ŚRODA 24.06
Temat: BEZPIECZNE WAKACJE
1.Gimnastyka Korekcyjna - ćwiczenia wzmacniające mięśnie pośladkowe z obciążeniem.
https://www.youtube.com/watch?v=FrqW7TubkTs
2.Wysłuchanie wiersza „Wakacyjne rady” Wiery Badalskiej
Posłuchaj i postaraj się zapamiętać wakacyjne rady.
„Wakacyjne rady”
Głowa nie jest od parady,
Służyć ci musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
Kiedy słońce pali.
Płynie w rzece woda
chłodna, bystra, czysta,
tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.
Jagody nieznane,
gdy zobaczysz w borze:
Nie zrywaj! Nie zjadaj! –
bo zatruć się możesz.
Urządzamy grzybobranie,
jaka rada stąd wynika:
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,
nie wkładaj do koszyka.
Biegać boso jest przyjemnie,
ale ważna rada:
- idąc na wycieczkę pieszą
dobre buty wkładaj.
Po lekturze wiersza rodzic rozmawia z dzieckiem na temat jego treści. Prosi o wymienienie i omówienie wszystkich rad, które się w nim znalazły.
3.„Przestrzegaj zasad” – rozmowa na temat bezpiecznego zachowania podczas wakacji.
Rodzic przypomina dziecku numery alarmowe: 112, 999, 998, 997 pod które trzeba zadzwonić w razie niebezpieczeństwa w czasie wakacji i wymienia jak należy zachowywać się w czasie wakacji aby spędzić je bezpiecznie, np.:
- Nie wchodź do wody zaraz po zjedzeniu posiłku!
- Kąp się tylko w miejscach dozwolonych i pod opieką dorosłych!
- Nie wchodź do wody podczas burzy!
- Nie baw się na jezdni!
- Nie dokarmiaj dzikich zwierząt!
- Nie rozpalaj ogniska w lesie!
- Stosuj preparaty przeciw komarom i kleszczom!
- Sprzątaj śmieci po sobie!, itd.
4.Nauka odczytywania znaków „Pomocne znaki”
Rodzic korzystając z komputera prezentuje dziecku znaki, które informują, co wolno robić, lub zakazują różnych aktywności ze względu na możliwe niebezpieczeństwo. Dziecko próbuje samo sformułować, co oznaczają konkretne znaki, np.: pole namiotowe, plaża strzeżona, punkt informacji turystycznej, zakaz kąpieli, zakaz rozpalania ognisk.
Dziecko porównuje kształty i kolory znaków. Rodzic pokazuje także sposób oznaczania szlaków turystycznych oraz kolory i znaczenie flag na kąpieliskach.
5.Zabawa muzyczno-ruchowa połączona z nauką zasad „Mali ratownicy”
Dziecko dostaje „megafon” (rolkę po papierze toaletowym). Rodzic odtwarza dowolna wakacyjną piosenkę, a dziecko tańczy z rolką, wg własnego pomysłu. Na przerwę w muzyce rodzic recytuje fragment po fragmencie wybraną zasadę dotyczącą bezpieczeństwa podczas wakacji, a dziecko powtarza ją przez megafon – jak ratownicy na plaży.
6.Karty pracy cz. 4 str. 45a i 45b
7.Karta pracy cz. 4 str. 48 – kącik grafomotoryczny
8.Samodzielna praca dziecka z: Księga Zabaw z literami str. 82-83 „Park wodny” – opowiadanie o ilustracji, czytanie tekstu wyrazowo – obrazkowego.
9.Karty pracy cz. 4 str. 46a i 46b
10.Karty pracy cz. 4 str. 47a i 47b
Życzymy bezpiecznych, ciekawych i pełnych przygód wakacji. Mamy nadzieję, że we wrześniu pójdziecie zdrowi do szkoły.