Wtorek   14.04

DZIEŃ W GOSPODARSTWIE

1.Dzieci przygotowują się do ćwiczeń, maszerując przy  dowolnej muzyce.

2. „Wiosenny deszczyk” – dziecko rozkłada na podłodze  szalik tworząc  koło  zaczyna rytmicznie poruszają się po pokoju ( uważnie biegać na paluszkach ). Na hasło rodzica.: pada deszcz, dziecko ustawia się w środku szalika – w domku

3. „Tęcza” – dziecko siada w siadzie skrzyżnym i trzymają  szalik za końce w prostowanych rękach uniesionych nad głową ( ręce wyprostowane w łokciach ). Wykonują skłony na boki, raz w prawo, raz w lewo.

4. „Nie wpadnij do kałuży” – dziecko stoi przed kałużą - rozłożonym szalikiem  na sygnał słowny  rodzica – hop  dziecko przeskakuje  przez kałużę do przodu i w tył obunóż ( stopy złączone )

5. „Krecik wychodzi z kretowiska” – dziecko chodzi na czworakach ( całe dłonie oparte o podłogę , głowa uniesiona do góry )w różne strony przez chwilę na  przerwę wyprost  dziecko stoi prosto , ręce wzdłuż tułowia )

6. „Obserwujemy bociana” – dziecko kładzie  się na brzuchu, nogi  złączone - stopy razem  na podłodze, z palców dłoni  robią „lornetkę”, podnosi  łokcie unosząc na chwilę klatkę piersiową do góry i udaje, że obserwuje  bociana spacerującego po łące.

7. „Wąchamy kwiaty” – Dziecko leży na podłodze w dowolnej pozycji i wdycha powietrze wolno i spokojnie nosem, a wydycha ustami.

  • Co jedzą wiejskie zwierzęta? - Zwierzęta dla dzieci - Odgłosy zwierząt – Farma https://youtu.be/2LOpSLZe2RA  ( utrwalenie nazw zwierząt  wiejskich )
  • Rozmowa z dzieckiem na temat  pt.”Miasto – wieś ” w oparciu o obrazki .( obrazki w załącznikach )

Rodzic zadaje dziecku pytania :

-  czym różni się miasto od wsi ?

- czego nie ma na wsi ,a jest w mieście ?

- co zobaczymy ma wsi , a na pewno nie spotkamy w mieście ?

 

  • Słuchanie wiersza  pt. „Rozmowy zwierząt  ”czytanego przez rodzica .Dziecko w trakcie słuchania wiersza wykonuje  ćwiczenia logopedyczne – naśladuje odgłosy zwierząt.

 Mu, Mu, Mu, tak krowa muczy

 Kto Cię krowo tak nauczył?

 Nikt nie uczył mnie muczenia

 Mówię Mu od urodzenia,

 A ponadto daję słowo

 Jestem bardzo mleczną krową

Baran do owcy mówi: beee

 Czego baran od niej chce?

 Powiedz owco ma kochana

Ile mleka dałaś z rana?

Dałam dzisiaj dużo mleka

Teraz na mnie fryzjer czeka.

Kukuryku, kukuryku

Co się dzieje w tym kurniku?

Kura jaja wysiaduje,

Kogut z dumą spaceruje,

Bo za chwilę już na świecie

Ma pojawić się ich dziecię.

Źrebię w stajni mamy szuka Rży,

 kopytkiem w ziemię stuka

Gdzie ta mama się podziała?

Pewnie z tatą w świat pognała

Klacz i ogier wnet wrócili,

Na wyścigach konnych byli.

Tak zwierzęta rozmawiają

One też swój język mają.

To jest język zagrodowy

Kury, owcy czy też krowy.

 

Po wysłuchaniu wiersza rodzic rozmawia z dzieckiem  na temat wiersza:

Jakie zwierzęta występowały w wierszu?

O czym rozmawiały zwierzęta?

Czy zwierzęta rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać?

Do czego służą wydawane przez nie odgłosy?

 

  • Praca plastyczna „ zwierzęta w zagrodzie”

Wykonanie z rolek po papierze toaletowym zwierzątek wiejskich. Propozycje  : http://dobrzesiebaw.pl–konik z rolki papieru.

Po wykonaniu zwierzątka można zachęcić dziecko do budowania z klocków zagrody

 

  • Praca z książką część 3. 44a – łączenie młodych i dorosłych zwierząt tego samego gatunku, ołówek
  • Praca z książką część 3. 44b – przeliczanie figur, zabawy ruchowo-słuchowe, odczytywanie zdań, łączenie ich z obrazkiem, ołówek
  • Praca z książką część 3. 48a – kącik grafomotoryczny, pisanie nazw zwierząt po śladzie, ołówek
  • Zadanie dla chętnych – jeżeli jest taka możliwość można wydrukować obrazki miasta i wsi , rodzic może z tyłu każdego obrazka narysować  szachownicę  tak , aby dziecko wycięło poszczególne kwadraty , złożyło obrazek  i przykleiło  na kartkę  składając zrobione puzzle.
  • Codzienne czytanie prostych tekstów na poznane litery z wykorzystaniem czytanki.

Pliki do pobrania: