnie rodzic rozpoczyna opowieść o tym , co się dzieje podczas dnia, a co podczas nocy, np. Jest dzień, na niebie świeci piękne słońce, dzieci idą do przedszkola ( mam    nadzieję, że niedługo J). W tym czasie dziecko podnosi emblemat Słońca i wysoko podnosi ręce, wspina się na paluszki i porusza dłonią w górze , udając promyki słoneczne. Kiedy rodzic opowiada o nocy, dziecko zamienia emblemat  na Księżyc.

 

3.„ Kto jest ode mnie wyższy?”- mierzenie i porównywanie wzrostu wśród członków rodziny. Ustawiamy się od najniższego do najwyższego lub odwrotnie.

 

4. Słuchanie piosenki „ Hop! Do góry”

    Już spodnie są za krótkie i bluza jest za ciasna,

    Z rajstopek mi paluszek wystaje,

    Piżamka jest za mała, a bucik ulubiony

    Poruszać mi palcami nie daje.

 

 R. Do góry , hop do góry! Urosnę ponad chmury,

     Przerosnę najpierw mamę, a potem tatę też.

     Do góry, hop do góry! Urosnę ponad chmury,

     Przerosnę moją babcię i może dziadka też.

     Ja rosnę , nadal rosnę, z jesieni , aż na wiosnę,

     Co roku świat się ,mniejszy wydaje.

     Do półek już najwyższych w pokoju mym dosięgam,

     A czas mi centymetrów dodaje.

R.  do góry, hop do gór!...............

 

5.Dowolna interpretacja ruchowa treści piosenki.

 

6.Praca z kolorowanką „ Czyja to koszulka”

    Przygotuj dwa szablony –małej i dużej koszulki.

    Mała koszulkę pomalować na niebiesko( malowanie palcami).

    Dużą koszulkę,( mieszamy dwa kolory żółty i niebieski) i dziecko przekonuje się , z jakich      barwa powstaje kolor zielony i maluje nim dużą koszulkę.

 

7.Zabawa naśladowcza  „ Pranie”.

   Dzieci naśladują pranie na tarce oraz wieszanie ubrania