WTOREK  14.04

 

1. Masażyk, zabawa relaksacyjna z tekstem „ Tańcowały dwa Michały”.

Rodzic z dzieckiem siedzi jedno za drugim, tak aby jedna osoba mogła masować plecy drugiej. Rodzic przedstawia dziecku tekst i demonstruje ruchy masażu ( rodzic rytmicznie przebiera palcami po plecach dziecka, zataczając jednym palcem duże koła, drugim szybciej małe koła, następuje zmiana).

 

Tańcowały dwa Michały,

Jeden duży , drugi mały.

Jak ten duży zaczął krążyć,

To ten mały nie mógł zdążyć. ( J. Tuwim).

 

2.  Zabawa językowa „ Mały Michaś, duży Michał”.

Dziecko wymyśla imiona, ( mogą być np. imiona z naszej grupy) zaczynając od  swojego: Jestem Lenka, mała Lenka, a rodzic kontynuuje duża Lena.

 

3. „ Małe i duże”- układanie obrazków parami.

Na dywanie leżą ilustracje w kolejności losowej, przedstawiające to samo, ale w dwóch różnych rozmiarach wynikających z różnicy wieku np. koń i źrebak. Dziecko nazywa poszczególne elementy, w celu sprawdzenia czy są dziecku znane i prosi dziecko by połączyło w pary (mogą to być zwierzęta i rośliny). Rodzic dba by dziecko ułożyło obrazki w pary w sekwencji rosnącej, czyli np. sadzonka, a potem drzewko. Na koniec podsumowuje i opisuje, np. Z małego szczeniaczka wyrośnie duży pies/ Z małej roślinki wyrośnie duże drzewo. Na koniec dodaje: Z ciebie tez wyrośnie dorosły człowiek.

 

4. Zabawa ruchowa „ Cicho lub głośno”. Rodzic prosi aby dziecko zamknęło oczy. Mówi , że usłyszy teraz kroki ogromnych stóp i małych stópek, a jego zadanie polega na odgadnięciu kto idzie.

 

5. „Stopy i stópki”- obrysowywanie i kolorowanie obuwia ( może w domu znajdą państwo obuwie, które jest już za małe dla dziecka i to aktualne, można porównać ich wielkość i polecić dziecku by obrysowało obuwie i pokolorowało).

 

6. Zabawa ruchowa  „ Kroki i podskoki”. Rodzic uderza miarowo w kołatkę lub inny przedmiot. Dziecko spaceruje ,spokojnie stawiając kroki. Kiedy rodzic gra szybciej, dziecko zaczyna wykonywać podskoki. Gdy rodzic robi pauzę, dziecko szybko kuca.

 

7.  „I ja tez urosnę”- praca z opowiadaniem ( Czesław Janczarski „ Miś Uszatek i przyjaciele” s.14-15).

Rodzic czyta dziecku opowiadanie, trzymając w ręku pluszową zabawkę Misia Uszatka i odgrywa nią te kwestie, które w opowiadaniu mówi Miś.Po przeczytaniu tekstu rodzic rozpoczyna rozmowę na temat treści.

Przykładowe pytania:

Dlaczego trawa , rzodkiewka  i chwasty urosły na grządce?

Co robił uszatek, kiedy zaczął padać deszcz?

Dlaczego Miś pozostał na deszczu?

Dlaczego żabka śmiała się z Misia?

A ty jak myślisz, co możesz zrobić , aby urosnąć?