ŚRODA 15.04
1.Pomysły na zmysły „Złap to , co stuka, puka, szeleści”
Przygotowanie: przedmioty , którymi można stukać (np. dwa drewniane klocki lub dwie kredki), szeleści ( kawałek gazety, opakowanie po czekoladzie), gwizdać ( np. gwizdek), szumieć (np. piasek w plastikowym opakowaniu). Zadbaj aby te przedmioty były dość drobne, by mieściły się w dłoni dziecka. Ustaw te przedmioty przed dzieckiem. Zadaniem dziecka jest uważne słuchanie twoich poleceń. Kiedy powiesz: Złap to , co stuka (puka, szeleści, szumi)dziecko jak szybciej ma znaleźć odpowiedni przedmiot i zaprezentować ,jaki dźwięk wydaje.
2.Opowieść ruchowa „ W górę i w dół”
Przygotuj z dzieckiem emblemat słońca i księżyca.Rodzic wprowadza dziecko w zabawę, tłumacząc: Jak już wiesz, aby zwierzęta, rośliny i ludzie mogli urosnąć, potrzeba czasu. Ten czas można odmierzyć upływającymi dniami i nocami. Kiedy świeci słońce, jest dzień, a kiedy na niebie pojawia się księżyc, jest noc. Następnie rodzic rozpoczyna opowieść o tym , co się dzieje podczas dnia, a co podczas nocy, np. Jest dzień, na niebie świeci piękne słońce, dzieci idą do przedszkola ( mam nadzieję, że niedługo J). W tym czasie dziecko podnosi emblemat Słońca i wysoko podnosi ręce, wspina się na paluszki i porusza dłonią w górze , udając promyki słoneczne. Kiedy rodzic opowiada o nocy, dziecko zamienia emblemat na Księżyc.
3.„ Kto jest ode mnie wyższy?”- mierzenie i porównywanie wzrostu wśród członków rodziny. Ustawiamy się od najniższego do najwyższego lub odwrotnie.
4. Słuchanie piosenki „ Hop! Do góry”
Już spodnie są za krótkie i bluza jest za ciasna,
Z rajstopek mi paluszek wystaje,
Piżamka jest za mała, a bucik ulubiony
Poruszać mi palcami nie daje.
R. Do góry , hop do góry! Urosnę ponad chmury,
Przerosnę najpierw mamę, a potem tatę też.
Do góry, hop do góry! Urosnę ponad chmury,
Przerosnę moją babcię i może dziadka też.
Ja rosnę , nadal rosnę, z jesieni , aż na wiosnę,
Co roku świat się ,mniejszy wydaje.
Do półek już najwyższych w pokoju mym dosięgam,
A czas mi centymetrów dodaje.
R. do góry, hop do gór!...............
5.Dowolna interpretacja ruchowa treści piosenki.
6.Praca z kolorowanką „ Czyja to koszulka”
Przygotuj dwa szablony –małej i dużej koszulki.
Mała koszulkę pomalować na niebiesko( malowanie palcami).
Dużą koszulkę,( mieszamy dwa kolory żółty i niebieski) i dziecko przekonuje się , z jakich barwa powstaje kolor zielony i maluje nim dużą koszulkę.
7.Zabawa naśladowcza „ Pranie”.
Dzieci naśladują pranie na tarce oraz wieszanie ubrania