PONIEDZIAŁEK 12.04.2021
POZNAJEMY WIERĘ WE WŁASNE SIŁY- poznawanie wartości „ wiary we własne siły” na podstawie bajki, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwalnych w różnych sytuacjach, doskonalenie umiejętności budowania komunikatywnej wypowiedzi, wdrażanie do szanowania emocji innych, rozwijanie empatii.
1.Zabawa paluszkowa „ Przedszkolaki tańczą”
TAŃCZĄ SOBIE PRZEDSZKOLAKI ( dziecko stawia na otwartej dłoni wszystkie palce drugiej ręki)
HOP, SIUP, TRALALA! ( kilkakrotnie rytmicznie podskakują palcami na dłoni)
WSZYSTKIE LUBIĄ TANIEC TAKI( zmieniają ręce i kontynuują wcześniejsze czynności)
HOP, SIUP, TRALALA!
W TAŃCU PIĘKNIE PODSKAKUJĄ( ponownie zmieniają ręce i kontynuują wcześniejsze czynności)
HOP, SIUP, TRALALA,
I NÓŻKAMI PRZYTUPUJĄ (po raz ostatni zmieniają ręce i robią to samo co wcześniej)
HOP, SIUP…BĘC! ( na słowo „bęc” mocno klaszczą)
3.Zabawa ruchowa „ „ Małe kotki”- zabawa z elementem czworakowania.
Dziecko-kotek czworakuje w dowolnych kierunkach.
Na hasło- kici ,kici-kotek czworakuje szybko do rodzica.
Na hasło-ciii- kotek układa się do snu, zwijając się w kłębek.
Na hasło- miłe kotek-czworakuje w dowolnym kierunku.
3.”Legenda o smoku Wawelskim”- słuchanie bajki dla dzieci i rozmowa na temat wiary we własne siły, jaką prezentował szewc Skuba.(YouTube- Legenda – o Smoku Wawelskim-bajka dla dzieci-lektor pl)
Pytania do wysłuchanego utworu:
- Jaki straszliwy potwór mieszkał dawno temu w Krakowie?
- Co stawało się z rycerzami, których król wysłał do walki z potworem?
- W jaki sposób Skuba zgładził potwora?
- Czy szewczyk pokonałby smoka, gdyby nie wierzył w siebie i w swój plan? Dlaczego?