ŚRODA 24.06

 

Temat: BEZPIECZNE WAKACJE

 

1.Gimnastyka Korekcyjna - ćwiczenia wzmacniające mięśnie pośladkowe z obciążeniem.

https://www.youtube.com/watch?v=FrqW7TubkTs

 

2.Wysłuchanie wiersza „Wakacyjne rady” Wiery Badalskiej

Posłuchaj i postaraj się zapamiętać wakacyjne rady.

„Wakacyjne rady”

 

Głowa nie jest od parady,

Służyć ci musi dalej.

Dbaj więc o nią i osłaniaj,

Kiedy słońce pali.

 

Płynie w rzece woda

chłodna, bystra, czysta,

tylko przy dorosłych

z kąpieli korzystaj.

 

Jagody nieznane,

gdy zobaczysz w borze:

Nie zrywaj! Nie zjadaj! –

bo zatruć się możesz.

 

Urządzamy grzybobranie,

jaka rada stąd wynika:

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,

nie wkładaj do koszyka.

 

Biegać boso jest przyjemnie,

ale ważna rada:

- idąc na wycieczkę pieszą

dobre buty wkładaj.

 

Po lekturze wiersza rodzic rozmawia z dzieckiem na temat jego treści. Prosi o wymienienie i omówienie wszystkich rad, które się w nim znalazły. 

 

3.„Przestrzegaj zasad” – rozmowa na temat bezpiecznego zachowania podczas wakacji.

Rodzic przypomina dziecku numery alarmowe: 112, 999, 998, 997 pod które trzeba zadzwonić w razie niebezpieczeństwa w czasie wakacji i wymienia jak należy zachowywać się w czasie wakacji aby spędzić je bezpiecznie, np.:

- Nie wchodź do wody zaraz po zjedzeniu posiłku!

- Kąp się tylko w miejscach dozwolonych i pod opieką dorosłych!

- Nie wchodź do wody podczas burzy!

- Nie baw się na jezdni!

- Nie dokarmiaj dzikich zwierząt!

- Nie rozpalaj ogniska w lesie!

- Stosuj preparaty przeciw komarom i kleszczom!

- Sprzątaj śmieci po sobie!, itd.

 

4.Nauka odczytywania znaków „Pomocne znaki”

Rodzic korzystając z komputera prezentuje dziecku znaki, które informują, co wolno robić, lub zakazują różnych aktywności ze względu na możliwe niebezpieczeństwo. Dziecko próbuje samo sformułować, co oznaczają konkretne znaki, np.: pole namiotowe, plaża strzeżona, punkt informacji turystycznej, zakaz kąpieli, zakaz rozpalania ognisk.

Dziecko porównuje kształty i kolory znaków. Rodzic pokazuje także sposób oznaczania szlaków turystycznych oraz kolory i znaczenie flag na kąpieliskach.

 

5.Zabawa muzyczno-ruchowa połączona z nauką zasad „Mali ratownicy”

Dziecko dostaje „megafon” (rolkę po papierze toaletowym). Rodzic odtwarza dowolna wakacyjną piosenkę, a dziecko tańczy z rolką, wg własnego pomysłu. Na przerwę w muzyce rodzic recytuje fragment po fragmencie wybraną zasadę dotyczącą bezpieczeństwa podczas wakacji, a dziecko powtarza ją przez megafon – jak ratownicy na plaży.

 

6.Karty pracy cz. 4 str. 45a i 45b

 

7.Karta pracy cz. 4 str. 48 – kącik grafomotoryczny

 

8.Samodzielna praca dziecka z: Księga Zabaw z literami str. 82-83 „Park wodny” – opowiadanie o ilustracji, czytanie tekstu wyrazowo – obrazkowego.

 

9.Karty pracy cz. 4 str. 46a i 46b

 

10.Karty pracy cz. 4 str. 47a i 47b

 

Życzymy bezpiecznych, ciekawych i pełnych przygód wakacji. Mamy nadzieję, że we wrześniu pójdziecie zdrowi do szkoły.