CZWARTEK 15.04.2021
1.Zabawa słuchowa „ Łańcuszek dźwięków”
Przygotuj: dowolne instrumenty perkusyjne lub inne przedmioty, takie jak: słoik, miska ceramiczna, kartonowe pudełko, monety, kamyki, folie spożywczą, butelkę z wodą.
Ustaw na podłodze lub na stole między Tobą a dzieckiem kilka instrumentów muzycznych lub kilka dostępnych przedmiotów. Poproś dziecko, żeby uważnie słuchało dźwięków, które zagrasz. Zadaniem dziecka jest powtórzenie ich dokładnie w tej samej kolejności. Możesz przeprowadzić te zabawę stosując stopniowanie trudności przez zwiększenie liczby dźwięków. Możesz zaproponować żeby dziecko odwróciło się lub zamknęło oczy i w taki sposób nasłuchiwało i zapamiętywało dźwięki. Możecie zmieniać się rolami.
2.Słuchanie wiersza „ W teatrze” i rozmowa na temat treści utworu.
W WYGODNYM FOTELU SIEDZĘ W TEATRZE,
PRZED SIEBIE NA SCENĘ WCIĄŻ PATRZĘ I PATRZĘ …
WTEM GASNĄ ŚWIATŁA W WIELKIEJ SALI,
WSZYSCY ROZMAWIAĆ ZARAZ PRZESTALI.
DO GÓRY PNIE SIĘ CZEROWNA KURTYNA
BO WŁAŚNIE SPEKTAKL SIĘ ROZPOCZYNA.
JUŻ SCENOGRAFIA WPRAWIA W ZDUMIENIE,
DO ZAMKU PRZENIESIE NAS PRZEDSTAWIENIE.
WTEM AKTOR WCHODZI W ZŁOTEJ KORONIE
I SIADA DOSTOJNIE NA WIELKIM TRONIE.
A ZNIM AKTORKA W SUKNI BALOWEJ,
ODGRYWA ROLĘ MĄDREJ KRÓLOWEJ.
JUŻ SŁYCHAĆ W DALI TRĄBY I DZWONY,
PODDANI SKŁADAJĄ NISKIE UKŁONY.
WTEM RYCERZ POJAWIA SIĘ W LŚNIĄCEJ ZBROI,
A OBOK NIEGO KOŃ PŁOWY STOI.
LECZ KOŃ TEN NIE JEST ŻYWĄ ISTOTĄ,
JEST REKWIZYTEM, RĘCZNĄ ROBOTĄ.
I CHOCIAŻ Z DREWNA JEST WYRZEŹBIONY,
TO W PRZEDSTAWIENIU JEST OŻYWIONY.
I SZYBKO TAK MIJA MI CZAS W TEATRZE,
A GDY SIĘ BOJĘ , NA SCENĘ NIE PATRZĘ!
KIEDY SIĘ SMUCĘ LUB KIEDY WZRUSZĘ,
ŁEZKI W CHSTECZKĘ WYTRZEĆ WNET MUSZĘ.
SĄ TEŻ MOMENTY WIELKIEJ RADOŚCI,
SKĄD TYLE EMOCJI W MYM SERCU GOŚCI?
TERAZ AKTORZY ZDEJMUJĄ MASKI,
CHYBA CZEKAJĄ NA WIDZÓW OKLASKI?
Z UŚMIECHEM NISKO NAM SIĘ KŁANIAJĄ,
WIELKIE UZNANIE I BRAWA DOSTAJĄ.
CZERWONA KURTYNA SIĘ OPUŚCIŁA
I CAŁĄ SCENĘ ZNÓW ZASŁONIŁA.
WTEM BŁYSŁY ŚWIATŁA W WIELKIEJ SALI,
WSZYSCY ZE SWOICH FOTELI WTALI.
I TO JUŻ KONIEC JEST PRZEDSTAWIENIA
- TETRZE MAGICZNY, DO ZOBACZENIA!
PYTANIA:
- W jakie miejsce przeniósł nas wiersz?
- Po co chodzi się do teatru?
- Jacy bohaterowie wystąpili w spektaklu, o którym opowiadał wiersz?
- Co możemy zobaczyć i znaleźć w teatrze?
Rozmowę prowadzimy na temat scenografii, sali, sceny, kurtyny, aktorów, kostiumów, afiszu, biletów.