PONIEDZIAŁEK  27.04

 

TEMAT: POLSKIE SYMBOLE NARODOWE

 

Witam Was moi mili w kolejnym tygodniu nauki przez internet. Jestem ciekawa czy pamiętacie naszą piosenkę na powitanie:

 

Podaj rękę partnerowi (rodzicowi), potem podaj drugą.

Zrób obrocik dookoła gdy muzyka brzmi.

Stań na baczność, tupnij nogą, wkoło pokręć głową.

Klaśnij w dłonie i w kolana, niech zabawa trwa.

 

Słuchanie fragmentu wiersza „Polska” – Małgorzata Strzałkowska

 

Polska leży w Europie.

Polska to jest kraj nad Wisłą.

Polska leży nad Bałtykiem.

I to wszystko? Nie! Nie wszystko!

 

Polska naszą jest ojczyzną –

Tu żyjemy, tu mieszkamy.

Tu uczymy się, bawimy,

I marzymy, i kochamy.

 

Herb, czasami zwany godłem,

To jest wspólny znak rodaków.

Orzeł na czerwonej tarczy

To odwieczny herb Polaków.

 

Flaga jest symbolem państwa.

Tak wygląda polska flaga –

Biały kolor to szlachetność,

Czerwień – męstwo i odwaga.

 

Polskim Hymnem Narodowym

Jest „Mazurek Dąbrowskiego”.

„Jeszcze Polska nie zginęła” –

Któż z Polaków nie zna tego?

 

Informacje o symbolach narodowych możesz przypomnieć sobie i utrwalić podczas słuchania opowiadania „Polskie Symbole Narodowe”

https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c

 

Po wysłuchaniu treści wiersza i opowiadania, rodzic zadaje pytania:

Gdzie leży Polska?

Jakie znasz symbole narodowe?

Jaki wizerunek ptaka występuje na godle polskim?

Kto napisał Hymn Narodowy?

Jaką pozycję należy zachować podczas śpiewania Hymnu?

Podczas jakich uroczystości można usłyszeć Hymn Narodowy?

Co oznacza biały i czerwony kolor flagi?

Kiedy wywieszamy flagę?

 

Wprowadzenie małej i wielkiej litery f, F (drukowanej i pisanej) na wyrazie podstawowym: flaga. Rodzic prosi, żeby dziecko:

 

- podzieliło wyraz na sylaby (fla – ga) za pomocą klaskania

- policzyło głoski w wyrazie (f – l – a – g – a )

- ułożyło schemat wyrazu z białych cegiełek – 5 prostokątów papieru bo z tylu głosek składa się wyraz flaga

- ułożyło model wyrazu z cegiełek czerwonych i niebieskich, przy czym cegiełki czerwone oznaczają samogłoski, które wymawiają się długo, a cegiełki niebieskie oznaczają spółgłoski, które wymawiają się krótko f – l – a – g – a

- rodzic otwiera książkę cz.4 str. 5 prezentuje literę f, F małą i wielką drukowaną i pisaną, zadaje pytania:

- Jaki kształt ma litera?

- Do czego jest podobna?

- Czym różni się wielka litera od małej?

- Jakie znasz inne słowa rozpoczynające się głoską „f” (fotel, farba, foka, fala, futro, fortepian, flet, fotograf, fontanna, frytki, fasola, itd.)

- ułożyło np. z fasoli kształt litery „f”

- następnie dziecko układa z ruchomego alfabetu napis - flaga

 

Zabawa ruchowa „Spacer po f”

Rodzic układa z wełny lub sznurka kształt litery f. Prosi dziecko o zdjęcie kapci i spacer stopa za stopą po sznurku, zgodnie z kierunkiem pisania małej litery f. (3-5x)

 

Karta pracy cz.4 str. 5a, 5b

karta pracy cz. 4 str. 11a, 11b

 

zabawa doskonaląca pamięć „do mojej krainy zabieram…”

rodzic rozpoczyna zabawę słowami: do mojej krainy zabieram… np.: fortepian i prosi dziecko o powtórzenie tych słów oraz dodanie własnego słowa rozpoczynającego się głoską f. np. do mojej krainy zabieram… fortepian, fokę. rodzic i dziecko za każdym razem powtarza wcześniejsze słowa i dodaje własne do wyczerpania pomysłów.

 

Teraz możesz wykonać flagę Polski

Wytnij z papieru (lub krepy) biały i czerwony prostokąt. Sklej je po dłuższym boku. Gotową biało-czerwoną flagę przyklej do patyczka od szaszłyków lub słomki.

 

Doskonalenie techniki czytania z nową literą – KSIĘGA ZABAW Z LITERAMI str. 67

Karty pracy nr 6 – „Motoryka mała i grafomotoryka”

 

Zadania dla chętnych dzieci

Pliki do pobrania:

Karta pracy – pokoloruj pola wg kodu - godło

Karta pracy – wytnij i przyklej na kartkę - flaga 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Pliki do pobrania: