CZWARTEK 15.04.2021

 

1.Zabawa słuchowa „ Łańcuszek dźwięków”

Przygotuj: dowolne instrumenty perkusyjne lub inne przedmioty, takie jak: słoik, miska ceramiczna, kartonowe pudełko, monety, kamyki, folie spożywczą, butelkę z wodą.

Ustaw na podłodze lub na stole między Tobą a dzieckiem kilka instrumentów muzycznych lub kilka dostępnych przedmiotów. Poproś dziecko, żeby uważnie słuchało dźwięków, które zagrasz. Zadaniem dziecka jest powtórzenie ich dokładnie w tej samej kolejności. Możesz przeprowadzić te zabawę stosując stopniowanie trudności przez zwiększenie liczby dźwięków. Możesz zaproponować żeby dziecko odwróciło się lub zamknęło oczy i w taki sposób nasłuchiwało i zapamiętywało dźwięki. Możecie zmieniać się rolami.

 

2.Słuchanie wiersza „ W teatrze” i rozmowa na temat treści utworu.

 

W WYGODNYM FOTELU SIEDZĘ W TEATRZE,

PRZED SIEBIE NA SCENĘ WCIĄŻ PATRZĘ I PATRZĘ …

WTEM GASNĄ ŚWIATŁA W WIELKIEJ SALI,

WSZYSCY ROZMAWIAĆ ZARAZ PRZESTALI.

DO GÓRY  PNIE SIĘ CZEROWNA KURTYNA

BO WŁAŚNIE SPEKTAKL SIĘ ROZPOCZYNA.

JUŻ SCENOGRAFIA WPRAWIA W ZDUMIENIE,

DO ZAMKU PRZENIESIE NAS PRZEDSTAWIENIE.

WTEM AKTOR WCHODZI W ZŁOTEJ KORONIE

I SIADA DOSTOJNIE NA WIELKIM TRONIE.

A ZNIM AKTORKA W SUKNI BALOWEJ,

ODGRYWA ROLĘ MĄDREJ KRÓLOWEJ.

JUŻ SŁYCHAĆ W DALI TRĄBY I DZWONY,

PODDANI SKŁADAJĄ NISKIE UKŁONY.

WTEM RYCERZ POJAWIA SIĘ W LŚNIĄCEJ ZBROI,

A OBOK NIEGO KOŃ PŁOWY STOI.

LECZ KOŃ TEN NIE JEST ŻYWĄ ISTOTĄ,

JEST REKWIZYTEM, RĘCZNĄ ROBOTĄ.

I CHOCIAŻ Z DREWNA JEST WYRZEŹBIONY,

TO W PRZEDSTAWIENIU JEST OŻYWIONY.

I SZYBKO TAK MIJA MI CZAS W TEATRZE,

A GDY SIĘ BOJĘ , NA SCENĘ NIE PATRZĘ!

KIEDY SIĘ SMUCĘ LUB KIEDY WZRUSZĘ,

ŁEZKI W CHSTECZKĘ WYTRZEĆ WNET MUSZĘ.

SĄ TEŻ MOMENTY WIELKIEJ RADOŚCI,

SKĄD TYLE EMOCJI W MYM SERCU GOŚCI?

TERAZ AKTORZY ZDEJMUJĄ MASKI,

CHYBA CZEKAJĄ NA WIDZÓW OKLASKI?

Z UŚMIECHEM NISKO NAM SIĘ KŁANIAJĄ,

WIELKIE UZNANIE I BRAWA DOSTAJĄ.

CZERWONA KURTYNA SIĘ OPUŚCIŁA

I CAŁĄ SCENĘ ZNÓW ZASŁONIŁA.

WTEM BŁYSŁY ŚWIATŁA W WIELKIEJ SALI,

WSZYSCY ZE SWOICH FOTELI WTALI.

I TO JUŻ KONIEC JEST PRZEDSTAWIENIA

- TETRZE MAGICZNY, DO ZOBACZENIA!

 

PYTANIA:

- W jakie miejsce przeniósł nas wiersz?

- Po co chodzi się do teatru?

- Jacy bohaterowie wystąpili w spektaklu, o którym opowiadał wiersz?

- Co możemy zobaczyć i znaleźć w teatrze?

Rozmowę prowadzimy na temat scenografii, sali, sceny, kurtyny, aktorów, kostiumów, afiszu, biletów.