PONIEDZIAŁEK 1.06
1.Zabwa ruchowa „ Na leśną polanę”- zabawa przy muzyce.
Wyznaczamy dowolny punkt w pokoju. Podczas muzyki idą w stronę tego punktu w ściśle określony sposób., np. podskoki z nogi na noge, skoki na jednej nodze, małymi kroczkami itd.
2. Zabawa „ U wodopoju”.
Przygotowanie: papierowe kulki ( kilkanaście).
Dziecko w zabawie jest „strażnikiem”, siedzi na środku pokoju, dookoła rozsypujemy papierowe kulki- „ krople wody”, które strażnik musi pilnować. Związujemy mu oczy. Rodzic i rodzeństwo są spragnionymi wody zwierzętami. Skradają się , aby zabrać papierową kulkę. Zadaniem „ strażnika” jest wskazanie , z którego kierunku zbliża się zwierzę. Jeżeli kierunek jest dobry, przyłapane zwierzę zostaje strażnikiem.
3.„ Na całym świecie są dzieci”- słuchanie krótkich fragmentów wypowiedzi w obcych językach. Dziecko słucha krótkich nagrań mowy lub piosenek z różnych kontynentów i stara się wskazać , które z dzieci przedstawionych na obrazkach mogło nagrać swój głos. Jeśli są to proste słowa , dziecko może spróbować je powtórzyć.
4.Scenki dramowe „ Jak miło cię widzieć”.
Rodzic pyta dziecko, o czym mogły ze sobą rozmawiać dzieci z różnych stron świata, gdyby się spotkały i znały wspólny język lub w co mogłyby się pobawić. Zachęca dziecko do przedstawienia krótkich scenek z użyciem sylwet (wcześniej przygotowanych). Zachęca również do zabawy w porozumiewanie się językiem „ jumbo, jumbo”, bazujących na wskazanych dwóch słowach oraz na mimice.
5. Improwizacja ruchowe przy muzyce „ Afrykański taniec”.
Przed rozpoczęciem zabawy rodzic demonstruje z You Tube tańce plemienne i zachęca dziecko by swobodnie improwizowało taniec afrykański.
6.Spacer po najbliższej okolicy. Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.
7. Zabawa rozwijająca myślenie „ Zgadnij o kim mowa”.
Przygotowanie : sylwety dzieci z różnych kontynentów.
Przed dzieckiem rozkładamy sylwety dzieci. Prowadzący opisuje jedno dziecko z sylwety. Zaczyna od najogólniejszych cech i przechodzi do bardziej szczegółowych. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie o kim mowa i podniesienie sylwety.
8. Zabawa logarytmiczna „ Dzieci”.
Rodzic recytuje rymowankę w równym tempie. Po kilkukrotnym powtórzeniu zmienia rytm, zachęca do wymyślania własnych rytmów.
Żółte, białe i brązowe:
Buzie ładne , kolorowe.
9. Zabiegi higieniczne przed posiłkami i spacerze i zabawie.