Poniedziałek  6.04

 

ŚWIĘTA TUŻ, TUŻ...”

 

1.Domowe porządki– zabawa paluszkowa do wiersza M. Barańskiej.

 

Maciek myje talerze,

Dziecko wykonuje koliste ruchy zamkniętą dłonią, udając, że myje talerz – drugą, otwartą dłoń.

Michał serwetki pierze,

Pociera jedną pięścią o drugą.

pranie wiesza Beata,

Unosi nad głowę obie ręce i wykonuje nimi ruchy jak podczas wieszania prania.

Marcin kąty zamiata,

Udaje, że trzyma miotłę obiema rękami i zamaszyście zamiata.

Marysia wyciera kurz.

Udaje, że ściera szmatką kurz.

Ja nic nie robię – i już!

Zaplata ręce na piersiach.

 

2.„Zabawy z Tupem” – ćwiczenia słownikowe. Rodzic razem z dzieckiem wypowiada nazwy różnych przedmiotów,  dzieląc je na sylaby.

 

3. Poranne zabawy ruchowe nr 14

 -,,Ogrodnik” – dzieci rozbiegają się po całej sali. Rodzic mówi, jakie czynności wykonuje ogrodnik, natomiast dzieci ilustrują je ruchem.

- ,,Pisanki” – dzieci na sygnał rodzica biegają po całej sali. Na hasło rodzica: Pisanki! robią siad skulony.

-,,Śmigus-dyngus” –  dzieci spacerują z szarfą/chusteczką a na sygnał rodzica udają, że polewają się wodą, machając szarfami.

 

4.Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.

 

5.„Palmy i palemki” – praca z obrazkiem. Rodzic przygotowuje obrazek przedstawiający różne rodzaje palm wielkanocnych – pochodzących z różnych stron Polski. Następnie kieruje rozmową: Co znajduje się na obrazku?; Do czego one służą?; Po co je robimy?; Jakie one mają kolory?; Z jakich materiałów zostały wykonane? itp.

 

5. „Palmowa wróżka” – zabawa ruchowa. Rodzic trzyma w dłoni palmę wielkanocną. W trakcie muzyki porusza się po sali i dotyka dzieci palmą. Pierwsze dotknięcie -dziecko w siadzie skrzyżnym siada na dywanie, drugie dotknięcie wstaje(powtarzanie i zamiana ról).

 

6.„Moja palemka” – praca plastyczno-techniczna wg wzoru. Rodzic gromadzi materiał potrzebny do wykonania prostej palmy wielkanocnej: patyk (może być gałązka bazi), bazie, kilka gałązek bukszpanu, krepina, tasiemka lub gotowe bibułkowe kwiaty, taśma klejąca lub „sreberko” do owinięcia i scalenia palmy. Rodzic tłumaczy sposób wykonania pracy i kolejne etapy. Pomaga dzieciom w scaleniu kompozycji.

 

7. „Wyścigi zajączków” – zabawa ruchowa z elementem skoku. Dziecko ustawione  na wyznaczonej przez rodzica linii startu. Rodzic wyznacza również linię mety. Na sygnał dziecko skacze w stronę mety.