CZWARTEK 01.04.2021
Wielkanoc tuż, tuż.
1.Rozwiąż zagadki wielkanocne.
Baranek
Położyły go obok rzeżuchy
w wielkanocnym koszyku maluchy.
Dołożyły pięć pisanek:
„Niech się cieszy, nasz...!"
Baba wielkanocna
Słodkim lukrem jest polana,
na Wielkanoc jest podana.
Koszyczek wielkanocny
W nim baranek i pisanki,
wielkanocne niespodzianki.
W nim też kurczak się ukrywa,
jak ten koszyk się nazywa?
Pisanki
Na Wielkanoc jajka zdobię,
różne szlaczki na nich robię.
Dodam także naklejanki
i tak z jajek są...
2. Zapraszam do obejrzenia filmików i zabawy plastycznej.
https://www.youtube.com/watch?v=6nhmIjS2Ptk
https://www.youtube.com/watch?v=cBwYmTZP7s4
https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg
https://www.youtube.com/watch?v=C3rMP7dFpfE
3. A teraz czas na ruch.
Część wstępna
— „Kurczęta do kurnika" — zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci poruszają się swobodnym biegiem w rytmie granym przez N. na tamburynie. Na hasło N.: Kurczęta do kurnika — dzieci biegną na miejsce wyznaczone za pomocą liny. przyjmują pozycję siadu skrzyżnego. ramiona w pozycji _skrzydełek". Na dźwięk tamburyna ponownie ruszają biegiem po sali. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie.
Część główna
— „Zajączek" - ćwiczenie wyprostne. Dzieci siedzą w kręgu w siadzie skrzyżnym (plecy wy-prostowane, ręce na kolanach). N. pośrodku koła kladzie styropianowe jajka — pisanki. Jedno dziecko wciela się w rolę zajączka. Dziecko-zajączek siedzi w środku kola, pilnuje pisanek. Ma zamknięte oczy i uważnie nasłuchuje, z której strony nadchodzi „złodziej" jajek. N. wyznacza dziecko, które próbuje zdobyć jajka. Jeżeli mu się to uda, zajmuje miejsce w środku kola i za-mienia się w zajączka. Dotychczasowy zajączek siada w kole razem z pozostałymi dziećmi. Jeżeli zajączek usłyszy, z której strony nadciąga intruz, i wskaże dłonią właściwy kierunek —obroni pisanki, a przedszkolak, który próbowal je zdobyć, wraca na swoje miejsce. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie.
— ,,Pisanki i baranki" — zabawa bieżna. Dzieci podskakują, maszerują lub biegają w rytmie gra-nym przez N. na tamburynie. Na hasło: Pisanki — układają się w leżeniu przodem, a następnie przetaczają się na plecy (turlają się jak pisanki). Na zapowiedź: Baronki — szybko dobierają się w pary i dotykają czołami jak rywalizujące ze sobą zwierzaki. Zabawę należy powtórzyć wielo-krotnie, zmieniając rytm grany na tamburynie.
— „Kacza mama" — zabawa naśladowcza. Dzieci są ustawione w rzędzie, jeden za drugim, po-ruszają się za N. — kaczq mamci Kacza mama idzie, poruszając skrzydłami — ramiona zgięte w łokciach poruszają się z góry na dół. Idzie z lekko ugiętymi kolanami. Rozgląda się na boki, wykonuje skręty szyi w lewo i w prawo. Macha szeroko rozpostartymi ramionami jak skrzydłami. Idzie w przysiadzie, trzymając się za kostki. Kolysze się z boku na bok. Dzieci-kaczuszki naśladują kaczą mamę.
— „Wyścig z pisanką" — ćwiczenie zwinności. Dzieci są ustawione w dwóch rzędach na linii „starrimeta". Przed każdym rzędem stoi pachołek. Dzieci kolejno niosą na łyżce styropiano-we jajko. okrążają pachołek i wracają do swojego rzędu. Przekazują łyżkę z jajkiem następnej osobie, a następnie ustawiają się na końcu rzędu. Zabawa trwa do momentu, aż wszyscy za-wodnicy pokonają trasę wyścigu.
Część końcowa
— idą kaczuszki" — ćwiczenie przeciw płaskostopiu. Dzieci spacerują w różnych kierunkach po sali. Na zapowiedź: idq kaczuszki — dzieci poruszają się z podkurczonymi palcami stóp, obcią-żając zewnętrzne krawędzie. Po chwili wracają do zwykłego marszu. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie. —..Marsz' — zabawa uspokajająca. Dzieci maszerują dookoła sali. na przemian krokiem zwykłym i ze wspięciem na palce.
Pliki do pobrania: