ŚRODA 08.04

 

1. Poranne zabawy ruchowe nr 14

 

2. Kurczątka – osłuchanie z piosenką.

Kurczątka

autor nieznany

melodia ludowa z Kieleckiego

 

Kurczątka, kurczątka

W stodole były.

Malutką dziureczką

Powychodziły.

Widziałeś chłopczyku?

    Widziałem, panie.

    Malutką dziureczką

Patrzyłem na nie.

Kurczątka, kurczątka...

Widziałaś dziewczynko?

Widziałam, panie.

Malutką dziureczką

Patrzyłam na nie.

 

Po wysłuchaniu rodzic zadaje pytania dotyczące treści:

Kto występował w piosence?;

Gdzie były kurczątka?;

Co one zrobiły?

 

Zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence.

 

– „Kurczątka do stodoły” – rodzic oznacza miejsce, które będzie domkiem – stodołą. Dzieci zajmują tam miejsce i przykucają. Gdy usłyszą melodię piosenki, rozbiegają się i naśladują małe kurczątka – ręce splecione z tyłu na plecach to ogonek. Dzieci-kurczątka kucają po całej sali i udają dziobanie ziarenek. Na przerwę w muzyce wracają do swoich domków i odpoczywają.

– „Rytmiczne echo” – akcentowanie metrum – wg fragmentów piosenki: rodzic podaje rytm, zadaniem dzieci jest go powtórzyć.

– Rytmizowanie teksu piosenki:

° klaskanie z równoczesnym recytowaniem tekstu;

° równoczesne maszerowanie i recytowanie tekstu;

° równoczesne klaskanie, maszerowanie po obwodzie koła z recytacją tekstu.

„Piosenka rodzica i dziecka” – pierwszą zwrotkę piosenki śpiewają razem, drugą śpiewa rodzic, zaś trzecią – dziecko.

 

4. ,,Kurczaczek” – na kartce z rysunkiem sylwety kurczaczka– rozprowadzanie kleju, wysypywanie kurczaka kaszką, malowanie go żółtą farbą, gdy wyschnie. Rysowanie słońca nad kurczakiem.

 

5. Dowolny taniec do piosenki.